شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
ذره‌بين

اقدام به خودکشی در ساختمان هلال‌احمر
مرد بیمار در ساختمان هلال‌احمر با مرگی خودخواسته به زندگی‌اش پایان داد. صبح روز چهارشنبه 2 مهرماه مردی 39ساله برای تأمین بخشی از هزینه‌های درمان بیماری خود به ساختمان جمعیت هلال‌احمر مراجعه کرد و در چشم برهم‌زدنی با انگیزه‌ای نامعلوم مرگ خودخواسته‌ای را رقم زد.
به گزارش اداره کل روابط‌عمومی جمعیت هلال احمر، صبح روز چهارشنبه مردی میانسال برای دریافت مساعدت مالی خرید داروهای خاص بیماری صرع خود به ساختمان هلال‌احمر واقع در خیابان ولیعصر مراجعه کرد. با ثبت تقاضای او از طریق اتوماسیون اداری پیگیری درخواست او در دستورکار قرار گرفت. برحسب مقررات، این مرد به معاونت منابع داوطلبی و خدمات اجتماعی ارجاع و راهنمایی شد.
اما ناگهان ورق برگشت و مرد 39ساله پس از خروج از دبیرخانه واقع در طبقه همکف، به سمت راه‌پله‌های منتهی به پارکینگ جمعیت هلال‌احمر رفت و در یک چشم بر هم زدن خودش را از طبقه همکف به پارکینگ چهارم انداخت.
نیروهای حراست جمعیت بلافاصله به سمت محل حادثه رفتند و با اورژانس تماس گرفتند. چند دقیقه بعد صدای آژیر اورژانس تهران در محوطه ساختمان هلال‌احمر پیچید. کادر پزشکی اورژانس عملیات نجات این مرد را آغاز کردند اما چند دقیقه بعد مرگ او توسط پزشک اورژانس تأیید شد.
لازم به توضیح است که براساس مقررات، دریافت هرگونه کمک مالی یا دارویی از جمعیت هلال‌احمر از طریق سازمان داوطلبان این جمعیت و توسط واحد مددکاری مستقر در سازمان انجام می‌شود.

پایان کلاهبرداری‌های یک کارمند شهرداری
کلاهبرداري یک کارمند شهرداری به ايستگاه زندان رسيد. این مرد به بهانه خرید زمین از همکارانش 20‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.
چندی پیش یک پرونده کلاهبرداري پیش روی پلیس شهریار قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد کارمند شهرداري يکي از مناطق شهريار به بهانه خريد زمين، از همکاران خود 20 ميليارد ريال کلاهبرداری کرده است. با توجه به حساسيت پرونده، موضوع سريعا به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ارجاع شد. با آغاز تحقيقات از محل کار متهم محل سکونت و تلفن‌هاي وي مورد شناسايي قرار گرفت اما مشخص شد این مرد به همراه خانواده‌اش به نقطه نامعلومی رفته است.
پلیس به ردیابی‌های تخصصی‌تر دست زد و مشخص شد این مرد در شهرستان‌هاي رشت، فومن و لاهيجان تردد دارد. موقعيت‌هاي او رصد شد و لحظه به لحظه تحت کنترل قرارگرفت. متهم هر روز سیم‌کارت جدیدی استفاده می‌کرد و به‌طور کاملا حرفه‌اي جابه‌جا می‌شد و آدرس‌هاي خود را تغيير مي‌داد. سرانجام شامگاه سه‌شنبه يکي از تلفن‌هاي وي در شهرستان لاهيجان مورد رديابي قرار گرفت و با انجام تعقيب و مراقبت‌هاي شبانه‌روزي، با هماهنگي مقام قضايي متهم در هنگام تغيير محل اقامت خود در عمليات پلیسی دستگير شد.

نجات دو شکارچی در سد کرج
دو شکارچی که در سد کرج گم شده بودند با تلاش امدادگران هلال‌احمر نجات یافتند.
ساعت 20 شامگاه سه‌شنبه، از طریق تماس مردمی با مرکز فوریت‌های امدادی 112، امدادگران پایگاه چالوس در جریان گرفتار شدن دو تن قرار گرفتند.
بلافاصله دو تیم جست‌وجو به ضلع شرقی سد کرج واقع در محور کرج چالوس اعزام شدند.  امدادگران پس از ساعت‌ها توانستند دو شکارچی گرفتار در محل را پیدا کنند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که این دو شکارچی به دلیل تاریکی هوا راه خود را گم کرده بودند، گفت: سرانجام امدادگران این دو نفر را نجات دادند.


تعداد بازدید :  160