شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
ویترین ایران

اصلاح قانون بودجه‌ سال ۹۵  ابلاغ شد
شهروند| رئیس‌جمهوری «قانون اصلاح قانون بودجه‌ سال ۱۳۹۵ کل کشور» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. این قانون که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ سوم شهریورماه یک‌هزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و 8 شهریور به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، روز گذشته از سوی حسن روحانی ابلاغ شد. در قانون اصلاح بودجه ‌سال 95 آمده است؛ تسویه مطالبات بانک‌ها از دولت، تنها پس از احراز قانونی بودن مطالبات و تأیید سازمان حسابرسی قابل انجام است.  در یکی از تبصره‌های این قانون به دولت اجازه داده می‌شود که جهت پرداخت بدهی خود به طلبکاران ازجمله بانک‌ها، پیمانکاران، شهرداری‌ها (با اولویت شهرهای زیر 20‌هزار نفر جمعیت) و بدهی‌های مربوط به خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی، تا معادل چهارصدهزار ‌میلیارد ریال اوراق اسناد خزانه یا سایر اوراق اسلامی با سررسید، تمام یا بخشی از بدهی‌های خود را تسویه کند.

تورم تابستان 9/8 درصد شد
وزارت اقتصاد در گزارشی میانگین نرخ تورم در پایان تابستان ۹۵ را ۸.۹‌درصد و تورم دوازده‌ماهه منتهی به شهریورماه جاری را ۸.۷‌درصد پیش‌بینی کرد. در این گزارش آمده است که نرخ تورم در مردادماه امسال 8.9‌درصد و پیش‌بینی آن برای پایان شهریورماه جاری 8.7‌درصد است. این درحالی است که نرخ تورم در تیرماه امسال 9.2 درصد، خردادماه 9.7 درصد، اردیبهشت 10.4‌درصد و فروردین‌ماه 11.2‌درصد بوده است.  بخش‌های مسکن، آب، برق و سایر سوخت‌ها، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و بهداشت و درمان بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص بهای مصرف‌کننده خواهند داشت. تورم میانگین برای شاخص کل برای تابستان 8.9‌درصد پیش‌بینی  شد.

به دنبال رابطه تجاری برد ـ برد با انگلیس هستیم
مجتبی خسروتاج ، قائم‌مقام وزیر صنعت در دیدار با نماینده ویژه تجاری نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که در زمینه اقتصادی به دنبال رابطه برد - برد با انگلیس هستیم. لرد لامونت، نماینده ویژه تجاری نخست‌وزیر بریتانیا در امور ایران در این دیدار گفت: در راستای مذاکرات انجام شده با وزیر امور خارجه آمریکا  اوفک (OFAC)، نمایندگان خزانه‌داری آمریکا و سایر اشخاص ذیربط به دنبال حل‌وفصل مشکلات    هستند.


تعداد بازدید :  401