شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
خبر

توران میرهادی در بیمارستان بستری شد
شهروند| توران میرهادی به علت سکته مغزی در بیمارستان تهران بستری شد. شهرام اقبال‌زاده به نقل از میرفخرایی (داماد توران میرهادی) وضع او را نیمه‌هوشیار اما در شرایط غیرکما عنوان کرد.  
این بانوی فرهنگی درحال حاضر زیر نظر دکتر آزادی تحت درمان است. میرهادی به تشخیص پزشک ملاقات ممنوع شده است.  سیده توران میرهادی یکی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی است که بیش از شصت‌سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشیده و در این روند یکی از چهره‌های تاثیرگذار سده کنونی ایران بوده است.   در این راه او به همراه همسر و همراهش محسن خمارلو به مدت ۲۵‌سال مجتمع آموزشی تجربی فرهاد یا مدرسه فرهاد را از‌ سال ۱۳۳۴ تا ۱۳۵۹ اداره کرد.  این مجتمع یکی از آموزشگاه‌های تجربی و الگوواره ایران بود که هدف‌ها و کارکردهای آموزش و پرورش مدرن در آن تجربه و ارزیابی می‌شد. توران میرهادی از بنیانگذاران شورای کتاب کودک و استاد پیشکسوت ادبیات کودک در ایران است. او پیش از انقلاب اسلامی به مدت ۲۵‌سال سرپرست مدرسه تجربی فرهاد بود و از‌ سال ۵۸ تا کنون پروژه فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را در شورای کتاب کودک سرپرستی می‌کند.  به گزارش ایلنا؛ فعالیت‌های او در طول بیش از ۵۰ سال، دنیای ادبیات کودک و آموزش و پرورش در ایران را به سوی رشد و نوآوری هدایت کرد. شکل‌گیری بسیاری از نهادهای فعال در زمینه ادبیات کودکان، آموزش و پرورش و حقوق کودکان در ایران تحت‌تأثیر کنش‌ها و آموزش‌های شورای کتاب کودک امکان‌پذیر شد و از ‌سال ۱۳۵۸ سرپرستی تدوین و تالیف فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را نیز برعهده داشته است.

با حضور دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری صورت گرفت  
بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح ۲۵ آبان اصفهان
همزمان با اعیاد قربان و غدیرخم و با حضور دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل‌قوا، مراسم بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح ۲۵ آبان به‌عنوان نخستین پل پیش‌تنیده شهر اصفهان و رونمایی از ۱۶۰ تاکسی ویژه و مدرن فرودگاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، آیین بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح 25 آبان به‌عنوان نخستین پل با دهانه 64متر با سیستم کابلی پیش‌تنیده درسطح کشور با هزینه‌ای بالغ بر 19‌میلیارد تومان و همچنین رونمایی از 160 دستگاه خودروی «آریو» برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه اصفهان با حضور سردار رحیم صفوی و مسئولان استانی و شهری اصفهان برگزار شد.  مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری با بیان این‌که امروزه خلاقیت مبنای توسعه‌یافتگی شهرهاست، گفت: شهر اصفهان در این زمینه اقدامات خوبی داشته و با توسعه این اقدامات می‌توان شاهد افزایش کیفیت زندگی شهروندان در این شهر بود. سردار سیدیحیی رحیم صفوی در آیین افتتاحیه تقاطع غیرهمسطح 25 آبان و رونمایی از 160 تاکسی «آریو» فرودگاه اصفهان که در قالب سی‌ودومین برنامه از سری برنامه‌های «هرهفته چند افتتاح» برگزار شد، با اشاره به این‌که مردم شهیدپرور و مومن اصفهان لیاقت زندگی بهتری را دارند، اظهار کرد: از این‌رو به شهروندان، شورای شهر و شهرداری به‌ دلیل بهره‌برداری از پروژه‌‌های حمل‌ونقلی، عمرانی و زیباسازی که طی‌ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده، تبریک می‌گویم. مهدی جمالی‌نژاد، شهردار اصفهان نیز در این مراسم گفت:   ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در اصفهان در دستور کار است و از این‌رو بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح 25 آبان و شهید بالایی، میدان بزرگ استقلال، فاز دو خط اول قطار شهری و... ازجمله اقدامات است. او با اشاره به این‌که درحال حاضر کشور به لحاظ اقتصادی درشرایط نامناسبی قرار دارد، اظهار داشت: می‌توان گفت که در پیچ تاریخی درحوزه اقتصادی قرار داریم و در این زمینه رهبر معظم انقلاب بارها تذکراتی را داده‌اند. وی در ادامه با تأکید بر این‌که ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در شهر اصفهان مورد توجه است، تصریح کرد: راه‌اندازی فاز اول قطار شهری در یک‌سال اخیر و همچنین راه‌اندازی فاز دوم در ماه جاری ازجمله این اقدامات بوده است. شهردار اصفهان ضمن اعلام ورود 500 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان تا پایان امسال تصریح کرد:   همچنین با بهره‌برداری از دو خط اتوبوس تندرو در ‌سال‌جاری این خطوط می‌توانند روزانه 350‌هزار مسافر را در سطح شهر اصفهان جابه‌جا کنند. وی در ادامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی را نیز از دیگر برنامه‌های حوزه حمل‌ونقلی شهرداری اصفهان در‌ سال‌جاری دانست و افزود:  رونمایی از 160 دستگاه خودروی «آریو» خط فرودگاه آغاز این طرح بود و تا پایان ‌سال نیز یک‌هزارو500 عدد از ناوگان تاکسیرانی اصفهان نوسازی خواهند شد. شهردار اصفهان به تصویب ایجاد 100کیلومتر مسیر دوچرخه در اصفهان اشاره کرد و گفت: تصویب این لایحه بسیار سخت بود و معاون شهرسازی و معماری در این زمینه فعالیت‌های زیادی را انجام داده‌‌اند.

 


تعداد بازدید :  316