شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: دعا می‌کنیم علی مطهری از خواب غفلت بیدار شود
ایلنا| دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دعا می‌کنیم علی مطهری از خواب غفلت بیدار شود. محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه با اظهار تأسف از اظهارات علی مطهری بیان داشت: او ظاهرا چیزی به نام «بغی» و «محاربه» را در فقه اسلامی به رسمیت نمی‌شناسد. ما دعا می‌کنیم او از خواب غفلت بیدار شود و مقابله صریح و قاطع پدر بزرگوار شهیدشان را با کفر و نفاق الگو قرار دهد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به توطئه‌های آمریکا در بدعهدی برجام گفت: آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد و می‌خواهد تعهدات خود به ایران را وارد دالان حقوقی مجموعه‌ای از قوانین و مقررات بین‌المللی کند. اف.ای.تی.اف و پیمان پالمرو و دیگر پیمان‌های نظیر آن از این قبیل هستند. دولت در آزمون سختی قرار گرفته است. دولت در برجام با بدعهدی آمریکا روبه‌رو شده است، بنابراین این تجربه را در مقابل توطئه‌های آمریکا باید به کار گیرد.


 عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید: انتخاب رهامی به‌عنوان رئیس کمیته احزاب اصلاح‌طلب صحت ندارد
ایلنا| دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اعلام خبر انتخاب مسئولان کمیته‌های چهارگانه این کمیته و برگزاری مجمع عمومی سراسری در سی‌امین سالگرد این انجمن، بر حفظ انسجام میان اصلاح‌طلبان تأکید کرد و هرگونه فعالیت خارج از شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را جریان‌سازی رسانه‌های خاص دانست.
محمود صادقی درخصوص تشکیل کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب در برخی رسانه‌های اصولگرا، تصریح کرد: در نشست روز گذشته، این مسأله بار دیگر مطرح شد و آقای حاضری این خبر را اعلام کردند که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و همچنین شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هیچ جلسه‌ای برگزار نکرده و اخباری که درخصوص فعالیت شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب یا کمیته احزاب اصلاح‌طلب منتشر شده، صحت ندارد و به نظر می‌رسد، اساساً جلسه‌ای در این رابطه نیز تشکیل نشده است.
او ضمن تکذیب اخبار منتشرشده درخصوص انتخاب محسن رهامی به‌عنوان رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب، یادآور شد: بنابر پیگیری‌هایی که به عمل آوردیم، متوجه شدیم اخبار منتشر شده در این رابطه، بیشتر جریان‌سازی است که توسط برخی رسانه‌های خاص پیگیری می‌شود.

مقیمی: زدودن آثارمنفی تصمیم‌های فردی دولت گذشته سال‌ها طول می‌کشد
ایرنا|  قائم‌مقام و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برای پاک کردن آثار منفی تصمیم‌های فردی دولت گذشته به‌ویژه درحوزه اقتصاد سال‌ها زمان لازم است. محمدحسین مقیمی روز گذشته در همایش فرمانداران و بخشداران استان همدان اظهار کرد: باید بدانیم که درگذشته چه کارهای اشتباهی صورت گرفته تا آن را در زمان حال و آینده تکرار نکرد. معاون سیاسی وزیر کشور افزود: علت بسیاری از مشکلات کنونی جامعه اجرایی‌نشدن مصوبات مجلس توسط دولت است، چون با وجود تصویب قانونی درمجلس ولی حین اجرا موضوع دیگری اجرایی شد. مقیمی مثال زد؛ طبق قانون باید 50‌درصد درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها معادل 140‌هزار‌میلیارد ریال به بخش تولید پرداخت می‌شد، این درحالیست که نه‌تنها یارانه بخش تولید پرداخت نشد، بلکه 150‌هزار‌میلیارد کسری یارانه‌ای از دیگر محل‌ها تأمین شد.
وی با تأکید بر ضرورت آنالیز تصمیم‌های اتخاذشده در دولت گذشته گفت: این دولت دنبال سیاه‌نمایی نیست، درحالی‌ که وقتی از گذشته سخن به میان می‌آوریم، می‌گویند سیاه‌نمایی می‌کنید. وی بیان کرد: طبق سند چشم‌انداز توسعه کشور باید به رشد هشت‌درصدی دست می‌یافتیم، ولی هنگام روی کارآمدن دولت یازدهم رشد اقتصادی 14.8‌درصد از آنچه پیش‌بینی شده، عقب‌تر بود. معاون سیاسی وزیرکشور گفت: زمانی که رشد اقتصادی به منفی 6.8‌درصد رسید، چرا کسی حرف نزد؟ درحالی ‌که سند چشم‌انداز ترسیم شده ازسوی رهبری فرزانه انقلاب لازم‌الاجرا بود.


تعداد بازدید :  442