شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
معاون اول رئیس‌‌جمهوری:
مديريت جهادي ناممكن‌ها را ممكن مي كند

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت| معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: امروز کشور با چالش‌های جدی روبه‌رو است و برای حل این مشکلات نیازمند مدیریت جهادی هستیم.
اسحاق جهانگیری روز گذشته در گردهمایی فرماندهان مهندسی - رزمی جنگ و جهاد با اشاره به نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس، با بیان این‌که یکی از بزرگترین حرکت‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد جهاد سازندگی بود، خاطرنشان کرد: به تعبیر امام‌خمینی(ره) کسانی که برای محرومیت‌زدایی به روستاها رفتند، بذر انقلاب در دل مردم کاشتند.
جهانگیری با اشاره به این‌که مدیریت جهادی به یک واژه تأثیرگذار در سال‌های اخیر تبدیل شده است، گفت: فرهنگ و مدیریت جهادی و تفکر و بینش حاکم بر آن بود که می‌توانست بسیاری از ناممکن‌ها را ممکن سازد. این تأثیرگذاری تا حدی است که مقام معظم رهبری در نامگذاری یکی از سال‌های اخیر از مضمون مدیریت جهادی استفاده کردند.
جهانگیری ویژگی غالب مدیریت جهادی را سلامت بودن و وجود ایثار در این مدیریت دانست و افزود: مدیریت جهادی در حقیقت مدیریت سخت کوش و سریع‌العمل است که خلاقیت و نوآوری در آن نهفته است و تصمیم‌گیری به موقع نیز یکی از شاخص‌های آن است.
جهانگیری با بیان این‌که ایران در ناآرام‌ترین منطقه کره زمین واقع شده است، به درگیری‌ها و خونریزی‌های کشورهای اطراف اشاره و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی گروه‌های تکفیری با دو هدف انجام شد که یکی ضربه زدن به چهره رحمانی اسلام و هدف دیگر به مخاطره انداختن امنیت ایران بود.
معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: به فضل الهی و با همت نیروهای امنیتی کشور، ایران امروز امن‌ترین کشور منطقه است و در این میان سردار سلیمانی عزیز به شاخصی تبدیل شده است که همه ملت ایران، انقلابیون دنیا و مسلمانان جهان به او علاقه‌مند هستند که البته در نقاط مختلف کشور از این گونه افراد زیاد داریم.
وی با اشاره به این‌که دشمن دیگر به سمت جنگ با ملت ایران حرکت نخواهد کرد، افزود: دشمنان برای این‌که به ایران ضربه بزنند، جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه کشور آغاز کردند.
جهانگیری با اشاره به حجم وسیعی از تحریم‌ها که علیه ملت ایران اعمال شد، گفت: دشمنان ابتدا فروش نفت را نشانه رفتند ویکی از بخش‌ها که از سوی دشمنان تحریم شد بخش حمل‌ونقل بود به گونه‌ای که کشتی‌های خارجی اجازه ورود به بنادر ایران نداشتند و کشتی‌های ایرانی نیز نمی‌توانستند در بنادر خارجی تردد کنند. در بخش پولی و بانکی نیز هرگونه نقل و انتقال تحریم شده بود و حتی به ایرانیان مقیم خارج از کشور فقط به این دلیل که شناسنامه ایرانی داشتند اجازه افتتاح حساب بانکی داده نمی‌شد.
جهانگیری با اشاره به این‌که همه این تحریم‌ها در کنار برخی سوء مدیریت‌ها در داخل کشور، شرایط سختی را برای اقتصاد کشور بوجود آورد، گفت: با کمک فرزندان این کشور در جبهه دیپلماسی، توطئه دشمنان خنثی شد و ملت ایران نشان داد در این عرصه نیز می‌تواند با 6قدرت بزرگ دنیا پای میز مذاکره بنشیند و سربلند بیرون بیاید.
معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار داشت: در این شرایط مهم این بود که در مقابل چنین دشمنی چه سیاستی را باید در پیش بگیریم. از این‌رو، مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و این سیاست‌ها نه فقط برای دوران تحریم بلکه باید اقتصاد کشور را در همه شرایط در برابر تکانه‌های بیرونی مقاوم کند.
جهانگیری گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی دولتی نیست بلکه کارها باید به مردم واگذار شود و مردم باید در اداره امور نقش ایفا کنند.
جهانگیری اظهار داشت: خوشبختانه امروز آمارها نشان می‌دهند که حرکت چرخ تولید کشور سریع‌تر شده است.
وی با تأکید بر این‌که حیات تولید به فروش و بازار متکی است، افزود: در بخش تولید و صادرات نفت و گاز و سرمایه‌گذاری در میادین مشترک باید به صورت جدی تلاش کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهوری با یادآوری این‌که در‌ سال 92 واردات گندم 6.7‌میلیون تن بود، گفت: کشوری که از سوی قدرت‌های بزرگ تحریم شده بود حتماً باید برای تأمین نیازهای اصلی نظیر گندم فکری اساسی می‌کرد تا نان مردم با مشکل مواجه نشود اما متاسفانه در آغاز دولت تدبیر و امید، میزان ذخیره گندم در برخی استان‌ها به سه روز رسیده بود که موضوعی بسیار نگران‌کننده بود.
وی ادامه داد: میزان خرید گندم از کشاورزان 11.5‌میلیون تن بوده است. این نه به دلیل افزایش سطح زیر کشت گندم بود بلکه این دستاورد درحالی ایجاد شد که میزان سطح زیر کشت گندم در ‌سال‌جاری 200‌هزار هکتار کاهش داشته است. اکنون کشور در بی‌سابقه‌ترین میزان ذخیره گندم قرار دارد.

 


تعداد بازدید :  125