شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با وحید امیری، بازیکن پرسپولیس
استقلالی‌ها باید از تساوی دربی خوشحال باشند
برای قهرمانی به نام حریفان توجه نمی‌کنیم

علی پاکزاد- شهروند| یکی از غایبان بزرگ دربی 83 وحید امیری بود؛ او که به‌دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد، اعتقاد دارد پرسپولیس توانایی برد را داشته و فقط از روی بدشانسی به این توفیق دست پیدا نکرده است.‌ هافبک مهاجم پرسپولیس اعتقاد دارد که این تیم امسال می‌تواند بازی‌های خوبی را ارایه دهد و با کمی شانس به قهرمانی لیک و جام حذفی برسد. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش از نمایش خوب تیم‌ملی فوتبال با کارلوس کی‌روش صحبت می‌کند و به آینده امیدوار است. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» را با وحید امیری خواهید خواند:  
 اکثر کارشناسان و هواداران اعتقاد داشتند که پرسپولیس در دربی پیروز خواهد شد اما این اتفاق نیفتاد؛ نظر تو دراین‌باره چیست؟
من هم مانند تمام کارشناسان، اعتقاد داشتم به راحتی هر چه تمام‌تر پیروز خواهیم شد اما این اتفاق صورت نگرفت. بازی خوبی ارایه دادیم و اگر شانس می‌آوردیم با نتیجه 2 بر صفر پیروز می‌شدیم. البته روند بازی در مجموع فوق‌العاده نبود اما ما روز به روز بهتر خواهیم شد و دراین‌باره شکی وجود ندارد.
 قبول دارید که پرسپولیس مثل همیشه در دربی کار نکرد و افتش چشمگیر بود؟
نمی‌توانیم درباره پرسپولیس این‌گونه نظر دهیم؛ اعتقاد دارم ما از شانس‌هایمان به خوبی استفاده نکردیم. اگر کمی بازیکنان ما سرحال‌تر بودند، می‌توانستند این بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذارند. استقلالی‌ها با چنگ و دندان به دنبال حداقل یک تساوی بودند. آنها وضع خوبی ندارند و همین یک امتیاز هم می‌تواند به اندازه زیادی به آنها کمک کند. ما بهتر بودیم اما نتیجه آن قدرها هم ناعادلانه نبود. ریتم خوبی در بازی داریم که قطعا روز به روز بهتر هم خواهیم شد؛ به‌هرحال همیشه نمی‌توان پیروز بود.
 اما قبول کن پرسپولیس نسبت به پارسال زیبا بازی نمی‌کند؟
من مخالف این موضوع هستم؛ تیم ما روند خوبی دارد و روزبه‌روز بهتر می‌شود. هماهنگی در بین بازیکنان پرسپولیس به اوج خود رسیده و قرار نیست همه بازی‌ها را ببریم. به‌هرحال تیم‌های دیگر هم خوب کار می‌کنند و بازیکنان بزرگی دارند. بازی در تبریز قطعا دشوار بود. زمین تراکتور شرایط خاصی داشت و بازیکنان این تیم هم به خوبی بازی می‌کردند و به همین دلیل کار ما سخت شد و نتوانستیم بازی خوبی ارایه دهیم.
 هواداران استقلال بعد از تساوی در دربی خوشحال بودند؛ این رفتار عجیب نبود؟
نه، به هیچ‌وجه عجیب نبود. آنها مقابل پرسپولیسی بازی می‌کردند که صدر جدول است و از همه مهم‌تر این است که آنها با پرسپولیس که تیم بزرگ ایران است، بازی می‌کردند!  طبیعی هم بود که این‌گونه شادی کنند؛ به‌هرحال خطر از بیخ گوش‌شان رد شد. باید درک کنیم که استقلال وضع خوبی ندارد.
 در جریان برگزاری دربی علیرضا منصوریان، مربی سابقت را دیدی؟ از دستت ناراحت نیست که اول فصل به استقلال نرفتی؟
من روزهای خوبی با علیرضا منصوریان داشته‌ام؛ او مربی با انضباط و خوبی است اما من می‌خواستم در پرسپولیس بازی کنم. تصمیم گرفتم که به سرخپوشان بپیوندم و همین کار را نیز انجام دادم؛ از انتخابی که کردم خوشحال هستم و باز هم اگر به قبل برگردم باز هم همین کار را انجام می‌دهم. استقلال هم تیم بزرگی است اما این‌جا برایم متفاوت از هر جای دیگر است.
 بگذریم، مصدومیتت بهتر است؟ به بازی با سپاهان می‌رسی؟
احساس خوبی دارم؛ عقیده دارم که می‌توانم در اصفهان به میدان بروم اما تصمیم با مربی تیم است. از لحاظ بدنی شرایط خوبی دارم و اگر اوضاع بر وفق مراد باشد، قطعا به میدان خواهم رفت.
  با پرسپولیس قهرمان می‌شوید؟
هدف اول و آخرمان همین است. باید قهرمان شویم.رقبای خیلی خوبی داریم و تیم‌های بزرگی در لیگ حضور دارند که می‌توانند برای ما خطرآفرین باشند. اگر بخواهیم قهرمان شویم، نباید به این موضوعات دقت کنیم. این فصل را فصل پرسپولیسی‌ها بدانید و قطعا تغییر ایجاد خواهیم کرد و هوادارانمان را خوشحال می‌کنیم.
 تیم ملی مقابل چین و قطر عملکرد خوبی از خود ارایه نداد و بسیاری درباره این موضوع نقد داشتند؛ به نظر تو عملکرد تیم‌ملی چطور بود؟
عملکرد تیم‌ملی را من یا افراد دیگر نمی‌توانیم مورد بررسی قرار دهیم.البته نظر هر شخصی محترم است و می‌تواند نقدش را ارایه دهد اما تیم‌ملی مربی مانند کارلوس کی‌روش دارد و او قطعا بهتر از هر کس دیگری می‌داند که در هر بازی از بازیکنان و تیمش چه انتظاری داشته باشد. می‌توانستیم مقابل چین پیروز باشیم اما این اتفاق صورت نگرفت. با این حال امیدوارم در آینده و بازی با کره و ازبکستان موفق باشیم.

 


تعداد بازدید :  269