شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با علی قربانی، بازیکن استقلال
دربی برگشت پرسپولیس را می‌بریم
از منصوریان ناراحت نیستم، او حرفه‌ای است

شهروند| علی قربانی یکی از خریدهای سرمربی استقلال از تیم سابقش بود. وقتی منصوریان روی قربانی دست گذاشت تا به استقلال بیاید خیلی‌ها با تصمیم او مخالف بودند اما این مهاجم نمایش قابل قبولی با پیراهن استقلال داشته است. مهاجم جوان استقلالی‌ها هر بار که در ترکیب تیمش به میدان رفته حضوری امیدوار‌کننده داشته و در کنار بقیه بازیکنان جوان استقلال نشان داده که می‌توان روی او حساب باز کرد. قربانی برخلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد هم توانست در ترکیب اصلی استقلال به میدان برود، هم به‌عنوان تعویض طلایی منصوریان وارد زمین شود. قربانی این انتظار را داشت که در دربی هم فیکس باشد اما می‌گوید از تصمیم منصوریان ناراحت نشده است. قربانی به صورت تمام قد از منصوریان حمایت می‌کند و می‌گوید همه استقلالی‌ها باید تا آخرین لحظه پای سرمربی تیمشان بمانند. گفت‌وگوی پدیده استقلالی‌ها را با خبرنگار «شهروند» در ادامه می‌خوانید:  
  از دربی شروع کنیم. فکر می‌کردی در این بازی نیمکت‌نشین باشی؟
حتی بازیکنانی که در استقلال و پرسپولیس بازی نمی‌کنند هم دوست دارند در این بازی به میدان بروند و حضور در آن را تجربه کنند، چه برسد به آنهایی که در این دو تیم حضور دارند. بله، من هم دوست داشتم در دربی بازی کنم چون کاملاً مشخص است که این بازی با همه باز‌ی‌های لیگ فرق دارد اما قسمت نبود که به میدان بروم. اتفاقاً روی نیمکت هم خیلی حرص می‌خوردم چون واقعاً دلم می‌خواست برنده دربی باشیم اما نشد و باید منتظر بازی برگشت بمانیم.
 از منصوریان نارحت نشدی که دردربی به تو بازی نداد؟
ناراحت نشدم چون می‌دانم او خیر و صلاح من و تیم را می‌خواهد. حتماً صلاح دانسته که من در دربی 10 دقیقه بازی کنم. ناراحت نیستم چون فرصت زیاد است و امیدوارم که در دربی برگشت بتوانم برای استقلال بازی کنم و کار مفیدی هم انجام دهم.
پرسپولیسی‌ها می‌گویند استقلالی‌ها بابت تساوی خوشحال هستند. همین‌طور است؟
نمی‌دانم پرسپولیسی‌ها بر چه اساس این حرف‌ها را می‌زنند. ما در دربی خیلی بهتر از پرسپولیس کار کردیم و موقعیت‌های خطرناکی که داشتیم بیشتر بودند. مهدی رحمتی اصلاً در این دربی اذیت نشد اما دیدید که همه بعد از بازی می‌گفتند بیرانوند بهترین بازیکن بود. پس معلوم است که استقلال خیلی بهتر از پرسپولیس بوده و ما این شانس را داشتیم که اگر از موقعیت‌های‌مان استفاده می‌کردیم برنده دربی باشیم. فکر می‌کنم استرس زیاد در این بازی و حساسیت زیادی که هواداران برای نباختن دارند روی بازیکنان و کادر فنی هم تأثیر می‌گذارد و همین باعث می‌شود که تیم‌ها نتوانند فوتبال همیشگی خود را ارایه دهند.
 اما قبل از بازی خیلی‌ها با اطمینان می‌گفتند پرسپولیس حتماً برنده دربی خواهد بود!
دیدید که این اتفاق نیفتاد. من هم شنیده بودم که بازیکنان پرسپولیس و هواداران‌شان می‌گویند حتماً استقلال را شکست خواهند داد اما دیدید که اینطور نشد و نزدیک بود ببازند. اتفاقاً همین طرز تفکر فشار را روی پرسپولیسی‌ها بیشتر کرد و به نفعشان نبود. مطمئن باشید در دربی برگشت همه این اتفاقات را جبران می‌کنیم و برد شیرینی در دربی کسب خواهیم کرد.
حتماً شنیده بودی که اگر استقلال در دربی بازنده شود، منصوریان برکنار خواهد شد؟
در تیم اصلاً از این حرف‌ها نبود. به نظر من این حرف و حدیث‌ها بیشتر از دنیای مجازی و رسانه‌ها بیرون می‌آید. نه در تیم چنین چیزی مطرح بود و نه باشگاه این سیاست را دارد که به‌دنبال تغییر کادر فنی باشد. من دو ‌سال است که منصوریان را می‌شناسم و می‌دانم که او تا چه اندازه حرفه‌ای است.
 یعنی می‌توان به خوب شدن این استقلال امیدوار بود؟
حتماً. من به همه هواداران این اطمینان را می‌دهم که منتظر روزهای خوب استقلال باشند. ما هرچه به جلو برویم بهتر خواهیم شد. استقلال مشکل فنی ندارد فقط بدشانس است و نتیجه نگرفتن در هفته‌های اول فشار را روی بچه‌ها زیاد کرده است. ما در نفت هم، چنین روزهایی را تجربه کردیم اما به لیگ برگشتیم.
 وقتی به استقلال آمدی از نیمکت‌نشینی نترسیدی؟
اصلاً چنین هراسی نداشتم چون قبلاً هم با مهاجمان بزرگی رقابت کرده بودم. وقتی به استقلال آمدم سجاد شهباززاده هم نرفته بود و می‌دانستم باید با مهاجمانی بزرگ رقابت کنم. من برای گرفتن حقم تلاش می‌کنم و می‌خواهم با زندگی حرفه‌ای در فوتبالم بیشتر از این پیشرفت کنم.
 بازی با ذوب‌آهن را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
بازی سختی داریم. 3‌سال است که استقلال موفق به پیروزی مقابل ذوب‌آهن نشده اما می‌خواهیم با حمایت هواداران‌مان این تیم را شکست دهیم و اولین برد لیگ را هم کسب کنیم.


تعداد بازدید :  246