شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

انفجار بمب در منهتن نیویورک
  ایسنا| پلیس نیویورک از انفجار یک بمب در منطقه منهتن این شهر خبر داد، اما تأکید کرد که کسی در این انفجار کشته نشده است. آنگونه که پلیس می‌گوید، انفجار ناشی از بمبی کوچک بوده که در یک سطل زباله درخیابان 23 در مرکز منهتن کار گذاشته شده بود. در این انفجار که بنا به گفته ساکنان محلی صدای بسیار مهیبی ایجاد کرده، دست‌کم 29 تن زخمی شده‌اند اما منابع بیمارستانی تأکید دارند که وضع هیچ یک  از آنها وخیم نیست و تهدیدی متوجه زندگی آنها نیست.
شهردار نیویورک پس از انفجار در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که حادثه عمدی بوده اما هنوز معلوم نیست که این انفجار یک اقدام تروریستی بوده است.

پیش‌بینی بالاترین میزان مرگ مهاجران در‌سال 2016
ایسنا| براساس پیش‌بینی سازمان بین‌المللی مهاجرت  (IOM)، جهان احتمالا در ‌سال‌جاری میلادی بالاترین آمار مربوط به مرگ مهاجران را تجربه خواهد کرد. پیش‌بینی تحلیلگران سازمان بین‌المللی مهاجرت حاکی از آن است که در‌سال 2016 تعداد تلفات مهاجران و پناهجویان از رقم بالای 10هزار نفر فراتر خواهد رفت.
براساس برآوردها درحال حاضر 65‌میلیون آواره درجهان وجود دارد. ‌سال گذشته درسراسر جهان بیش از 5هزار مورد مرگ مهاجران و پناهجویان ثبت شده است. در‌ سال‌جاری میلادی نیز تاکنون این رقم به بیش از 4هزار مورد رسیده است.

اوباما:  حتی داعش هم به اندازه زیرسوال بردن اعتبار محل تولدم ذهنم را درگیر نکرد
ایسنا| رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی از پایان یافتن جنجال مربوط به گواهی تولدش ابراز خشنودی کرد و درجمع سیاه‌پوستان آمریکا از آنها خواست تا با آمدن به پای صندوق‌های رأی میراث او را حفظ کنند. باراک اوباما، در سخنانی در یک انجمن سیاه‌پوستان به‌ شدت دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان را هدف انتقادهای خود قرار داد.
این اظهارات درحالی مطرح شد که ترامپ پیشتر اذعان کرده بود که اوباما متولد آمریکاست و به جنجالی که مدت‌ها علیه این رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست آمریکا به راه اندخته بود، پایان داد. اوباما گفت: راحت شدم که حرف‌های مربوط به محل تولدم تمام شد. داعش، کره‌شمالی، فقر یا تغییرات آب و هوایی هیچ‌ کدام به اندازه زیرسوال بردن اعتبار گواهی تولدم، ذهنم را درگیر نکرد. تنها ۱۲۰روز باقی مانده و نهایتا این مسأله حل شد.

پسر قذافی برای افشای اطلاعاتی در مورد امام موسی صدر شرط گذاشت
ایسنا|روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که پسر معمر قذافی برای افشای اطلاعاتی در مورد امام موسی صدر این شرط را گذاشته است که از زندان بیرون بیاید. روزنامه الاخبار گزارش داد، جلسه بازجویی از‌ هانیبال قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی تنها محدود به جرم‌های کتمان اطلاعات نبوده است، بلکه اتهام دخالت در ربودن امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان نیز پس از آن علیه وی مطرح شد.
این روزنامه لبنانی نوشت: ‌هانیبال قذافی اظهارات ضدونقیضی را درهنگام بازجویی مطرح کرد. وی ابتدا گفته بود که امام موسی صدر، به دستور عبدالسلام جلود، نخست‌وزیر وقت کشته شده، اما بعدا اظهارات خود را تکذیب کرد و گفت که امام موسی صدر به زندان سیاسی انتقال یافت و مدت طولانی را در آن‌جا ماند. زمانی که قاضی در مورد سرنوشت امام موسی صدر از وی پرسید، ‌هانیبال قذافی گفت که اطلاعاتی دراختیار دارد که جز درصورت آزادی‌اش این اطلاعات را نمی‌گوید.


تعداد بازدید :  398