شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بين

یک کشته در سرقت مسلحانه
سه سرقت مسلحانه در شهر سراوان یک کشته بر جا گذاشت. در هر سه  سرقت، دزدان  مسلح  به راکبان موتورسیکلت حمله کردند. در یکی از این سرقت‌ها، تیراندازی سارقان مسلح باعث  اصابت گلوله به ناحیه گردن راکب موتورسیکلت و مرگ او شد.  
مقتول، کارگر یک نانوایی و درحال رفتن به محل کار خود بود. در دیگر حمله مسلحانه، راکب موتورسیکلت هنگام مقاومت در مقابل سارقان بر زمین افتاد و بر اثر برخورد  سرش با زمین، بیهوش شد. در سومین سرقت هم راکب موتورسیکلت هیچ مقاومتی در مقابل سارقان مسلح نکرد. در هر سه سرقت، سارقان گوشی‌های همراه و سایر اقلام ارزشی راکبان را به سرقت بردند.  هر سه راکب موتورسیکلت که مورد حمله سارقان مسلح قرار گرفتند از افراد بومی  منطقه هستند.

سرقت توله‌شیر از باغ وحش دانشگاه زابل
ایرنا| یک قلاده توله‌شیر سرقت‌شده از سوی ماموران انتظامی کشف و به باغ وحش بازگردانده شد. موسی بهلولی، رئیس دانشگاه زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: روز جمعه به‌دلیل ازدحام جمعیت در مجتمع یادشده، سارق از فرصت استفاده و با ورود به بخش‌های پشتی مجموعه باغ وحش اقدام به سرقت توله شیر کرد. او اظهار داشت: نگهبانان مجموعه باغ وحش پس از مشاهده سرقت، این موضوع را به مسئولان دانشگاه زابل و نیروی انتظامی اطلاع دادند که با تلاش ماموران ایست و بازرسی کوله‌سنگی مستقر در مسیر زابل- زاهدان کشف شد. رئیس دانشگاه زابل گفت: این توله‌شیر هم اینک در اداره حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان است که اقدامات برای بازگشت آن فراهم شده است. او ادامه داد: تمام اقدامات برای محافظت بیشتر از حیوانات موجود در مجتمع تفریحی و پژوهشی بقیه‌الله‌ الاعظم(عج) به‌عنوان تنها باغ وحش استان سیستان و بلوچستان به صورت ویژه‌ای فراهم شده است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت:   این توله‌شیر چند ماه پیش از سوی محیط‌زیست سیستان و بلوچستان کشف شده و به تنها محل نگهداری حیوانات موجود در استان در مجتمع بقیه‌الله الاعظم(عج) دانشگاه زابل تحویل داده شد. سعید محمودی افزود: پس از اطلاع از سرقت توله‌شیر، نیروهای حفاظت محیط‌زیست وارد عمل و با کمک نیروهای انتظامی در ایست و بازرسی کوله‌سنگی موفق به بازپس‌گیری آن شدند.

رضایت اولیای دم در یک‌قدمی اعدام
قاتل محکوم به اعدام، در یک‌قدمی چوبه دار با رضایت اولیای دم، از طناب دار رهایی یافت. ماجرای این قتل مربوط به 10‌سال پیش است که در دشت عباس اتفاق افتاد و باعث قتل يكي از اهالي شد. سران و معتمدان منطقه دشت عباس دهلران با حضور در منزل مقتول، باعث عفو و گذشت اولیای دم شدند و اولیای دم  رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام کردند. این عفو و گذشت مورد تقدیر مردم و شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت. با بخشش این خانواده، متهم به قتل از قصاص رهایی یافت و به‌زودی از زندان آزاد می‌شود.

این جوان با 50‌میلیون تومان از اعدام نجات می‌یابد
پسر جوانی که در یک‌قدمی طناب اعدام قرار دارد، تنها با کمک 50‌میلیون تومانی خیرین از قصاص نجات پیدا می‌کند. سال 90 بود که حسن نیکبخت، جوان 27ساله به‌دنبال یک نزاع در شهر شیروان (واقع در استان خراسان شمالی) مرتکب قتل شد.  نیکبخت که با ضربات چاقو پسر جوانی را به قتل رسانده بود پس از مدتی توسط پلیس شناسایی شد و به جرم خود اعتراف کرد.  
 پس از برگزاری جلسات دادگاه، این مرد جوان به‌دلیل قتل عمد به اعدام محکوم شد. در جلسات متعدد با خانواده مقتول طی سال‌های گذشته، آنها به‌دنبال دریافت دیه کامل راضی به گذشت شدند که این موضوع به‌دلیل مشکلات مالی نیکبخت میسر نبود. سرانجام روز اعدام این مرد جوان (چهارشنبه 24 شهریور امسال) فرارسید، اما خانواده مقتول که تحت‌تأثیر درخواست‌های مادر این محکوم به اعدام بودند، در آخرین لحظات مهلت دوماهه دیگری به این مرد دادند تا دیه 150‌میلیون تومانی خود را پرداخت کند. حسن نیکبخت شرایط مالی مساعدی ندارد؛ به همین دلیل تا امروز با کمک خیرین استان مبلغ 100‌میلیون تومان از دیه جمع‌آوری شده است و تنها با جمع شدن 50‌میلیون تومان دیگر این فرد که امروز از اقدام گذشته خود به‌شدت ابراز پشیمانی می‌کند، از طناب اعدام رها می‌شود.


تعداد بازدید :  324