شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
آژير

اعتراف سرايدار به قتل کودک 6 ساله
شهروند| سرايدار زن پس از گذشت دو ماه به قتل کودک 6 ساله کلاردشتی اقرار کرد. جسد پسربچه 6 ساله‌ای به نام برديا تيرماه امسال در حالی‌که در داخل کيسه گونی به قتل رسیده بود، در رودبارک کلاردشت پیدا شد. بر اساس این گزارش مأموران پليس آگاهی در همان ساعات اوليه با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقيقات گسترده پليسی در کمتر از پنج ساعت سه مظنون به قتل را شناسايی و دستگير کردند که در میان آنها، زنی به نام «ز- ص» سرايدار منزل پدری مقتول را نیز به اتهام قتل دستگير کردند.
اين زن که در تحقيقات و بازجويی‌های اوليه پليس منکر هر گونه اقدام به قتل و بزه انتسابی شد، با توجه به شواهد و قرائن موجود پس از گذشت دو ماه تلاش کارآگاهان و کارشناسان پليس آگاهی لب به اعتراف گشود و به قتل بردياي 6 ساله اقرار کرد.  متهم در اظهارات خود علت و انگيزه قتل را اختلالات روانی اعلام کرد و پس از تشريح و بازسازی صحنه جنايت با تشکيل پرونده برای سير مراحل قانونی به مرجع قضائی تحويل داده شد.

زورگیری‌های خشن 2 سارق موتورسوار
سارقان خشن با ضربات چاقو دست به زورگیری‌های خیابانی می‌زدند. ساعت 15 بیست‌و‌چهارم شهریور‌ سال‌جاری مأموران کلانتری 150 تهرانسر هنگام گشت‌زنی در محدوده استحفاظی خود به راکبان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی که پلاک مخدوشی داشت، مشکوک شدند و دقایقی بعد آنها را در خیابان اصلی تهرانسر دستگیر کردند.
پس از انتقال متهمان به کلانتری مشخص شد كه آنها ساعتی قبل از مرد 57 ساله‌ای زورگیری کرده‌اند؛ مرد میانسال که با لباس‌های خونین وارد کلانتری شده بود، بلافاصله با دیدن متهمان آنها را شناسایی کرد و در اظهاراتش به مأموران گفت:  ساعت 30: 11 امروز در اتوبان آزادگان نبش جاده مخصوص از خودرو‌ خود پیاده شده بودم و در حالی که قصد داشتم سوار خودرو شوم، پسر جوانی در عقب خودرو را باز کرد و قصد سرقت کیف‌دستی‌ام را داشت. من با سارق جوان درگیر شدم و قصد مقاومت داشتم که او با چاقو ضرباتی به سرم وارد کرد، پیاده شد و دوید؛ کمی جلوتر همدست وی با موتورسیکلت دنبالش آمد و به‌سرعت از محل متواری شدند؛ همچنین کیف من حاوی مقدار زیادی پول، دسته‌چک و مدارک دیگر بود.
پس از اظهارات شاکی پرونده، دو سارق جوان پیش از ظهر روز یکشنبه  به دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شدند؛ اما آنها منکر سرقت و زورگیری از مرد میانسال بودند. امیر، متهم بیست‌و‌پنج ساله این پرونده که سوابق متعدد کیفری دارد، در اظهاراتش به علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم این دادسرا گفت: تاکنون دو بار دستگیر شده‌ اما به زندان نرفته‌ام؛ آن روز حدود ساعت 30: 14 تصادف کردم که با دوستم بهرام تماس گرفتم، منتظر آمبولانس بودم که بهرام آمد و لحظاتی بعد توسط پلیس دستگیر شدیم، من زورگیر نیستم.
همچنین بهرام، دیگر متهم این پرونده نیز منکر زورگیری شد و سرانجام دو متهم پرونده به دستور بازپرس و برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفتند.

داماد اعدامی از زندان آزاد شد
رکنا| پسر جوان که در زندان رجایی‌شهر به عقد دختر مورد علاقه‌اش درآمد،  پس از  هفت ‌سال حبس از زندان آزاد شد تا زندگی جدیدی را شروع کند.
امیر 29 ساله ناخواسته مرتکب قتل خواهرزاده‌اش شده بود و از هفت ‌سال پیش در زندان رجایی‌شهر کرج به سر می‌برد. خواهرش‌ سال گذشته رضایتش را اعلام کرد، اما داماد خانواده در ازای گرفتن  200‌میلیون تومان پول حاضر بود كه رضایت دهد.  
این در حالی بود که دختر جوانی به نام الهام، فوق‌لیسانس تربیت‌بدنی از طریق برادر زندانی‌اش با مرد اعدامی آشنا شد و یکم تیر در زندان رجایی‌شهر به عقد امیر درآمد و از آن زمان برای نجات شوهر اعدامی‌اش تلاش کرد.
چند هفته بعد مردی خیر به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران آمد و برای آزادی مرد اعدامی پیشقدم شد و دیه 200‌میلیون تومانی او را پرداخت کرد. در ادامه امیر از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه و قضات دادگاه کیفری مدت زمان بازداشت او را همان مجازات جنبه عمومی جرم وی در نظر گرفتند و به این ترتیب امیر عصر چهارشنبه از زندان آزاد شد.

 


تعداد بازدید :  377