شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فیلم‌های سینمایی «فروشنده»، «مالاریا»، «امتحان نهایی» و مستند «رویاهای دم صبح» 4 نماینده ایرانی هستند که در بخش‌های مختلف پنجاه‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو به نمایش درمی‌‌آیند.

فیلم کوتاه «یک آن» ساخته نقی نعمتی موفق به کسب عنوان بهترین فیلم داستانی جشنواره بین‌المللی فیلم «آروکا» پرتغال شد.

به مناسبت چهاردهمین سالروز تأسیس موزه سینما در عمارت باغ فردوس، شهرفرنگی که ۹۵‌سال عمر دارد و سال‌ها در مخزن موزه سینما نگهداری می‌شد، مرمت و در این مکان تاریخی جانمایی شد.

کارن کیهانی آهنگساز و پویا سرایی نوازنده در نخستین قطعه آلبوم جهانی «مُدها» با عنوان «دوردست ترین» نخستین کنسرتوی مدرن سنتور و ارکستر را اجرا کرده‌اند.

در ادامه روند تولید مجموعه تلویزیونی «آرام می‌گیریم» به کارگردانی روح‌اله سهرابی و تهیه‌کنندگی فرهاد گلی و حسن جوهرچی نیز درجمع بازیگران این سریال مقابل دوربین رفت.

درنخستین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) بزرگداشت مرشد ابوالحسن میرزاعلی از نوادگان تعزیه‌داران تکیه دولت تهران برگزار می‌شود.

راشین خیریه نگارش فیلمنامه تازه‌ترین اثر پویانمایی‌اش را براساس کتاب «‌پرنده، پسرک، قطار» اثر احمدرضا احمدی و به تهیه‌کنندگی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده است.

فیلم‌های مستند «آتلان» و «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» و فیلم سینمایی «ناهید» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به بخش رسمی جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا راه یافتند.

محسن فرجی نویسنده و روزنامه‌نگار، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه خود را در قالب کتابی با عنوان جغرافیای اموات و ازسوی نشر آموت منتشر کرد.

نخستین رمان از فیونا بارتن با عنوان «بیوه» که عنوان یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های ‌سال ۲۰۱۶ روزنامه نیویورک‌تایمز و ساندی تایمز را دارد، در ایران منتشر شد. نشر میلکان کتاب رمان «بیوه» نوشته فیونا بارتن را با ترجمه پگاه میلکان منتشر کرد.

۴ جلد ازسری رمان‌های هشت جلدی آنی‌شرلی نوشته ال.ام.مونتگمری با ترجمه سارا قدیانی تجدید چاپ شد و دراختیار علاقه‌مندان به رمان‌های آنی‌شرلی قرار گرفت.

گروه موسیقی «همنوازان فاخته» در نخستین جمعه پاییزی ‌سال ۱۳۹۵ در شهر نوشهر به اجرای کنسرت می‌پردازد، درحالی ‌که حدود هفت‌سال است هیچ کنسرتی در این شهر برگزار نشده است.

مدیر فیلمخانه ملی ایران با ابراز امیدواری برای افتتاح هرچه سریع‌تر ساختمان جدید فیلمخانه تأکید کرد: ظرفیت مخزن‌های فعلی این گنجینه ملی سال‌هاست که با نیازهای رو به گسترش فیلمخانه ملی ایران همخوانی ندارد.

جشنواره آسیایی «رم» با نمایش فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی و با احترام ویژه به عباس کیارستمی در سالن 300ساله تئاتر ارژانتینو افتتاح شد.

 


تعداد بازدید :  331