شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

مطهری: نگذاشتند خاتمی به دیدار رهبری برود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال دیدار رئیس‌جمهوری با دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس گفت:  به نظرم این دیدار خوب و مفید است. به گزارش ایرنا، علی مطهری، در مورد نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب در هنگام بستری بودن ایشان در بیمارستان گفت: این کار خوبی بود، حتی خوب بود که به ملاقات رهبری نیز می‌رفتند که نگذاشتند.  به گزارش ایلنا، مطهری درباره دیدار احتمالی رئیس‌جمهوری ایران و اوباما در نیویورک به خبرنگاران گفت: دیداری نیست، من مطمئنم دیداری نیست و خبر دارم.  وی اظهار داشت: این دیدار در برنامه رئیس‌جمهوری نیست و هم‌اکنون نیز به صلاح نیست که این دیدار باشد.  مطهری در پاسخ به خبرنگار دیگری درباره نطق میان‌دستور محمدرضا تابش نماینده اردکان در مورد آشتی ملی با محوریت ناطق‌نوری، ‌هاشمی رفسنجانی و خاتمی گفت: من به افرادش کاری ندارم ولی اصل حرف آقای تابش، حرف خوبی است و کاری لازم برای کشور است.  
وی در پاسخ به این سوال که مگر نظام با این افراد قهر کرده است که طرح آشتی ملی را مطرح می‌کنند؟ پاسخ داد:  بالاخره سوءتفاهم‌هایی در سال‌های اخیر بوده که اینها باید برطرف شود و وحدت و آشتی ملی ایجاد شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران: کسی توان تهدید نظامی کشورمان را ندارد
سرلشکر جعفری گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و جنگ هشت‌ساله، مردم سوریه و عراق به خوبی راه مقابله با دشمنان را آموخته‌اند و این کار بسیار بزرگی بود. به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس در ایلام اظهار داشت: در دوره‌ای آمریکایی‌ها وارد عراق شدند و با سقوط حاکم وقت سعی در تصرف حاکمیت آن کشور داشتند اما در عمل نتیجه دیگری حاصل شد. درحال حاضر یک نظام مسلمان شیعی در کشور عراق حاکم شده است که سیاست‌های آن همسو و هم‌جهت با ایران اسلامی است. سرلشکر جعفری اضافه کرد: این موضوعات تهدیدات جدیدی است که در منطقه درحال شکل گرفتن است و خوشبختانه آمادگی لازم برای مقابله با این نوع تهدیدات که از نوع امنیتی و نظامی است وجود دارد.

انتقاد مجلس از صداوسیما
شهروند|  دیروز صحن علنی مجلس، محل انتقاد از صداوسیما به‌طور کل و بخش خبری 30: 20 به‌طور خاص بود. نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد صداوسیما به دلیل اخبار پخش شده درمورد تعطیلات تابستانی نمایندگان گفت:  صداوسیما در بوق تعطیلات ندمد.
به گزارش ایرنا، «محمدرضا باهنر» که ریاست ساعاتی از جلسه علنی دیروز مجلس را برعهده گرفت به اخبار پخش شده از صداوسیما در مورد تعطیلات سه هفته‌ای نمایندگان مجلس اشاره کرد و اظهارداشت:  بسیاری از همکاران گلایه عمومی دارند که چرا صداوسیما این گونه برخورد می‌کند.
وی افزود:  حتی من با بسیاری از نمایندگان در این راستا صحبت کردم، آنان می‌گفتند ما حتی نتوانستیم دو، سه روز به زیارت برویم. نایب رئیس دوم مجلس با یادآوری این‌که این مدت برای نمایندگان مدت پرکاری بوده است، خاطرنشان کرد:  خوب است صداوسیما اگر قسمت ایجابی موضوع را پوشش نمی‌دهد حداقل در بوق تعطیلات ندمد. این درحالی است که ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در انتقاد از گزارش بخش خبری 30: 20 رسانه ملی گفت:  رسانه ملی با پول مجلس که تجلی مردم‌سالاری دینی است این‌طور مجلس را مورد سوال قرار می‌دهد. به گزارش مهر، در جلسه علنی دیروز ایرج ندیمی در تذکر شفاهی با اشاره به اخبار 30: 20 درباره تعطیلات نمایندگان گفت:  دیدیم که 30: 20 چه کار کرد و گفت همه نماینده‌ها رفته‌اند بگردند. این نماینده مجلس ادامه داد:  سه هفته‌ای که اکثر نمایندگان در کار و تلاش بودند رسانه ملی این‌طور مجلس را مورد سوال قرار داد و این‌طور تعرض کرد. رسانه ملی با پول مجلس که تجلی مردم‌سالاری دینی است این‌طور مجلس را مورد سوال قرار می‌دهد و اگر جواب هم بدهیم فردا مضحکه دیگری به راه می‌اندازد. از سوی دیگر، معاون پارلمانی سازمان صداوسیما با اشاره به این‌که انتقاد نمایندگان از سازمان صداوسیما در مورد تعطیلات مجلس را وارد می‌داند، می‌گوید که این انتقاد را در جمع مدیران ارشد سازمان صداوسیما نیز مطرح کرده است. محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با انتقاد نمایندگان مجلس از پوشش کنایه‌آمیز سازمان صداوسیما از تعطیلات نمایندگان مجلس گفت:  من این انتقاد نمایندگان مجلس را در جمع مدیران سازمان مطرح کرده و به آنان اعلام کردم که تعطیلی نمایندگان مثل تعطیلی جاهای دیگر نیست. میرتاج‌الدینی با تأکید بر این‌که من خود در گذشته نماینده بوده‌ام، خاطرنشان کرد: من خود به خوبی می‌دانم که معنی تعطیلی نمایندگان مجلس چیست و معمولا در حوزه انتخابیه در این موعد نمایندگان به مراجعات مردمی رسیدگی می‌کنند و بیشتر وقتشان را آن‌جا می‌گذرانند.  بنابراین من انتقاد نمایندگان به سازمان صداوسیما را قبول دارم.

 


تعداد بازدید :  202