شماره ۹۴۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
ویترین خانواده

ماهی کیلکای خشک تنقلات جدید ایرانی‌ها
قربان زارع قائم‌مقام بخش تحقیقات فرآوری آبزیان پژوهشکده تحقیقات آبزی‌پروری کشور از تولید تنقلات خشک شیلاتی از ماهی کیلکای دریای خزر خبر داد. او دراین‌باره توضیح داد: ماهی کیلکا از نظر دارا بودن میزان پروتیین و اسیدهای چرب غیراشباع امگا3 بسیار باارزش است و به منظور افزایش میزان مصرف انسانی این ماهی، برای نخستین‌بار کیلکای خشک طعم‌دار در بخش تحقیقات فرآوری آبزیان پژوهشکده تولید شد. زارع ادامه داد: این محصول با چهارنوع مدل به صورت کیلکای خشک طعم‌دار نمکی، کیلکای خشک طعم‌دار سرکه‌ای، کیلکای خشک با طعم سس گوجه‌فرنگی و کیلکای خشک با طعم خردل تولید شده است و با توجه به قیمت پایین ماهی، با نرخ مناسبی به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات تلویزیون ضد حقوق مصرف‌کنندگان است
انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان، نگرانی خود را نسبت به پخش تبلیغات فریبنده از صداوسیما ابراز کرد. براین اساس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان تأکید کرد، پخش تبلیغات غیرشفاف و گمراه‌کننده از رسانه‌های جمعی یکی از مصادیق پایمال کردن حقوق مصرف‌کنندگان است و تلویزیون باید هرچه سریع‌تر سازوکاری در زمینه پخش تبلیغات خود چاره‌اندیشی کند. در این بیانیه پخش تبلیغ اپلیکیشن مترجم مصادیقی از این نوع تبلیغات عنوان شده است. به جز این ترغیب بینندگان به استفاده از خدمات تلفنی با پیش‌شماره 909 اشاره شده و این رفتار صداوسیما را که منجر به تحمیل هزینه‌های گزاف به مخاطبان می‌شود، نمونه‌ای دیگر از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان دانسته است.

نرخ عمده‌فروشی شکر 3‌هزار تومان است
محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران حداکثر قیمت عمده‌فروشی شکر را 3‌هزارتومان در هرکیلوگرم دانست و گفت: عرضه شکر در بورس کالا با قیمت 2‌هزارو520 تا 2‌هزارو625 تومان صورت می‌گیرد که با توجه به کرایه و هزینه تخلیه بار این قیمت برای عمده‌فروش تا 3‌هزارتومان افزایش می‌یابد. او با اشاره به گرانی شکر درهفته‌های اخیر گفت: نزدیک‌شدن به قیمت مصوب با دسترس بودن و کافی بودن شکر در بازار امکان‌پذیر است که درحال حاضر با افزایش اندک تولید قیمت شکر کمی ارزان‌تر شده است.


تعداد بازدید :  408