شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
... رعد و برق در شمال کشور

براساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز در سواحل دریای خزر، استان اردبیل، خراسان شمالی و بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده و در پاره‌ای نقاط رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.
همچنین بعد از ظهر روز جاری و اوایل امشب وزش باد نسبتا شدیدی از سمت شمال غرب در استان‌های تهران، قم، البرز و جنوب سمنان آغاز می‌شود که در برخی نقاط این استان‌ها وقوع گرد و خاک محلی دور از انتظار نخواهد بود.
از روز چهارشنبه هفته جاری وزش باد نسبتا شدید جنوبی سبب افزایش قابل توجه دما (حدود ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس) در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل شده است که این پدیده از امروز با نفوذ جریان‌های خنک شمالی، دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.
تحت تاثیر این پدیده هوا‌شناسی امروز ، هوای سواحل جنوبی دریای خزر و شمال غرب کشور ابری و گاهی با بارندگی همراه خواهد بود، ضمن اینکه طی 2 روز آینده خلیج فارس و از اواخر چهارشنبه و روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواجی خواهد شد.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز بین 20 تا ۳۳ درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز صاف، همراه با وزش باد خواهد بود.
 در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم استان‌های اردبیل و چهارمحال بختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان و ایلام گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.
در شبانه روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با 42 درجه سانتی‌گراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری هنگام شب با حدود 4 درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.


تعداد بازدید :  155