شماره ۹۴۸ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ شهريور
صفحه را ببند
«شبکه‌ آفتاب» به سراغ نان رفت

ماهنامه «شبکه آفتاب» سی و دومین شماره خود را با تیتر «نان، عاشقانه فسادپذیر روزمره» به روی پیشخوان مطبوعات فرستاد. این ماهنامه که در بیشتر شماره‌های خود موضوعی خاص را به عنوان سوژه اصلی انتخاب می‌کند، برای شماره جدید خود (شهریور و مهر) که چند روزی است به روی دکه‌ها آمده به موضوع «نان» پرداخته است.
بخش اجتماعی این مجله شامل مطالبی با تیترهای «روایت‌هایی از گندمزاران غمگین»، «نان و کوچه» و «روزگار سپری شده باغ رازآلود» است. این میان بخشی هم به سینما اختصاص داده شده است. در این بخش مطالبی در خصوص «بازتاب تنگنای معیشت در تاریخ سینما»، «بهشت در گندمزار، اثری از ترنس مالیک»، «درباره احتکار گندم، فیلمی از گریفیث»، «خطر گرسنگی دهقانان در هالیوود» و «مایکل چیمینو، چهره جنجالی هالیوود» را می‌توانید بخوانید.
در بخش تئاتر هم گزارش‌ها و مطالبی با عنوان «کارنامه نویسنده یک تکه نان»، «نمایشنامه: اشک‌های تلخ پترافون کانت»، «خشنودی در گرو خشونت»، «نمایشنامه: نان» و در بخش موسیقی «به عمل آورندگان موسیقی پاپ»، «سه زن، پشت پرده موسیقی قرن بیستم»، «درباره ارنت کلمن» و «گفت‌وگو با ارنت کلمن» آمده است.
در بخش تجسمی شبکه آفتاب نیز مطالبی با عنوان «دهقان و دهقانی در دو اثر ژان فرانسوا میله»، «جهان بصری حسین والامنش» و «مروری بر نهمین دوسالانه برلین» منتشر شده است. همچنین برای بخش «تن متن» مطالبی از جمله «داستان: ...شلوار آقای داسوکین»، «داستان: ایستگاه عوارضی»، «دو داستان از طرح‌های نئواورلئان»، «درونمایه و تکنی در آثار فاکنر» و «پرسش از کتاب خطابه به پروانه‌ها» از سوی نویسندگان این ماهنامه تهیه شده است. بخش پایانی مجله نیز معمولا به عکس اختصاص دارد که برای این شماره «تا گندم و گناه با عکس‌های دوروتیالنگ» درنظر گرفته شده است.
ماهنامه ‌‌فرهنگ و اجتماع «شبکه آفتاب» از چهار سال قبل در حال انتشار است. مازیار حبیبی‌نیا، صاحب امتیاز و مدیر مسئول و امیرحسین رسائل جانشین مدیر مسئول آن هستند.


تعداد بازدید :  524