شماره ۹۴۸ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ شهريور
صفحه را ببند
ابهام‌های پرتعداد در خالی‌ماندن سکوهای استقلالی دربی 83
پرسپولیسی‌ها زرنگی کردند، سازمان لیگ اشتباه!

شهروند| تاکنون پیش نیامده بود که هواداران یکی از دو تیم سرخابی پایتخت قید تماشای دربی را بزنند. هرچقدر هم شرایط یک تیم قبل از دربی بد باشد، داستان این بازی با کل لیگ فرق دارد. نمی‌توان قید آن را زد چون نتیجه آن سوژه یک نیم فصل کری خواندن است. در دربی 83 اما اتفاق عجیبی رخ داد. بخشی از سکوهای متعلق به استقلالی‌ها خالی بود. اتفاق بدی که چهره زشتی به استادیوم آزادی داد. حتی وقتی بازیکنان استقلال وارد زمین شدند و سکوهای خالی را دیدند شوکه شدند. فقط بزرگان تیم مثل رحمتی و حیدری بودند که به بقیه تیم روحیه دادند و از سکوهای آبی خواستند تیم را بیشتر تشویق کنند. با دیدن سکوهای خالی اولین دلیلی که که به ذهن همه رسید این بود که استقلالی‌ها به دلیل قعرنشینی تیمشان نخواسته‌اند به استادیوم بروند اما ابهامات زیادی بعد از بازی مطرح شد که ثابت کرد اشتباه و قصور از طرف سازمان لیگ بوده است.
بلیت به استقلالی‌ها نرسید؟
در طول تاریخ برگزاری دربی بی نظیر بود که بخشی از سکوها خالی بمانند. انتظار می‌رفت با صحبت‌هایی که منصوریان قبل از بازی درخصوص حمایت طرفداران انجام داده بود تمام سکوها پر از جمعیت شود. نتایج ضعیف استقلال در هفته‌های ابتدایی و قرار گرفتن در انتهای جدول یکی از موضوعاتی بود که بسیاری آن را دلیل قهر طرفداران استقلال از حضور در دربی و حمایت از تیم محبوبشان مطرح کردند. باشگاه استقلال بعد از دربی با انتشار اطلاعیه‌ای مدعی شد دلیل نیامدن آبی‌ها به استادیوم به ادعای عجیب مسئولان سازمان لیگ و طرح
پیش‌فروش بلیت‌ها برمی‌گردد. طبق آماری که مسئولان در رسانه‌های مختلف ارایه کردند فقط ۶۵‌هزار بلیت الکترونیکی به فروش رسیده در شرایطی که ظرفیت ورزشگاه آزادی بعد از صندلی گذاری ۷۸‌هزار نفر است. در این میان ۱۳‌هزار جای خالی به چشم می‌آید که در همان جایگاه استقلالی‌ها مشخص است. بعد از واکنش باشگاه استقلال، هواداران این تیم هم در صفحات مجازی دست به کار شدند و ادعای عجیبی را مطرح کردند. آنها گفتند چون هواداران پرسپولیس زودتر برای تهیه بلیت اقدام کرده‌اند بلیت‌هایی که برای جایگاه استقلال بوده را هم خریداری کرده اما بعد از حضور در ورزشگاه بالاجبار در جایگاه هواداران پرسپولیس مستقر شدند. همین مسأله باعث شده تا استقلالی‌هایی که در روزهای منتهی به دربی قصد خریداری بلیت را داشتند تصور کنند بلیت‌های جایگاه آنها به اتمام رسیده و نمی‌توانند در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی حاضر شوند.
سرگردانی پرسپولیسی‌ها در راهروهای استادیوم
طبق ادعای استقلالی‌ها اگر هواداران پرسپولیس بلیت استقلالی‌ها را خریده باشند، طبیعی است که جایگاه مخصوص به پرسپولیسی‌ها گنجایش این همه هوادار را نداشته باشد. قطعاً آنها هم نمی‌توانستند در جایگاه مخصوص به استقلالی‌ها بنشینند به همین دلیل مجبور شدند به صورت فشرده و حتی در راهروها کنار هم بنشینند. با این شرایط طبیعی بود سکوهای خالی سمت استقلالی‌ها کاملاً مشخص باشد. به نظر می‌رسد این فرضیه از بقیه احتمالات به واقعیت نزدیک‌تر باشد. این‌که هواداران استقلال بلیت خریده باشند و به دلیل نتایج ضعیف تیم ناگهان قید حضور در ورزشگاه را زده باشند، منطقی نیست. چون اگر آنها نمی‌خواستند به ورزشگاه بیایند بلیت هم تهیه نمی‌کردند.
اشتباه از سازمان لیگ بوده است؟
فرضیه دیگری هم وجود دارد مبنی بر این‌که سایت فروش بلیت مرتکب اشتباه شده که اشتباهاً اعلام کرده که فروش بلیت‌ها به پایان رسیده است. از طرفی براساس اعلام بلندگوی استادیوم آزادی 75‌هزار هوادار این بازی را از نزدیک تماشا کردند و این درحالی است که گفته می‌شد 80‌هزار تماشاگر می‌توانند بازی را از نزدیک تماشا کنند. شاید سایت فروش بلیت مرتکب اشتباه شده و بدون فروش بلیت‌های جایگاه استقلالی‌ها اعلام کرده باشد که بلیت فروشی به پایان رسیده است. فرضیه دیگری هم که مطرح است، قرار بر فروختن 70‌هزار بلیت بوده و چون استقلالی‌ها دیرتر از پرسپولیسی‌ها اقدام به خرید بلیت کرده‌اند، جایگاه آنها خالی مانده است. این فرضیه هم درحالی مطرح شده که نمی‌توان پذیرفت سازمان لیگ نمی‌خواسته ورزشگاه پر شود. درواقع قوی‌ترین فرضیه همان است که پرسپولیسی‌ها بلیت جایگاه استقلالی‌ها را هم خریدند تا استادیوم در قرق آنها باشد.
بلیت کاغذی هم فروخته شد
انگار در دربی 83 همه چیز دست به دست هم داد تا استقلالی‌های کمتری به ورزشگاه بیایند. درحالی‌که سازمان لیگ ادعا کرده بود بلیت فروشی فقط به صورت الکترونیکی است و بلیت کاغذی فروخته نمی‌شود اما شرکت برهان‌مبین که متولی فروش بلیت الکترونیکی است مدعی شده 48‌هزار بلیت از طریق سامانه الکترونیکی فروخته شده است. 15‌هزار بلیت هم در داخل ورزشگاه از طریق کارت‌های الکترونیکی به فروش رسیده و در مجموع 53‌هزار تماشاگر از طریق خرید بلیت وارد ورزشگاه شدند. طبق آمار دقیق شرکت برهان‌مبین 9‌هزار نفر بلیت دربی را خریدند اما برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی مراجعه نکردند که این آمار با آمار سازمان لیگ همخوانی ندارد. ضمن این‌که بلیت فروشی کاغذی هم در ورزشگاه انجام شد تا مشخص شود هنوز سازمان لیگ توانایی بلیت‌فروشی الکترونیک را ندارد.

 


تعداد بازدید :  381