شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
خبر

مدیرکل دفتر آمار، جمعیت و اطلاعات مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور: جمعیت ایران 530‌هزار نفر بیشتر شد
مدیرکل دفتر آمار، جمعیت و اطلاعات مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت:  536‌هزار و 368 نفر در شش ماه نخست‌ سال جاری به جمعیت کشور افزوده شدند.
«علی‌اکبر محزون» افزود: رشد جمعیت در کشور حدود          3/1 درصد است و سالانه حدود یک‌میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می‌شود. او با بیان این‌که تا پایان خرداد امسال شمار جمعیت کشور 77‌میلیون و 500‌هزار نفر بود، ادامه داد: می‌توان تخمین زد که اکنون این تعداد از مرز 78‌میلیون نفر گذشته است. این مقام مسئول در سازمان ثبت احوال تصریح کرد: اکنون جایگاه ایران در جهان از لحاظ جمعیت رتبه هجدهم و در آسیا رتبه دهم است.  محزون با بیان این‌که نرخ رشد باروری در‌سال 91 معادل 2/2 درصد، ‌سال 92 معادل 2/3 درصد و در سه ماه نخست امسال      8/4 درصد افزایش داشته، ادامه داد: اما برای رسیدن به تعادل جمعیت این نرخ رشد باروری نیز مناسب نیست و باید راهبردهای اساسی در این زمینه اتخاذ شود.
او با بیان این‌که پیشتر باروری در روستاها بیشتر از شهرها بود، افزود: اکنون فرآیند معکوس شده و جوانان روستایی به شهرها مهاجرت کرده و سالمندان در روستا می‌مانند، از این رو تعادل ساختار جمعیتی روستاها به هم خورده و باعث کاهش باروری در روستاها و در شهرهاست که سبک زندگی و شهرنشینی و مدل زندگی و الگو در آن موثر است.
محزون تأکید کرد: باید در سیاست‌های جمعیتی تجدیدنظر و برای برنامه‌ریزی و اجرا ابتدا تجربه موفق و ناموفق کشورهای دیگر تحلیل شود و نگرش‌ها و دیدگاه‌های ارزشی خانواده‌ها تغییر یابد.

مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد
نقل‌وانتقال دانشجویان در ترم اول ممنوع
شهروند| مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام اسامی معرفی‌شدگان تا چند برابر ظرفیت آزمون ورودی دوره‌های دکترای نیمه‌متمرکز 93 پردیس‌های خودگردان در اوایل هفته آینده
خبر داد.
توکلی گفت:  براساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده فهرست اسامی معرفی‌شدگان تا چند برابر ظرفیت آزمون ورودی دوره‌های دکترای نیمه‌متمرکز 93 پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در اوایل هفته آینده به منظور بررسی سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی و همچنین مصاحبه تخصصی از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. توکلی درباره نقل‌وانتقالات دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در ترم اول گفت:  مطابق قانون در ترم اول هیچ‌گونه نقل‌وانتقالی در دانشگاه‌های دولتی صورت نخواهد گرفت به استثنای دانشجویانی که فرزند اعضای هیأت علمی باشند و آن نیز با مراجعه به سازمان سنجش و پس از بررسی‌های لازم تصمیم‌گیری
 خواهد شد.


تعداد بازدید :  189