شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری: از رکود عبور کردیم
مردم:باید به دولت فرصت داد

گروه اقتصادی شهروند| رئیس‌جمهوری اعلام کرد که محاسبات 3 ماهه ابتدای ‌سال 93 نشان می‌دهد که کشور موفق به عبور از رکود اقتصادی شده است. حسن روحانی همچنین تأکید کرد: دولت قول داده بود تا پایان ‌سال 93 نرخ تورم به 25‌درصد می‌رسد اما اکنون می‌توانم با قدرت بشارت دهم که تا پایان‌ سال تورم به زیر 20‌درصد می‌رسد. روحانی علاوه بر این گزارشی از اقدامات دولت را منتشر کرد و گفت: کشور در زمینه نفت و گاز تا پایان امسال شاهد تحولات چشمگیری خواهد بود و به‌زودی گزارش آن منتشر خواهد شد. توزیع بنزین یورو 4 و ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی، تأمین بسته امنیت غذایی برای اقشار آسیب‌پذیر و کاهش هزینه‌های درمانی ازجمله موارد دیگری بود که روحانی در گزارش خود به آن اشاره کرد. نظر مردم درباره اظهارات رئیس‌جمهوری را می‌خوانید:   
ناشناس: پس چرا از بین رفتن رکود در زندگی روزمره مردم احساس نمی‌شه و قیمت اجناس هم بالاتر رفته؟!
علیرضا: آقای رئیس‌جمهوری براساس آمار مستند یا غیرمستند؟! لطفا این موضوع را شفاف‌سازی کنید.
سلمان شکیبا: من نمی‌دونم چرا عوام فکر می‌کنن کاهش تورم یعنی این‌که از فردا تخم‌مرغ بشه کیلویی 500 تومن؟! مگه شما اقتصاددان هستین که مفهوم این موضوعات تخصصی را بفهمین؟!
رکسانا: اقتصاددان نیستیم ولی انتشار اطلاعات اقتصادی که هیچ تاثیری تو زندگی مردم نداشته باشه چه فایده‌ای داره؟!
سهراب: به دولت فرصت بدین. قرار نیست معجزه رخ بده که.   یواش یواش...    
جواد: انگار دوره دولت قبل یادتون رفته که قیمت‌ها ساعت به ساعت تغییر می‌کرد؟!... همین که اون اتفاق مهار شده یعنی این‌که دولت داره یه کارهایی انجام میده.  
حسین: من می‌ترسم با این همه پیشرفت، تورم منفی هم بشه!
فرهاد: آقای روحانی به ما حق بدین که دیگه هرچیزی رو باور نکنیم! خیلی‌ها اومدن و از اعتماد مردم سوءاستفاده کردن.  
عیسی‌زاده: صندوق بین‌المللی پول هم اعلام کرده که رشد اقتصادی ایران مثبت شده. صندوق پول که دیگه دروغ نمی‌گه. خواهشا یه کم مطالعه کنین.
حبیبی: این رشد مثبت می‌تونه هیجانی باشه. هیجان وقوع تحول در ایران بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری و خداحافظی احمدی‌نژاد. به همین خاطر سرمایه‌گذاری خارجی در ایران رشد کرد و فعالیت‌های اقتصادی کمی رونق گرفت. هنوز هم معلوم نیست آینده اقتصاد چی میشه؟! این‌که این رشد اقتصادی پایدار هست یا نه مهمه.


تعداد بازدید :  132