شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

اقتصاد روسیه در تنگنا
به گزارش بانک جهانی آمار مصرف‌کننده روسیه که حدود نیمی از اقتصاد 2‌هزار ‌میلیارددلاری کشور را تشکیل می‌دهد، قربانی تنش‌های اوکراین شده و به این ترتیب سرعت رشد کشور را می‌کاهد. براساس پیش‌بینی این سازمان جهانی در مقایسه با رشد مصرف 2014، این شاخص در 2015میلادی 5/0 و در 2016میلادی حدود 2‌درصد کاسته خواهد شد. از سوی دیگر در مقایسه با 2013میلادی در‌ سال‌جاری تولید ناخالص ملی 5‌/0درصد افزایش می‌یابد.

پالایشگاه جدید عربستان رقیب ویتول
جدیدترین پالایشگاه نفت در عربستان‌سعودی ماه گذشته به ظرفیت کامل خود دست یافت و به این ترتیب رقابت بین‌المللی با ویتول و توتال را آغاز کرده تا پالایشگاه‌های بیشتری در اروپا تعطیل شود. این پالایشگاه تازه‌کار که سرمایه‌گذاری مشترک میان شرکت نفت عربستان‌سعودی و توتال است، نفت‌خام را با سرعت 400‌هزار بشکه در روز پالایش می‌کند. به گفته کریس بیک، مدیرارشد ویتول (بزرگ‌ترین تاجر نفت در جهان) پالایشگاه‌های اروپا کوچک هستند و قدرت رقابت با همتایان نوین خود را ندارند.

تعلیق خرید هواپیماهای کم‌هزینه در ایرفرانس
آلن ویدالیز، وزیر حمل‌ونقل فرانسه اعلام کرد: شرکت ایرفرانس- KLM پروژه خود برای گسترش بازوی هواپیماهای کم‌هزینه Transavia را معلق کرده است، خلبانانی که به این شرکت هوایی فشار وارد می‌کنند، نگران آن هستند که واحدهای کم‌هزینه فرصت‌های شغلی را از بین ببرند و بر شرایط کاری و دستمزد آنها تأثیر بگذارند.


تعداد بازدید :  181