شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
نیمی از مدارس تهران فرسوده‌اند

در خبرهای روزهای اول مهر خبری درمورد مدارس تهران آمده بود. مرتضی طلایی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران همزمان با آغاز ‌سال تحصیلی با بیان این‌که لازم است مدیریت شهری توجه ویژه‌تری به مدارس و مراکز آموزش‌عالی داشته باشد، به بافت فرسوده مدارس اشاره کرد و گفت: از 4200 مدرسه در تهران بیش از 5000 کلاس غیرمقاوم وجود دارد که معادل 2000 مدرسه است که هزینه هر متر مقاوم‌سازی آنها بیش از 150‌هزار تومان است.  
تهران کلانشهری است که گسل‌های غیرفعال زیادی در مناطق مختلف شهر دارد و همیشه کارشناسان زلزله‌شناسی هشدار می‌دهند که احتمال فعال شدن این گسل‌ها وجود دارد. تنها کاری که می‌تواند از خسارت‌های احتمالی این بلای طبیعی بکاهد، مقاوم‌سازی ساختمان‌های شهر است. طلایی همچنین با بیان این‌که 20مدرسه بالای 40‌سال قدمت در مناطق جنوبی تهران (شهرری) وجود دارد که 36 مدرسه نیازمند حمایت جدی برای تخریب و نوسازی است، عنوان کرد: این درحالی است که بودجه دولت برای سرانه همه مدارس در‌سال 93 تنها 120‌میلیاردتومان بوده است.  
ایمن‌نبودن مدارس در برابر آتش‌سوزی هم یکی از مشکلات عمده مدارس است که نایب‌رئیس شورای شهر در این رابطه هم گفت: سیستم گرمایشی برخی از مدارس مناطق محروم هنوز بخاری است یا اگر شوفاژ دارند این سیستم بسیار فرسوده شده و خطرات زیادی به همراه دارد. سیستم‌ گرمایشی استاندارد از اساسی‌ترین امکانات اولیه مدارس شهری به وسعت تهران است که متاسفانه برخلاف تصور عموم مردم حتی پایتخت هم در این زمینه‌ها با کمبودهای عدیده‌ای روبه‌روست. 


تعداد بازدید :  136