شماره ۹۲۷ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

مشاور رئیس‌جمهوری: کسی حق ندارد در هر گوشه کشور قانون محلی وضع کند
انتخاب|  مشاور رئیس‌جمهوری به‌طور تلویحی از عدم برگزاری کنسرت در خراسان رضوی انتقاد کرد.
سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کتابخانه ملی که در شبکه پنج حضور یافته بود، اظهار کرد: منهای این‌که کنسرت چگونه برگزار می‌شود، یک بحث مبنایی وجود دارد؛ یک نظام، یک دولت و یک قانون در کشور حاکم است و کسی نباید و چنین حقی ندارد که در هر گوشه از کشور برای خودش قانون محلی وضع کند. وی افزود: در آن صورت ما با یک اغتشاش و هرج‌ومرج فرهنگی مواجه می‌شویم. آن‌وقت تصویر نظام در بیرون خراب  و در داخل نیز ناکارآمد نشان داده می‌شود. صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وجه یک نظام در افکار عمومی انسجام آن است، اما اگر قرار است افرادی خارج از این نظام سیاسی بخواهند خودشان را محق بدانند و تصمیم بگیرند، هرج‌ومرج فرهنگی به وجود می‌آید که درنهایت به زیان امنیت ملی است.

پیشنهاد لاریجانی برای خروج تحقیق‌ و تفحص بنیاد شهید از بن‌بست
ایلنا|  رئیس فراکسیون شفاف‌سازی اقتصادی و انضباط مالی مجلس با اشاره به صحبت‌هایی که درباره آخرین وضع تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با رئیس‌ مجلس داشته، به تشریح پیشنهاد لاریجانی در این‌باره پرداخت.
محمود صادقی با اشاره به برگزاری نشست فراکسیون شاهد با حضور رئیس مجلس اعلام کرد: در این جلسه ضمن اشاره به ضرورت فعالیت نظارتی فراکسیون در کنار پیگیری‌ها و فعالیت‌های تقنینی، علت بلاتکلیف ماندن سرنوشت پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را از آقای لاریجانی جویا شدم که وی نیز با اشاره به صرف هزینه چندصدمیلیونی برای اجرای آن، اظهار داشت که شاید با توجه به ناتمام ماندن آن در مجلس نهم، امکان پیگیری آن در مجلس دهم میسر نشود.
عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید اضافه کرد: بنده نیز در پاسخ به توضیحات رئیس مجلس گفتم، کار این تحقیق‌ و تفحص در مجلس پیش به پایان رسیده و گزارش نهایی آن نیز توسط اعضای هیأت تهیه شده اما قرائت نشده است. وی یادآور شد: آقای لاریجانی گفت که این پرونده را می‌توانید با استناد به ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس پیگیری کنید.

واکنش انصاری به تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی ریاست جمهوری
باشگاه خبرنگاران| معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: بحث دعاوی میان ایران و آمریکا مربوط به دفتر خدمات حقوق بین‌الملل است. حجت‌الاسلام مجید انصاری در واکنش به درخواست تعدادی از نمایندگان در ارتباط با تحقیق و تفحص از این معاونت گفت: بحث دعاوی میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در حوزه دفتر خدمات حقوق بین‌الملل ریاست‌جمهوری است که یک دفتر مستقل از معاونت حقوقی است.
وی با بیان این‌که پاسخ به سوالات نمایندگان در زمینه این تحقیق و تفحص را به دفتر خدمات حقوق بین‌الملل ارجاع کردیم، تصریح کرد: بر این اساس نامه‌ای را برای نمایندگان و توضیح این مسأله به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارسال کردم. انصاری در ادامه تأکید کرد: البته ما با دفتر خدمات حقوقی بین‌الملل ریاست‌جمهوری همکاری داریم و در این زمینه کمک‌های کارشناسی لازم را انجام خواهیم داد. گفتنی است؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چندی پیش از تهیه و تدوین طرح تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری با امضای 15 تن از نمایندگان مجلس خبر داده بود. وی درباره جزییات این طرح بیان کرده بود که آن را با هدف پیگیری حقوق ملت ایران در برابر عهدشکنی‌های آمریکا تهیه و تدوین کرده است.

ترقی: ممکن است مهره‌های اصلی را کاندیدا نکنیم
تابناک|  عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، از قرارگرفتن حسن روحانی و احمدی‌نژاد در لیست کاندیداهای مورد نظر اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم خبر داد و گفت: این‌که مهره‌های اصلی جریان اصولگرا که شانس رأی‌آوری دارند، کاندیدا بشوند یا خیر، به شرایط کشور بستگی دارد.
حمیدرضا ترقی درپاسخ به این‌که گفته می‌شود به دلیل تجربه سابق انتخابات ریاست‌جمهوری مبنی بر دو دوره‌ای بودن رؤسای جمهوری، اصولگرایان با مهره یا مهره‌های اصلی خود که شانس رأی‌آوری دارند، در انتخابات آتی شرکت نمی‌کنند، گفت: نخبگان سیاسی به دلیل انتظار برای تحقق یافتن یا نیافتن شرایطی که در آینده اتفاق خواهد افتاد، دراین‌باره تأمل می‌کنند. اگر شرایط به همین منوال باشد، اصولگرایان ممکن است به یک نامزد اصلح تکیه کنند، اما اگر شرایط دولت برای عمل به شعارهایش تحت تأثیر عوامل دیگری قرار گیرد، آنگاه نیازمند نیروی رأی‌آور خواهیم بود.


تعداد بازدید :  329