شماره ۹۲۷ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه خبرداد: انهدام 4 گروه تروریستی ضدانقلاب در آن‌سوی مرزها
فارس| فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با بیان این‌که مبارزاتی در سطح منطقه برای مقابله با گروه‌های ضدانقلاب انجام شده است، گفت: امسال 4 گروه فعال گروهک‌های ضد انقلاب را آنسوی مرزها منهدم کردیم. سردار محمد مارانی با بیان این مطلب افزود: یکی از آنها گروهی با سر تیمی امان‌الله رئیسی بود که به گروهک فرقان وصل بود. این گروهک قصد داشت در شهرهای مرزی و عمق کشور اقداماتی انجام دهد و نزدیک به 150کیلوگرم مواد منفجره به همراه داشت. سردار مارانی ادامه داد: اواخر ماه مبارک رمضان 4نفر از این گروه را به هلاکت رساندیم و سرکرده این گروه به همراه تعدادی از عناصر که یک تیم تروریستی 9نفره بودند، دستگیر شدند. فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور گفت: بحث کنترل مرزها را با هوشیاری انجام می‌دهیم، به‌ویژه این‌که اخبار دقیقی مبنی بر تلاش سرویس‌های عربی به‌ویژه عربستان و غرب و کشورهای غربی برای ایجاد ناامنی در مرزهای شرقی در دست داریم.

انتقاد صفار هرندی از احمدی‌نژاد
کسی که حسابش را از اصولگرایی جدا ‌کند، باید جوابگو باشد
انتخاب| عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از رئیس‌جمهوری سابق انتقاد کرد. محمدحسین صفارهرندی درهمایش روز مسجد و محلات که درحسینیه عاشقان ثارالله(ع) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند کسانی را که نخستین قدم را برای تجزیه جبهه اصولگرا برداشتند، هدایت کند؛ آنهایی که گفتند «اصلا کاری با اصولگراها نداریم» درحالی‌ که انتخاب‌شدنشان بر بستر همین جریان اصولگرایی بود و هنوز هم حساب آنها را برای ما لیست می‌کنند و می‌گویند دولت نهم و دهم اصولگراست اما رئیس آن دولت همه ‌جا گفت که کاری با اصولگراها ندارد. وی بیان کرد: وقتی کسی حساب خود را از این جبهه جدا می‌کند و می‌خواهد جدا عمل کند، دیگر طبیعی است که عوارض و عواقبی که بعدها به بار می‌آورد، باید آن را هم جوابگو باشد. وی عملکرد تمام دولت‌ها را مثبت دانست و تصریح کرد: در ارزیابی دولت نهم و دهم باید گفت که دوعملکرد وجود داشته، به‌طوری‌که در دولت نهم اکثر عناصر خدمتگزار بودند اما دریک جاهایی یک نخاله‌هایی وارد شدند و کار را خراب کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل90: مجلس از وزارت نفت حمایت می‌کند
ایسنا| سخنگوی کمیسیون اصل 90 جلوگیری از اجرای قراردادهای نفتی با اغراض سیاسی را خیانت به مردم برشمرد.
بهرام پارسایی در این‌باره گفت: کسانی که اکنون نسبت به قراردادهای نفتی حساسیت نشان می‌دهند، در دوره قبل که قراردادهای یک‌طرفه و یک‌جانبه‌ای منعقد شد و منابع کشور را هدر داد و ضرر و زیانی به کشور وارد کرد، در مجلس حضور داشتند و جا داشت آن موقع به این قراردادهای ناعادلانه واکنش نشان می‌دادند و می‌پرسیدند این همه درآمد نفتی کجا هزینه شده است.
وی افزود: با توجه به گزارش کامل و جامعی که وزیر نفت درباره قراردادهای نفتی به نمایندگان ارایه کرد، از این به بعد هرگونه کارشکنی و ممانعت از اجرای این قراردادها غرض‌ورزی سیاسی است و گویی می‌خواهند دولت به هر قیمتی موفق نشود.
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به گزارش وزیر نفت در مورد تغییرات قراردادهای نفتی نسبت به گذشته یادآور شد: در قراردادهای جدید منافع ملی دیده شده و توصیه‌های رهبری هم لحاظ شده است؛ در این شرایط هر روز و هر ساعت تأخیر در برداشت از ذخایر نفتی مخصوصا در میادین مشترک با کشورهای عربی ظلم به کشور و مردم است و هرگونه ایجاد چالش و کارشکنی در این کار با هر هدفی که باشد بی‌انصافی است.
پارسایی تأکید کرد: اظهارات وزیر نفت در جلسه غیرعلنی مجلس آن‌قدر شفاف بود که جای هیچ بحثی ندارد و ما خصوصا در ‌سال‌جاری که ‌سال اقدام و عمل نام‌گذاری شده، باید از فضای احساسی و شعاری فاصله بگیریم؛ چرا که بیان این اظهارات که با آمدن سرمایه‌گذاران خارجی کشور متضرر می‌شود، جایگاهی ندارد.
این عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس، اجرای قراردادهای نفتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را موجب حل بخشی از بحران بیکاری در کشور دانست و گفت: به‌ویژه ما در میادین مشترک نیازمند توسعه برداشت هستیم، به‌ هر حال اقتصاد ما بدون تعارف یک اقتصاد وابسته به نفت است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان این‌که در اجرای قراردادهای نفتی 70‌درصد کار توسط شرکت‌های داخلی و با مشارکت شرکت‌های خارجی انجام می‌شود، تصریح کرد: همچنین نیروهای کار متخصص داخلی در جریان این پروژه‌ها به کار گرفته می‌شوند؛ لذا اجرای قراردادها می‌تواند نوعی امیدواری در جامعه ایجاد کند.پارسایی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد برداشت‌های نفتی ما بدون استفاده از تکنولوژی روز دنیا صورت می‌گیرد، این امر موجب هدررفت منابع نفتی و سرمایه‌های کشور می‌شود. قطعا مجلس شورای اسلامی از دولت و وزارت نفت حمایت خواهند کرد و هرچه زودتر اقدامات خود را در این زمینه آغاز  می‌کنند تا کشور بیش از این
متضرر نشود.


تعداد بازدید :  301