شماره ۹۲۷ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
شهر فرنگ

نمایشگاه «تحت فشار» در ارسباران
گالری‌گردها و عاشقان هنرهای تجسمی اگر حال و حوصله مواجهه با یک نمایشگاه عکس خاص را دارند می‌توانند شال و کلاه کرده و راهی فرهنگسرای ارسباران شوند. البته این نمایشگاه تا فردا یعنی دوم شهریور بیشتر دایر نیست. نمایشگاهی با عنوان «تحت فشار» کاری از احسان رأفتی. ظاهراً شلوغی بیش از حد و اذیت شدن مسافران در خط بی.‌آر.‌تی راه‌آهن- تجریش بهانه‌ای شده است برای تهیه این مجموعه عکس. رأفتی در خصوص آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه می‌نویسد: ابتدا خواستم با گرفتن مجوز از سازمان اتوبوسرانی این مجموعه را با دوربین عکاسی کنم ولی به دلیل درگیر شدن چند باره با مسئولان کنترل، خودم و دیگر دوستانم تصمیم گرفتم این مجموعه را در ۳ فصل عکاسی کرده و فصل اول را به صورت سلفی از خودم شروع کنم. این مجموعه سعی در نقد سازمان اتوبوسرانی و سیاه نمایی را ندارد بلکه می‌خواهد گوشه‌ای از مشکلات مسافران این خط را در 3 فصل نشان دهد.

«نبرد گالیله» یا تقابل علم و کلیسا
پیشنهادمان برای اهالی صحنه دیدن نمایش «نبرد گالیله» کاری از مسعود طیبی و بر اساس نمایشنامه «زندگی گالیله» اثر جاودانه برتولت برشت. با بازی اریاز ذوالفقاری، الهام جدی، زهره زرگر، محمدرضا جوادی، شهاب ملک‌پور، سالار خمسه، ایمان میرهاشمی، شیوا امانی، علی محمودزاده، مژگان رایگان، محمدصادق، سهیل باباعلی، رضا شرافتی، فخرالدین سعادت‌زاده، مرتضی پادیاد، مهدی حیدریان و علیرضا قیدری. در این نمایش گالیله تلاش می‌کند تا تفکر جامعه خود را نسبت به مسائل مهم اجتماعی از طریق علم تغییر دهد. اما کلیسا تصمیم می‌گیرد که او را بسوزاند. گالیله اعتراف می‌کند که اشتباه کرده است اما در واقع این نقشه‌ای است تا علم مسیر خود را به مرور زمان پیدا کند. نبرد گالیله هر روز ساعت 20:30 در سالن بزرگ تالار مولوی، واقع در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، سالن اصلی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به روی صحنه می‌رود.

موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع)
در این ستون و در فواصل زمانی مختلف، برخی از موسسات خیریه مجاز را برای سهولت کار کسانی که قصد کمک به چنین مراکزی را دارند به معرفی خواهیم نشست. برای شروع از موسسه خیریه «بهشت امام رضا (ع)» شروع می‌کنیم. این موسسه فعالیت خود را در سال 1379 با کمک به نیازمندان و محرومین منطقه 18 تهران به صورت داوطلبانه با نام موسسه خیریه امام جواد (ع) آغاز و در سال 1380 فعالیت خود را با محوریت کودکان بی سرپرست تکمیل کرد. این مرکز بطور رسمی از سال 1387 اولین مرکز نگهداری از کودکان معلول و بی سرپرست را افتتاح کرد. این مرکز هم اکنون با نگهداری از 146 کودک در 5 مرکز در سطح شهر تهران و حمایت از 30 کودک در خانواده یکی از بزرگترین مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست در کشور است. چندی قبل جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران با حضور در میان کودکان تحت پوشش این خیریه از دنیای فوتبال به طور رسمی خداحافظی کرد.


تعداد بازدید :  293