شماره ۹۲۷ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه


نمایش «در» به کارگردانی مهدی مشهور در یکی از معتبرترین جشنواره‌های تئاتر جهان در نیویورک به روی صحنه می‌رود. جشنواره بین‌المللی تئاتر فرینج از 12 تا 28 آگوست با حضور بیش از 100 گروه تئاتر حرفه‌ای از سراسر دنیا در منهتن نیویورک برگزار می‌شود و نمایش «در» از ایران، نخستین و تنها نمایشی است که در این رویداد مهم هنری حضور دارد. همچنین این نمایش هفتم و هشتم اکتبر در استکهلم سوئد به‌عنوان تنها نماینده ایران درجشنواره بین‌المللی تئاتر استف اجرا
خواهد شد.

کتاب «توکایی در قفس» اثر ماندگار نیما یوشیج و بهمن دادخواه بار دیگر به دست کودکان ایرانی رسید.

یک ناشر با تولید محصولی فرهنگی با عنوان «نقشه تاریخ» رویدادهای تاریخی جهان از چهارهزار ‌سال پیش تاکنون را درکنار و هم‌عرض با یکدیگر در معرض دید و استفاده عمومی قرار داد.

فیلم سینمایی «کاغذ بی‌خط» ساخته ناصر تقوایی و تهیه‌کنندگی حسن توکل‌نیا در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

مدیر «موزه سیار سفیران فرهنگ صلح»، پس از بازگشت از 5 کشور آفریقایی، گزارش‌هایی از برپایی موزه سیار در آن کشورها ارایه داد. «سوسن نیک‌ذات» در توضیح سفر 40روزه اخیرش به 5 کشور ساحل عاج، غنا، نیجر، گینه و نیجریه گفت: «در این سفر به 5 کشور آفریقایی سفر کردیم که در هرکدام از آنها موزه خود را با چمدان‌هایی از عروسک‌های مختلف ایرانی برای کودکان دایر کردیم؛ درآن کشورها با برگزاری کارگاه‌های مختلف از کودکان آفریقایی خواستیم که درکنار ما، عروسک‌هایی از فرهنگ و تاریخ قبایل خود را برایمان بسازند تا با برچسب نام خودشان، درموزه سیارمان قرار
دهیم.»


پارسا پیروزفر نمایش «ماتریوشکا» را در سالن ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر از ۱۵ شهریورماه روی صحنه می‌برد. «ماتریوشکا» براساس ۸ داستان کوتاه آنتوان چخوف، توسط پارسا پیروزفر نوشته و کارگردانی شده است. این کارگردان و بازیگر شناخته‌شده تئأتر به تنهایی ایفاگر نقش تمام شخصیت‌های این اثر نمایشی است که مشتمل بر ۸ اپیزود است.

احسان بیگلری با همکاری پریسا‌ هاشم‌پور فیلمنامه جدیدترین پروژه سینمایی خود با نام «کودتا» را نوشته است که به‌ زودی آن را جلوی دوربین می‌برد.

فیلمبرداری «نهنگ عنبر ۲» به کارگردانی سامان مقدم تا ۴روز دیگر در شمال کشور به پایان می‌رسد.

پروانه نمایش فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» تازه‌ترین ساخته ابوالقاسم طالبی صادر شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و رایزنی‌های صورت گرفته، این فیلم از نیمه دوم مهرماه توسط شرکت فیلمیران اکران عمومی می‌شود.

به تازگی کتاب «توکایی در قفس» نوشته‌ نیما یوشیج و برنده‌ جایزه‌ سیب ‌طلای براتیسلاوا توسط کانون پرورش فکری تجدید چاپ شده است.

فیلم سینمایی عروسکی- موزیکال «خاله قورباغه» که بیش از یک‌سال است مراحل پیش‌تولید خود را آغاز کرده، نیمه دوم شهریورماه امسال وارد مرحله فیلمبرداری می‌شود. این فیلم عروسکی که شخصیت‌محوری آن همان خاله قورباغه فیلم «گلنار» و سریال تلویزیونی «خاله قورباغه» است، جدیدترین کار فرشته طائرپور به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده است که توسط کارگردان- بازیگر سینمای ایران، مسعود کرامتی ساخته
خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  290