شماره ۹۲۷ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست: تمام استان‌ها به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو ملحق شدند

شهروند| پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در آستانه ملی‌شدن قرار گرفت. این را می‌شود از توضیحات مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره پیوستن استان‌های مختلف به این پویش متوجه شد. محمد درویش از الحاق تمامی استان‌ها به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، خبر داد و گفت: «این یک پویش، محیط‌زیستی صرف نیست بلکه یک پویش اجتماعی است که به بهبود شاخص‌های توسعه سرمایه‌های اجتماعی کمک می‌کند.» این کارشناس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان این‌که تاکنون درهمه استان‌ها یک یا دو شهر به پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» پیوسته‌اند و عمده فعالان حوزه محیط‌زیست از این پویش اعلام حمایت کرده‌اند، به ایسنا گفت: «در این میان حمایت برخی از شهرها بسیار عملی‌تر، کارآتر و موثرتر بوده است. اصفهان درحمایت از این پویش سرآمد همه استان‌هاست و بهترین عملکرد را در پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو داشته است و حتی تمام کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر سه‌شنبه‌ها از دوچرخه استفاده می‌کنند و شهردار این استان در سایر روزها نیز از دوچرخه استفاده می‌کند.»
درویش با اشاره به این‌که اصفهانی‌ها توانستند اصلی‌ترین خیابان این شهر یعنی چهارباغ را در روزهای سه‌شنبه‌ به پیاده‌راه تبدیل کنند، افزود: «مسئولان اصفهان سعی در وضع قوانین تشویقی دارند تا شهروندان بیشتری به این پویش بپیوندند. بعد از اصفهان شهر یزد قرار دارد که از فرماندار تا شهردار این شهر از پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو حمایت کرده‌اند. البته مشکلی که در شهر یزد داریم، این است که به خاطر برخی باورهای سنتی دوچرخه‌سواری خانم‌ها با ممانعت روبه‌رو شده که امیدواریم این مشکل به سرعت
 حل شود.»
او با تأکید بر این‌که شهر مریوان، در حمایت از این پویش بالاتر از حد انتظار و در قالب گروه‌های مختلف عمل کرده است، افزود: «شهروندان مشهد هم حمایت خوبی از این پویش می‌کنند، شهر نیشابور نیز عملکرد خوبی داشته و فرماندار و مقامات این شهر با استفاده از دوچرخه تردد می‌کنند و قرار است از مهرماه دوچرخه‌های برقی نیز در این شهر راه‌اندازی و رونمایی شود. در تهران نیز توانستیم منطقه 8 را مجهز به سیستم ایمن دوچرخه‌سواری کنیم و در برخی خیابان‌ها مثل 17 شهریور و 15 خرداد در روزهای سه‌شنبه هر نوع تردد موتوری را حذف و این مسیرها را تبدیل به پیاده‌راه کنیم.» به گفته او، اداره محیط‌زیست هرمزگان بهترین عملکرد را در بین ادارات محیط‌زیست استان‌ها در حمایت از پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو دارد.
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به این‌که درمهاباد، همدان، رضوانشهر، شیراز و حتی در هرمزگان که با گرمای بسیار بالایی درگیر هستند، حمایت از پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو چشمگیر بوده است، تأکید کرد: «بهترین عملکرد در بین ادارات کل محیط‌زیست استان‌ها، برای استان هرمزگان است که 60‌درصد پرسنل آن از خودروهای غیرشخصی استفاده   می‌کنند.»

در کمیسیون فرهنگی صورت گرفت
بیمه شاغلان صنایع‌دستی و میراث فرهنگی به برنامه ششم اضافه شد
ایسنا| با بررسی بندهای مربوط به گردشگری در برنامه ششم توسعه، بیمه شاغلین صنایع‌دستی و میراث فرهنگی به این برنامه
 اضافه شد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از اضافه‌شدن 5 بند به ماده 24 برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: ‌این بندها با رأی مثبت اعضای کمیسیون تصویب شدند.
به گفته احد آزادی‌خواه براساس موادی که دیروز در کمیسیون تصویب شد، دستگاه‌های اجرایی موظفند هزینه مرمت و حفاظت آثار تاریخی که دراختیارشان قرار دارد، را از اعتبارات خود تأمین کنند.
او ادامه داد: همچنین قرار براین شده که در برنامه ششم بحث بیمه شاغلین و هنرمندان صنایع‌دستی و میراث فرهنگی حل شود و دولت موظف است در رابطه با تدوین پیش‌نویس لایحه قانون جامع میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای مدیریت یکپارچه اقدام کند.
همچنین همه تأسیسات گردشگری تابع مقررات بخش صنایع قرار خواهد گرفت و دولت مکلف است 30‌درصد از عوارض خروج از کشور و 10‌درصد از درآمد صدور ویزای ورود به کشور را برای کمک‌های فنی، اعتباری و توسعه زیرساخت‌ها به میراث فرهنگی اختصاص دهد.


تعداد بازدید :  326