شماره ۹۲۷ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بين

در اقدامی هولناک کارگر پارک پسر 12ساله را خوراک شیرها کرد

تسنیم| پلیس آفریقای‌جنوبی پرونده قتل پسر یتیم ۱۲ساله‌ای را بررسی می‌کند که توسط کارگر یک مرکز نگهداری از حیات‌وحش به داخل محوطه شیرها هدایت شده بود. این پسربچه پس از زخمی شدن توسط شیرهای مرکز نگهداری اتاوی در منطقه پاریس ایالت آزاد آفریقای‌جنوبی درگذشت.
کارگر این مرکز به نام راستا پس از دزدیدن دسته کلید از دفتر پارک و بازکردن در محوطه شیرها در اقدامی هولناک پسر 12ساله را به داخل محوطه هدایت کرد. خدمه پارک با شنیدن صدای فریاد پسربچه به سرعت خود را به محوطه شیرها رساندند، با یک پیکاپ وارد محوط شده و موفق شدند دو شیر سفید را فراری دهند؛ اما تلاش‌ها بی‌فایده بود و پسرک یتیم که ‌بیهوش روی زمین افتاده و از ناحیه سر و گردن زخمی شده بود، دقایقی بعد از دنیا رفت. راستا که شش ماه در این مرکز مشغول به کار است، به پلیس گفته که پس از حمله شیر ماده به پسرک، تلاش کرده او را نجات دهد، اما خود مورد حمله شیرها قرار گرفته است.
لویئیز پالزون، مدیر این مرکز در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «پارک اتاوی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تکرار این حوادث ناگوار به کار خواهد بست، اما دیروز برای ما روزی فاجعه‌بار بود و تا سال‌ها در سوگ این پسربچه باقی خواهیم ماند. ما باید عواقب این را که نتوانستیم از دزدیده شدن کلیدها توسط این کارگر پیشگیری کنیم، بپذیریم.»

کلاهبرداری میلیاردی با جعل عناوین دولتی
کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان یزد فردی را که با انجام مانورهای متقلبانه، دادن وعده‌های واهی و جعل عناوین دولتی مبلغ سه‌میلیارد و 900‌میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود
 دستگیر کردند.
در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی با دادن وعده‌های دروغین مبلغی را از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس یزد قرار گرفت. کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس پس از انجام تحقیقات لازم و اطمینان از صحت و سقم موضوع و همچنین به دست آوردن شیوه و شگرد متهم، وی را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.
متهم در پلیس آگاهی به کلاهبرداری سه‌میلیارد و 900‌میلیون ریالي از شهروندان با فریب آنها جهت گرفتن وام بدون بهره، ثبت نام خودرو، انجام کارهای غیرقانونی در ادارات و... اعتراف کرد.
متهم با جعل کردن سربرگ نامه‌های برخی ادارات و همچنین معرفی خود به‌عنوان فرد صاحب نفوذ در دستگاه‌های دولتی و با دادن وعده‌های واهی و دروغین به شهروندان دست به این کلاهبرداری زده بود. این در حالی است که 6 مالباخته این پرونده دست به شکایت زده‌اند.

کشف باند خانوادگی خرید و فروش سلاح جنگی
باند بزرگ خریدوفروش سلاح و مهمات جنگی در شهرستان گناوه منهدم و مقادیر زیادی فشنگ جنگی و دو اسلحه از این باند کشف شد. در این عملیات مردی ۳۰ساله به هویت «س. ب» به کمک 3 خواهرش تعداد ۱۶‌هزارو۲۴۵ عدد فشنگ جنگی اسلحه «ژ۳» و دو قبضه سلاح کلت کمری را از یک استان غربی به شهر گناوه منتقل کرد که در یک عملیات هدفمند پلیسی دستگیر شدند. تاکنون چهارنفر متهم در این عملیات دستگیر و یک دستگاه خودرو متوقف شده است و تحقیقات درخصوص دیگر افراد مرتبط با این باند و اهداف و انگیزه‌های آنان ادامه دارد.


تعداد بازدید :  340