شماره ۹۲۷ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
آژير

سقوط مرموز دختر 16ساله از پل عابرپیاده در خزانه
دختر نوجوان درحادثه‌ای مرگبار از پل عابر پیاده به پایین سقوط کرد و تحقیقات برای سناریوی قتل یا خودکشی بودن این حادثه ازسوی مأموران آغاز شده است. ساعت 10 شامگاه یکشنبه 31 مردادماه ‌سال‌جاری مأموران کلانتری 160 خزانه درجریان سقوط مرگبار دختر نوجوانی از پل عابرپیاده قرار گرفتند. همین کافی بود تا تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهراه همراه بازپرس ایلخانی از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیقات ویژه در محل حاضر شوند. مأموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که دختر 16ساله از بالای پل عابرپیاده‌ای در منطقه خزانه به پایین سقوط کرده که در این مرحله بازپرس پرونده دستور داد تا جسد دختر نوجوان برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شود. بنا بر این گزارش، تحقیقات پلیسی به دستور بازپرس ایلخانی در اداره 10 پلیس آگاهی تهران ادامه دارد تا مشخص شود علت مرگ خودکشی بوده یا سناریوی یک قتل رقم خورده است.

اعترافات هولناک خفاش شب جهرم که اعدام شد
با چاقو زدن به خانم‌ها آرامش می‌گرفتم
رکنا|  پرونده چاقوکش جهرمی که با پوشاندن صورتش با شال سیاه در ‌سال 93 با ایجاد ناامنی و رعب و وحشت برای زنان و دختران آنان را از پشت سر با چاقو زخمی می‌کرد، با اجرای حکم اعدام در ملأعام بسته شد.
سعید- ب 24ساله در فاصله زمانی یکم آذرماه ‌سال 93 تا چهارم همان ماه تعدادی از زنان و دختران را در شهرستان جهرم با استفاده از چاقو زخمی و باعث ایجاد مزاحمت و ناامنی برای آنها شده بود.
با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات حکایت از مزاحمت خیابانی و جرح با چاقو داشت، از این‌رو پرونده به بازپرسی دادسرای جهرم ارسال و با توجه به اهمیت موضوع روند تحقیقات به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.
با انجام تحقیقات گسترده قضائی و اطلاعاتی و دیدن فیلم دوربین مداربسته در مقابل یکی از مناطق وقوع جرم، فاش شد که این متهم خودروی سمند داشته است. از این‌رو درحالی‌ که 72ساعت بیشتر از وقوع این چاقوکشی نمی‌گذشت، متهم در پنجم آذرماه دستگیر شد.
با چاقو زدن به خانم‌ها آرامش می‌گرفتم
متهم در نهم آذرماه در پاسخ به سوال بازپرس مبنی بر این‌که آیا قبول دارید که با اقدامات خود موجب رعب و وحشت جامعه زنان شده‌اید؟ مدعی شد که قبول دارد زنان ترسیده‌اند. این چاقوکش در بازجویی‌ها مدعی شد که 9 مورد چاقوکشی داشته و حتی از اسپری هم در دو مورد استفاده کرده است. وی همچنین مدعی شد شبانه از تفنگ بادی نیز استفاده کرده و به سمت شیشه‌های خوابگاه‌های دانشجویی شلیک کرده است. این مجرم در اعترافات خود عنوان کرد که با چاقو زدن به خانم‌ها آرامش می‌گرفته است.
با اخذ دفاعیات متهم و سیر تشریفات قانونی، دادگاه در ششم دی‌ماه مبادرت به صدور رأی کرد و ضمن احراز بزهکاری متهم سعید- ب از حیث محاربه، نامبرده را به اعدام در ملأعام محکوم کرد. رأی صادره در 27 دی‌ماه مورد فرجام‌خواهی وکیل‌مدافع محکوم‌علیه قرار گرفته و پرونده به دیوانعالی کشور ارسال شد.
پس از بررسی پرونده در شعبه چهل‌ویکم دیوانعالی کشور فرجام‌خواهی وکیل محکوم نقض شد.  نظر به این‌که متهم درجریان تحقیقات مقدماتی در بیان چگونگی ماجرای جراحت‌های عمدی که حداقل 9نفر از دختران و شکات پرونده که با ادعای خودش دانشجو بوده‌اند را بدون داشتن خصومت قبلی مجروح کرده و در مسیر دانشگاه یا کوچه یا درِ منزلشان با سوءاستفاده از خلوت بودن محل با چاقو مجروح می‌کرده و حتی سلامت عقلی و روانی وی نیز تأیید شده است. فرجام‌خواهی وکیل محکوم، نقض می‌شود. سرانجام حکم اعدام ضارب بانوان جهرم با قاطعیت دستگاه قضائی صبح یکشنبه در ملأعام اجرا شد و شهروندان جهرمی از عملکرد قاطع دستگاه قضائی در برخورد با این فرد اعلام رضایت و خرسندی کردند.

 


تعداد بازدید :  447