مهر| گردش مالی 20 هزار میلیارد تومانی صنعت مبلمان و دکوراسیون در حالی لزوم توجه به این صنع را به رخ می کشد که به گفته عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ، دنیا، مبل ایرانی را نمیشناسد. رامین حسینپور با انتقاد از عدم استفاده از ابزارهای اطلاعرسانی مناسب در بازارهای داخلی و جهانی برای معرفی محصول تولیدکنندگان ایرانی گفت: با توجه به وجود پتانسیلهای زیاد در صنعت مبلمان ایران، متاسفانه این صنعت چه در داخل و چه در بازارهای جهانی ناشناخته است، در عین حال باید به صنایعی که ضمن تضمین دستیابی به ارزش افزوده مناسب در کوتاهمدت، بالاترین بازده اشتغالزایی را به نسبت میزان و مدت زمان سرمایهگذاری دارا هستند ، توجه ویژهای داشت. عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان افزود: صنعت مبلمان یا تولید مصنوعات چوبی از دهههای گذشته همواره به عنوان یکی از مصادیق صنایع زنجیرهای زودبازده که میتواند منجر به توسعه اقتصادی کشورها شود، از سوی نهادهای اقتصادی بینالمللی به کشورهای درحال توسعه پیشنهاد شده است. حسینپور با بیان اینکه این صنعت میتواند در تحقق توسعه صادرات غیرنفتی بسیار موثر باشد، تصریح کرد: حمایت از تولید و صادرات صنایع مبلمان میتواند ضمن افزایش ارز آوری برای کشور، دولت را در رفع مهمترین مشکل کشور یعنی بیکاری، کمک کند.