شماره ۹۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد
صفحه را ببند
دادگاه بین‌المللی ورزش به نفع مهاجم ایرانی رأی داد
سردار، پیروز جدال با روبین‌کازان

شهروند| مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران امسال به یکی از چهره‌های جنجالی فوتبال روسیه تبدیل شد و انتقالی پرسروصدا را تجربه کرد. لژیونر ایرانی فصل گذشته روستوف که به صورت قرضی راهی این تیم شده بود، درنهایت با رأی دادگاه بین‌المللی ورزش در پرونده شکایت روبین کازان پیروز شد تا بتواند با خیال راحت تیمش را در فصل پیش رو همراهی کند.
رأی فدراسیون روسیه شکست
سردار آزمون با وجود داشتن قرارداد با روبین کازان چندی پیش تمرینات این تیم را ترک کرد و راهی تمرینات روستوف شد. همین موضوع شکایت کازانی‌ها را در پی داشت و تا جایی پیش رفت که نام سردار آزمون در آستانه خروج از لیست روستوف قرار گرفته بود. رأی اولیه توسط فدراسیون روسیه به سود روبین‌کازان داده شده بود اما لژیونر ایرانی از طریق وکیلش تصمیم گرفت به دادگاه بین‌المللی ورزش(CAS) شکایت کند. این رأی که توسط فیفا نیز مورد تأیید قرار گرفته بود، به دادگاه بین‌المللی ورزش رفت و روز گذشته درنهایت این دادگاه به سود مهاجم ایرانی را داد تا وی رسما بتواند به روستوف روسیه بپیوندد. بدین ترتیب آزمون مشکلی برای همراهی روستوف در لیگ روسیه و پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا نخواهد داشت، اگرچه قبل از این اعلام شده بود وی از لیست این تیم کنار گذاشته شده است. این انتقال با پرداخت مبلغ 5/2‌میلیون یورو توسط روستوف به کازانی‌ها صورت گرفته است.
وقتی پدر آزمون شاکی شد!
اخبار ضدونقیضی درباره وضع سردار آزمون در ماه‌های اخیر منتشر شد اما حالا این مهاجم می‌تواند به راحتی به کار خود در روستوف ادامه دهد، تیمی که فصل گذشته وضع خوبی را در آن سپری کرد و توانست نایب قهرمانی لیگ روسیه را به دست بیاورد. خلیل آزمون، پدر سردار که خودش هم جزو مربیان والیبال است، بیانیه‌ای را بعد از این اتفاقات منتشر و کمی هم از شایعات مختلف انتقاد کرد: «می‌دانستیم چکار می‌کنیم اما متاسفانه در سایت‌های داخلی و خارجی شایعات زیادی مطرح می‌شد. مگر آماتور هستیم که سردار را بدون سند و مدرک از تمرین روبین کازان به تمرین روستوف ببریم؟ قرارداد سردار در اختیار من بود و از همه چیز باخبر بودم. روستوف پول رضایت‌نامه را به حساب روبین کازان ریخته بود و همه می‌دانستیم که درنهایت رأی به سود ما و روستوف اعلام خواهد شد. پس نیازی نبود این همه استرس به خوردِ مردم و تیم‌ملی
 داده شود.»

 


تعداد بازدید :  191