شماره ۳۸۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   عدم تعادل جایگاه سی‌ان‌جی ایران| نصرت‌الله سیفی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: مصرف سی‌ان‌جی در بخش حمل‌ونقل عمومی رشد ١٤٠٠ برابری را در ١٠سال تجربه کرد. او با ذکر نکته‌ای جالب افزود: ایران سه‌میلیون و ٣٠٠‌هزار خودرو دوگانه‌سوز و رتبه اول جهان را دارد اما از نظر تعداد جایگاه سی‌ان‌جی (نسبت به خودرو) حتی در بین ١٠ کشور اول دنیا نیز قرار نداریم.

   افزایش 10‌درصدی قیمت لوازم‌التحریر| طبق گزارش اتاق اصناف قیمت دفترچه نسبت به‌ سال گذشته تغییری نداشته اما قیمت لوازم‌التحریر به‌طور متوسط 10‌درصد افزایش داشته است.

   افزایش 4‌درصدی حوادث کار| سازمان پزشکی قانونی این هفته با ارایه گزارشی اعلام کرد: در چهارماهه نخست امسال 657 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه‌ سال قبل که آمار تلفات 632 نفر بود، 4‌درصد افزایش یافته است.

   رشد ۳۸‌درصدی مانده سپرده‌ بانک‌ها| براساس گزارش بانک مرکزی مانده سپرده‌های ارزی و ریالی بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه امسال با ۳۸‌درصد افزایش به 708‌هزار و 615‌میلیارد تومان رسیده است که نسبت به اسفند ‌سال گذشته 24‌هزار و 199‌میلیارد تومان و در 12 ماه منتهی به اردیبهشت‌ماه 195‌هزار و 348‌میلیارد تومان و معادل 38‌درصد افزایش داشته است.

   افت تولید چای با گرما و بارندگی کم| علی محرر، رئیس سازمان چای کشور از کاهش 24‌درصدی خرید برگ سبز چای به دلیل کاهش بارندگی و شدت گرمای بی‌سابقه خبر داد و گفت: اکثریت بوته‌های چای به‌طور یکپارچه دچار سوختگی شده‌اند و این خسارات به باغات چای وضع معیشتی چایکاران را بحرانی کرده است.


تعداد بازدید :  155