شماره ۳۸۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
ذره‌بين

سارق نامرئی در لیست فراری‌های پلیس
گروه حوادث| پلیس در تعقیب سارق نامرئی است که با افتتاح حساب جعلی دست به سرقت میلیونی زده است. اسفندماه‌ سال گذشته بود که مردی خود را به پایگاه پلیس رساند و ادعا کرد که تمامی موجودی حساب بانکی‌اش توسط فرد ناشناسی به شیوه جعل هویت و افتتاح مجدد حساب، برداشت شده است. این مرد به کارآگاهان گفت: هشتم اسفندماه به شعبه بانک میدان سلماس رفتم و در کمال تعجب متوجه شدم که تمامی موجودی حسابم، در شعبه دیگر بانکی واقع در خیابان ولیعصر برداشت شده است؛ به شعبه خیابان ولیعصر رفتم و متوجه شدم که فرد ناشناسی با سوءاستفاده از هویت دقیق و کامل من، اقدام به افتتاح دوباره حساب کرده و توانسته همه 22‌میلیون تومان را از حسابم برداشت کند». با آغاز تحقیقات، کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانک ولیعصر به بررسی اسناد و مدارک شناسایی ارایه‌شده پرداختند و اطمینان پیدا کردند که فرد ناشناس با اسناد و مدارک جعلی اقدام به افتتاح حساب کرده است، این درحالی بود که مالباخته در تحقیقات پلیسی ادعا کرده بود هیچ‌کدام از اسناد و مدارک شناسایی و هویتی‌اش سرقت نشده است. سرهنگ کارآگاه افشار احسانی‌فر، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی تصویر متهم تحت تعقیب پرونده شناسایی شد. بازپرس پرونده با درخواست انتشار متهم از کسانی که موفق به شناسایی تصویر این مرد شدند خواست، تا هرگونه اطلاعات درخصوص هویت واقعی، محل سکونت این شخص را از طریق شماره تماس‌های 63957761 و 639577760 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند».

اعدام، آخرین برگ از زندگی 4 متجاوز
چهارمرد که در پرونده خود آدم ربایی مسلحانه و آزار و اذیت را ثبت کرده بودند صبح پنجشنبه در شیراز به دار مجازات آویخته شدند.  
آنها در قالب مسافرکشی، زنان جوان را سوار کرده و پس از ربودن آنان اقدام به آزار و اذیت و ضرب و شتم می‌کردند. این مردان در مدت کوتاهی 5 زن را قربانی نیت شوم خود کرده بودند.
پرونده این افراد در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان فارس مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام حکم اعدام در شعبه 29 دیوان عالی کشور تأیید شد و دیروز پنجشنبه به اجرا درآمد.  

نجات چوپانان و احشام از ارتفاعات میانه
2چوپان که به همراه احشامشان در پرتگاهی واقع در قلعه دختر میانه گیر کرده بودند توسط نجاتگران هلال‌احمر نجات یافتند.  
ساعت 14بعداز ظهر 26 شهریورماه امدادگران هلال‌احمر در جریان گرفتاری 2 چوپان منطقه به‌همراه تعدادی از احشام در پرتگاه قلعه دختر قرار گرفتند.
بلافاصله امدادگران پايگاه امدادجاده‌ای شهید صالحی پل‌دختر جمعیت هلال‌احمر شهرستان میانه و گروه تخصصی امدادونجات كوهستان جمعیت هلال‌احمر ميانه به محل اعزام شدند. امدادگران موفق شدند هر دو چوپان گرفتار و گوسفندانشان را نجات دهند. در اين حادثه دو رأس ازگوسفندان تلف شدند.

دستگیری 6 غارتگر آثار ملی
6 نفر از غارتگران آثار ملی و اشیای باستانی در خرم‎آباد دستگیر شدند.
وقتی پلیس در جریان حفاری غیرمجاز در حوالی یکی از محله‌های قدیمی شهر خرم‌آباد قرار گرفت، بلافاصله در کوتاه‌ترین زمان ممکن اکیپی ازعوامل تخصصی انتظامی شهرستان به منظور بررسی و صحت این موضوع به محل اعزام شدند. در بررسی‌های پلیسی مشخص شد، یکی از ساکنان محله در داخل منزل خود با همدستی پنج مرد، اقدام به حفر تونلی به طول حدود 10 متر کرده‌اند تا آثار و اشیای عتیقه را در حوالی آثار ملی پیدا کنند.
این مردان که با تجهیزات تخصصی به حفر تونل دست زده بودند در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شدند. متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند و این اقدام به سازمان میراث فرهنگی لرستان اطلاع داده شد.


تعداد بازدید :  191