شماره ۳۸۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ:
پلیس با سرویس‌های غیرمجاز مدارس برخورد می‌کند

ایسنا| رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تأکید بر این‌که پلیس حتما با سرویس‌های غیرمجاز مدارس برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد:  نقص فنی، عدم‌صلاحیت راننده، نداشتن برچسب، سوار کردن بیش از حد مجاز دانش‌آموز، نداشتن معاینه‌فنی و... از جمله مواردی هستند که پلیس حتما برابر وظایف خود با آنها برخورد خواهد کرد.
سرهنگ تیمور با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و تمهیدات پلیس راهور در ایام مهرماه برای سرویس مدارس گفت:  براساس پیش‌بینی‌ها و آنچه تاکنون در تهران سابقه داشته شروع ‌سال تحصیلی با افزایش ترافیک 25 تا 30‌درصدی همراه خواهد بود که دلیل آن افزایش سفرهای درون‌شهری ناشی از بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی است.
او با بیان این‌که هرساله برای بازگشایی مدارس جلسات مشترکی با حضور شهرداری، آموزش‌وپرورش، پلیس و...  برگزار می‌شود گفت: پلیس راهور نیز مهم‌ترین وظیفه‌اش در این‌خصوص پوشش ترافیکی و تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تأکید بر این‌که ساماندهی سرویس مدارس در دستور کار پلیس قرار دارد، افزود:  خوشبختانه در سال‌های اخیر هرساله کیفیت خدمات در این حوزه افزایش یافته است.
حسینی با بیان این‌که در روزهای اول مهرماه به دلیل نامشخص بودن وضع برخی از دانش‌آموزان برای استفاده از سرویس‌های مدارس، والدین فرزندانشان را به مدرسه برده و همین موضوع منجر به افزایش ترافیک می‌شود، اظهار کرد:  تلاش ما بر این است که امسال بحث سرویس مدارس متفاوت از سال‌های گذشته باشد و به نوعی برای کنترل ترافیک، کاری کردیم تا از اولین روز مدرسه وضع سرویس اغلب دانش‌آموزان مشخص شود.
او با بیان این‌که این اقدام در کاهش‌درصدی از ترافیک موثر است، خاطرنشان کرد:  در همین راستا از حدود چهارماه قبل با هدف مشخص شدن وضع سرویس مدارس جلسات مختلفی با مسئولان حوزه‌ها و سازمان‌های مربوطه چون آموزش‌وپرورش، تاکسیرانی، شهرداری و...  تشکیل داده و تفاهمنامه‌ای نیز در این خصوص تنظیم کردیم.
حسینی با بیان این‌که تأکید پلیس بر ارتقا کیفیت سرویس مدارس است، افزود:  متاسفانه در گذشته شاهد این بودیم که خودروهای غیرمجازی که به‌عنوان سرویس مدرسه انتخاب می‌شدند بیش از حد مجاز ظرفیت دانش‌آموزان سوار می‌کردند که بخش عمده‌ای از این موضوع مربوط به عدم‌همکاری اولیا با مدرسه بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد:  در گذشته برخی خودشان از رانندگان غیرمجاز و فاقد صلاحیت برای سرویس مدرسه استفاده می‌کردند اما امسال امیدواریم این موضوع به حداقل برسد و با اقدامات انجام شده فکر نمی‌کنم دیگر والدین تمایل چندانی به استفاده از سرویس‌های غیرمجاز داشته باشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این‌که ترجیح ما بر این است که برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و دانش‌آموزان دختر از راننده سرویس زن استفاده شود، گفت:  درخصوص دختران دبیرستانی نیز زن بودن راننده سرویس اجباری است. او با بیان این‌که ماشینی که برای سرویس در نظر گرفته می‌شود نباید عمری بیشتر از 7‌سال داشته باشد، افزود:  معاینه فنی، بیمه‌نامه معتبر سرنشین و شخص ثالث از دیگر شرایط یک سرویس مدرسه است و علاوه بر آن موضوع مهم‌تر این است که خودروی انتخابی ترجیحا از حوزه تاکسیرانی یا  اتوبوسرانی باشد. 


تعداد بازدید :  116