شماره ۳۸۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
روي خط خبر

احمد مسجدجامعی خبر داد
قول شهردار برای اختصاص بودجه سرویس دانش‌آموزان
فارس| احمد مسجدجامعی گفت: در صحبت‌ اخیری که با شهردار تهران داشتم وی قول داده است که از اعتبارات داخلی در بخش سرویس رفت‌وآمد، مشکلات دانش‌آموزان را برطرف کند.
مسجدجامعی در ادامه تهرانگردی خود این هفته از منطقه 6 بازدید کرد و پس از رونمایی از کتاب «غزال غزل» ناب‌ترین سروده‌های شاعران آستان حضرت علی‌ابن‌الموسی‌الرضا (ع)، در منزل صادق صندوقی تصویرگر کتب درسی کودکان قبل و بعد از انقلاب حضور پیدا کرد. او در ادامه در منزل شهیدان سپهری حضور پیدا کرد و دقایقی را با پدر و مادر شهیدان حسن‌ جوادسپهری، علی‌اصغر جوادسپهری و همچنین جانباز شهید علی‌اکبر جوادسپهری دیدار کرد. عضو شورای شهر تهران سپس در مرکز آموزشی باغچه‌بان نخستین مدرسه ناشنوایان در ایران حضور پیدا کرد و از بخش‌های مختلف این مرکز آموزشی بازدید کرد. مسجدجامعی در حاشیه بازدید از این مدرسه اظهار داشت: ‌سال گذشته و همزمان با روز عصای سفید، شورای شهر مصوبه‌ای را به تصویب رساند که در آن شهرداری مکلف شد که در تأمین هزینه‌های دانش‌آموزان اقدامات لازم را انجام دهد. او تصریح کرد: در‌سال گذشته حدود 3‌میلیارد تومان برای تأمین هزینه‌های دانش‌آموزان اختصاص داده شد به‌طوری که مبلغ اشاره‌شده در برخی از مناطق اختصاص و در برخی از مناطق هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است. مسجدجامعی گفت: در صحبت‌ اخیری که با شهردار تهران داشتم وی قول داده است که از اعتبارات داخلی در بخش سرویس رفت‌وآمد، مشکلات دانش‌آموزان را برطرف کند.
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در ‌سال‌جاری تمهیدات ویژه‌ای برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی دیده خواهد شد. در ادامه تهرانگردی مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در منزل آیت‌الله سیدرضی شیرازی نوه آیت‌الله شیرازی بزرگ حضور پیدا کرد. مسجدجامعی همچنین در منزل خانم ایران درودی حضور پیدا کرد و در پایان نیز با حضور در دبیرستان البرز از بخش‌های مختلف این دبیرستان بازدید کرد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه کشور: بیشترین پالم وارداتی در روغن‌های سرخ‌کردنی مصرف می‌شود
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ و صنایع غذایی کشور مصرف زیاد اسید پالمتیک که 44‌درصد از روغن پالم را تشکیل می‌دهد، موجب افزایش کلسترول خون و احتمال وقوع بیماری‌های قلبی - عروقی بیان کرد. دکتر مجید حاجی‌فرجی با بیان این‌که بخش عمده انواع روغن پالم وارداتی به کشور در تولید مصرف می‌شود، گفت: وجود اسیدهای چرب اشباع در این روغن سبب می‌شود که این روغن در دمای محیط حالت نیمه‌جامد تا جامد داشته باشد. او با بیان این‌که در سال‌های اخیر مضرات اسیدهای چرب ترانس به اثبات رسیده است، گفت: نتایج تحقیقات نشان داده است که مصرف مقادیر زیاد از انواع نامناسب چربی می‌تواند باعث افزایش خطر بیماری‌های قلبی - عروقی و برخی از انواع سرطان‌ها شود به‌طوری که انواع اسیدهای چرب اشباع 9 تا 24‌درصد خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهند. او روغن پالم را یکی از روغن‌های مضر که ریشه آن در غرب آفریقا بوده و توانسته به نواحی استوایی مانند مالزی و اندونزی راه پیدا کند، عنوان کرد و گفت: از آن‌جا که این روغن بدون نیاز به هیدروژناسیون و تولید اسید چرب ترانس به فرم جامد و غیرجامد در دسترس است، باعث شده تا مصرف روغن پالم روند افزایشی داشته باشد. حاجی‌فرجی بیشترین مصرف روغن پالم وارداتی را در تولید روغن‌های سرخ‌کردنی دانست و گفت: چون روغن پالم می‌تواند در دمای محیط، حالت نیمه جامد تا جامد داشته باشد و به دلیل داشتن اسید چرب، مقاومت خوبی در طی فرایند حرارتی از خود نشان دهد، در روغن‌های سرخ‌کردنی و در محصولاتی مانند چربی‌های قنادی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آب‌شویی درختان، راه‌حل مبارزه با مگس‌های سفید
ایسنا| رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و شورای شهر تهران عنوان کرد: سازمان پارک‌های شهرداری تهران ضمن مشورت با اساتید دانشگاه‌ها مبارزه مکانیکی و آب‌شویی درختان را به‌عنوان راه‌حل مگس‌های سفید انتخاب کرده است. رحمت‌الله حافظی، در تشریح هجوم مگس‌های سفید به شهر تهران گفت:  مگس‌های سفید یا «عسلک» آفات کشاورزی هستند که به صورت مستقیم مشکلی برای سلامت انسان‌ها ایجاد نمی‌کنند اما از آنجایی که از طریق سیستم تنفسی وارد بینی می‌شود، ممکن است ناراحت‌کننده باشد به مردم توصیه می‌شود از ماسک استفاده کنند. او با بیان این‌که علت حمله شدید مگس سفید به تهران، استفاده نادرست و ناصحیح از سموم کشاورزی در استان‌های غربی تهران است، گفت: همچنین تغییر اقلیم و گرم شدن هوا سبب تشدید این حمله شده است. او با بیان این‌که سازمان پارک‌ها برای مقابله با این مگس مشورت‌هایی با اساتید دانشگاه داشته و با تکیه بر ظرفیت علمی این افراد مناسب‌ترین مبارزه مکانیکی را انتخاب کرده است، گفت:  آب‌شویی درختان بهترین نسخه برای مبارزه با این آفات است، چرا که به حیات برخی حشرات مفید نیز آسیب  نمی‌زند.


تعداد بازدید :  159