شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
اخبار جهان

دو خلبان بالگرد سرنگون‌شده روسی در سوریه کشته شدند
رویترز| نیروهای تروریستی که به بالگرد نظامی در پالمیرا در سوریه شلیک کردند، موجب سقوط و کشته‌شدن دو خلبان آن شدند. خبرگزاری اینتر فاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه گفته است که  دو خلبانی که در عملیاتی با بالگرد ام‌ای ۲۵، گروه‌ تروریستی داعش را در نزدیکی حمص هدف قرار دادند، در زمانی که مهمات‌شان تمام شده بود، به هنگام چرخش برای بازگشتن، هدف تیراندازی زمینی تروریست‌ها قرار گرفت و در منطقه تحت کنترل ارتش سوریه سقوط کرد و هردو خلبان آن کشته شدند.

برده‌داری مدرن و قاچاق انسان در انگلیس رو به افزایش است
گاردین| تقاضا برای کالاهای ارزان و نیروی کار ارزان به قربانیان جنسی نیز سرایت کرده و موجب افزایش شدید آن شده است. تلاش برای ریشه‌کن کردن برده‌داری مدرن در انگلیس، در حال شکست است. طبق آمارهای رسمی، در 5‌سال گذشته، تعداد قربانیان بالقوه برای قاچاق انسان در انگلیس، 245‌درصد افزایش پیدا کرده است. ‌سال گذشته، پلیس و سایر نهادهای مرتبط 3هزار و 266 نفر را شناسایی کرده‌اند که به نظر می‌رسد قربانی برده‌داری مدرن شده‌اند. این میزان در‌ سال 2011، 946 نفر بوده است. آماری که صدای نمایندگان مجلس و سازمان‌های خیریه را نیز بلند کرد.

تظاهرات ضدپلیس و ضدنژادپرستی در نیویورک برگزار شد
ایرنا| درپی کشته شدن دو جوان سیاهپوست در دو شهر آمریکا، صدها تن از مردم در نیویورک شنبه دست به تظاهرات زده و نژادپرستی و سرکوب سیاهان از سوی پلیس را محکوم کردند. خبرگزاری رویترز شنبه از نیویورک گزارش داد که در این تظاهرات که از مقابل شهرداری نیویورک آغاز شد و تا میدان یونیون ادامه داشت، شرکت‌کنندگان شعارهای «ما پلیس نژادپرست نمی‌خواهیم»، «بدون عدالت صلح برقرار نمی‌شود» و به «برتری سفیدپوستان خاتمه دهید» سر دادند. پلیس نیویورک نیز اعلام کرد که تعدادی از تظاهرکنندگان را در نیویورک بازداشت کرده است. این سومین روز است که مردم در شهرهای مختلف آمریکا دست به تظاهرات می‌زنند.

روسیه دو دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد
ایسنا| پس از آن‌که کاخ سفید اعلام کرد، به دو کارمند سفارت روسیه دستور داده است واشنگتن را ترک کنند، روس‌ها نیز در اقدامی مشابه دو دیپلمات آمریکایی را اخراج کردند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت كه هر دو کارمند سفارت آمریکا به دلیل فعالیت مغایر با وضع دیپلماتیک اخراج شده‌اند. پیش از این، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، پس از حادثه حمله یک پلیس روسی به یک دیپلمات آمریکایی در مسکو در ماه گذشته، واشنگتن دو مقام روسی را در واکنش به این حادثه اخراج کرده است.

معاون سابق تونی بلر:   حمله به عراق غیرقانونی بود
ایرنا| لرد جان پرسکات، معاون تونی بلر در دوران نخست‌وزیری‌اش در یادداشتی که روز یکشنبه منتشر شد، ضمن تأیید گزارش اخیرکمیته چیلکات در مورد دخالت انگلیس در جنگ عراق 2003، گفت که این جنگ غیرقانونی بوده است. جان پرسکات که از‌ سال 1997 تا 2007 میلادی معاون تونی بلر، نخست‌وزیر انگلیس بود، در این یادداشت که در نشریه «ساندی میرور» منتشر شد، گفت که تجاوز نیروهای انگلیسی و آمریکایی به عراق اقدامی «غیرقانونی» بود. وی که در حال حاضر یکی از اعضای مجلس اعیان انگلیس است، در این یادداشت اعتراف کرد: «من این تصمیم رفتن به جنگ و پیامدهای فاجعه بار آن را تا آخر عمرم همراه خواهم داشت.» پرسکات گفت: یک روز سپری نشده است که در مورد تصمیمی که ما برای رفتن به جنگ گرفتیم، فکر نکنم. سربازان انگلیسی زیادی در این جنگ کشته و مجروح شدند و بیش از 175‌هزار غیرنظامی در آن کشته شدند. پرسکات افزود:   «در ‌سال 2004 میلادی، کوفی عنان، دبیرکل سازمان ملل گفت كه این جنگ غیرقانونی بود... با ناراحتی و غم و اندوه شدید، من اکنون معتقدم وی درست می‌گفته است.»

حمزه بن لادن سعودی آمریکایی‌ها را تهدید کرد
ایرنا| حمزه، فرزند اسامه بن لادن موسس سعودی گروه القاعده، با تمجید از «نوزده عامل حمله یازدهم سپتامبر 2001 نیویورک» و «قهرمان» خواندن آنها، آمریکایی‌ها را به هدف قرار گرفتن در داخل و یا خارج از آمریکا تهدید کرد. حمزه بن لادن در سخنانی که یک موسسه موسوم به « السحاب» منتشر کرده است، به شهروندان آمریکايی گفت که باید با تصمیم‌های مقامات آمریکا مخالفت کنند. وی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا را فریبکار خواند و افزود: اوباما در اوهام پیروزی بر ما به سر می‌برد. وی خطاب به آمریکايی‌ها تأکید کرد: راه پدرم (اسامه بن لادن) را ادامه می‌دهم و شما را در داخل و  خارج از کشورتان هدف می‌گیریم... گمان نکنید که کشتن پدرم را فراموش می‌کنم، پاسخ به شما سخت خواهد بود.


تعداد بازدید :  289