شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
حضور رئیس سابق سازمان اطلاعاتی عربستان در نشست منافقین
ترکی‌الفیصل مرگ مسعود رجوی را اعلام کرد

شهروند| سرانجام نخستین خبر درباره مسعود رجوی سرکرده سازمان تروریستی منافقین از قول ترکی الفیصل را می‌توان قوی‌ترین خبر درباره سرنوشت سرکرده این سازمان تروریستی پس از اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی دانست. هم از آن جهت که ترکی الفیصل سال‌ها در رأس سازمان اطلاعاتی عربستان‌سعودی قرار داشته و هم این‌که واکنش سران منافق به «مرحوم» خواندن مسعود رجوی شتابزده و تا حد زیادی ضعیف بوده است. یک عضو این گروه تروریستی همان شب در مصاحبه با تلویزیون صدای آمریکا مرگ مسعود رجوی سرکرده سازمان منافقین را تکذیب کرد؛ اما اعضای ارشد این سازمان در سال‌های پس از سقوط صدام حسین هیچ‌گاه به روشنی مشخص نکرده‌اند که چرا هیچ تصویر و صوت تأیید شده‌ای از سرکرده این گروه تروریستی منتشر نمی‌شود. در تصاویری که از سخنرانی ترکی الفیصل در مراسم منافقین در پاریس منتشر شده، رئیس سابق سازمان اطلاعاتی عربستان‌سعودی دوباره از مسعود رجوی با لقب «مرحوم» یاد می‌کند در حالی ‌که مریم رجوی هم سرش را به علامت تأیید تکان می‌دهد.
سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به این رویداد و همنوایی چند سیاستمدار کشورهای عربی در این مراسم رویاهای بر باد رفته منافقین و آرزوهای دست‌نیافتنی آل‌سعود درخصوص ایران را واقعیتی انکارناپذیر خوانده و گفته است: قراين و تأیید «ترکی الفیصل» نشان می‌دهد همان‌گونه که سرکرده منافقین از عمق غصه و کینه نسبت به پیشرفت و تعالی انقلاب و ملت ایران دق کرده و مرده است آل‌سعود هم محتضری است که به‌زودی به ملاقات سرکرده منفور منافقین خواهد رفت.
در ادامه واکنش مقام‌های داخلی ایران به این رویداد سردار سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه با بیان این‌که آل‌سعود طراح نشست منافقین در پاریس است و این پیامی به منافقین برای حفظ موجودیتشان بود، با بیان این‌که غیبت طولانی‌مدت سرکرده گروهک تروریستی منافقین می‌تواند علامت صحت ادعای ترکی الفیصل باشد، افزود: سالهاست که مسعود رجوی و اعضای گروهک منافقین در ذهن ملت ایران مرده‌اند. سنایی راد با اشاره به اظهارات ترکی الفیصل در نشست منافقین درخصوص مرگ رجوی گفت: سال‌هاست صدایی از رجوی وجود ندارد و در هیچ محفلی نیز حضور نداشته است. در این مدت تصمیمات و اقدامات گروهک منافقین را مریم رجوی اتخاذ و اجرا می‌کرد.
حمیدرضا آصفی، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در پاریس به خبرگزاری مهر گفته است: البته از نظر ایرانیان، منافقین و در رأس آنها مسعود رجوی از‌ سال ۶۰، ۶۱ که از ایران رانده شدند، مرده محسوب می‌شوند، حالا چه به لحاظ فیزیکی زنده باشد یا نباشد.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به سخنرانی ترکی الفیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در این نشست، گفت: حضور چنین شخصیت عربستانی، اقدام خصمانه‌ای است که ما باید از کانال‌هایی که داریم به سعودی‌ها بفهمانیم که دارید با آتش بازی می‌کنید و از طرفی باید به فرانسوی‌ها هم بگوییم که شما از یک روی به ما می‌گویید دوست داریم با شما همکاری‌های اقتصادی و تجاری داشته باشیم و از طرف دیگر به منافقین پر و بال می‌دهید و اجازه می‌دهید که میهمان خارجی هم به جلسات خود دعوت کنند.
در عین ‌حال به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه نیز حضور رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در نشست منافقین در پاریس را نشانه‌ای از استیصال دولت (عربستان) وی و نمونه‌ جدیدی از وقاحت و بلاهت سیاسی دانست.
این منبع آگاه با اشاره به نمایش خیابانی تروریست‌های ورشکسته با استفاده از تظاهرکنندگان اجاره‌ای در پاریس و حضور و سخنرانی یک مقام سابق امنیتی سعودی در جمع آنان به خبرنگاران گفت: از پدر طالبان و القاعده و شریک صهیونیست‌ها بعید نبود که استیصال دولت خود را با نمونه جدیدی از وقاحت و بلاهت سیاسی با شرکت در نشست ورشکستگان مزدور تروریست به نمایش گذارد.
وی افزود: اوج درماندگی تروریست‌ها و حامیان پیدا و پنهان‌شان در این نمایش که برای دلداری دادن به یکدیگر گردآوری شدند، زمانی بود که از آرزوهای موهوم خود سخن گفتند.
این منبع خاطرنشان کرد: واماندگی سعودی‌ها و تمسک و توسل‌شان به تروریست‌های شناسنامه‌دار در این معرکه‌گیری نشان می‌دهد برای آنان همان‌طور که در عراق و سوریه و یمن نشان داده‌اند تروریسم و تروریست‌ها ابزاری برای پیشبرد اهداف‌شان علیه کشورهای مسلمان منطقه است.
حسین امیرعبداللهیان، معاون پیشین عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور و اظهارات ترکی الفیصل (شاهزاده سعودی و رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان) در نشست منافقین در پاریس گفت: این اظهارات تأیید می‌کند که حمایت‌های گسترده مالی و امنیتی عربستان‌سعودی از تروریسم در همه اشکال همواره در دستورکار ریاض بوده است.
مشاور وزیر خارجه ادامه داد: خطای راهبردی ریاض مبنی بر کاربرد تروریسم در تحولات منطقه، ریاض و همه ما را در منطقه با خسارات جبران‌ناپذیری مواجه می‌کند.
سیدمحمدجواد ‌هاشمی‌نژاد، دبیرکل کانون‌ هابیلیان نیز با اشاره به نشست منافقین در پاریس و حضور ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی در این نشست اظهار کرد: این‌گونه نشست‌ها نشان می‌دهد که منابع مالی این گروه تروریستی از کجاها تأمین می‌شود. آنها اکنون در مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان به‌عنوان ابزاری ضدایرانی نقش ایفا می‌کنند.
دبیرکل کانون ‌هابیلیان با بیان این‌که در این موضوع که عربستان برای تأمین منافع خود و گسترش فرقه‌گرایی در منطقه درصدد راه‌اندازی گروه‌های تروریستی و حمایت از آنهاست، هیچ تردیدی وجود ندارد، افزود: بسیاری از گروه‌های بین‌المللی بارها اعلام کردند که گروهک منافقین مورد نفرت ملت ایران است و وقتی عربستان این‌گونه در نشست این گروهک حضور پیدا می‌کند، این امر نشان می‌دهد که آنها از مرزهای عادی رد شده‌اند و قید این‌که در نزد ملت ایران جایگاهی داشته باشند را زده‌اند.
رجوی؛ مرده یا زنده؟
سال گذشته علیرضا نوری‌زاده، روزنامه‌نگار ضد انقلاب خارج از کشور که همواره ارتباط خوبی هم با سران آل‌سعود داشته است، گفت: «دو سال پیش که برای دیدار با رهبر فلسطین پرزیدنت محمود عباس به اردن رفتم، فرصتی پیش آمد که با یکی از مسئولان وزارت خارجه اردن دیدار کنم. ایشان نیز تأکید کرد رجوی بیصدا در اردن است. چندی قبل نیز خبر بودنش در اردن تأیید شد؛ اما سه، چهار ماه پیش خبری به دستم رسید که هنوز تأیید دومی برایش به دست نیاورده‌ام. این خبر می‌گفت آقای رجوی، به سوییس منتقل شده‌اند البته با همان شرایط اردن.» به گفته نوری‌زاده، رجوی در یک مقر حفاظت شده در نزدیکی فرودگاه امان و تحت مراقبت یک واحد نظامی آمریکایی مستقر در اردن، اقامت دارد و هر از چندی همسرش از فرانسه به دیدارش می‌رود. مطابق شروطی که هنگام انتقال از عراق برای او گذاشته شده، رجوی حق مصاحبه، خروج از مقر، تصویربرداری و سخنرانی تلویزیونی و ملاقات با مسئولان سازمان (منافقین) را ندارد. استفاده او از اینترنت هم بسیار محدود است.
پیش از این صفاء‌الدین تبرائیان، نویسنده کتاب خوابگردها که در کتاب خود به انتشار اسنادی درباره سازمان منافقین اقدام کرده است، به خبرگزاری مهر گفته بود: در مورد مسعود رجوی چند روایت وجود دارد. نخست این‌که در آستانه حمله ائتلاف نیروهای بین‌المللی به عراق در جایی نزدیک مرز اردن، همسرش را به آن سوی مرز منتقل می‌کند که به پاریس برود و خودش در آنجا می‌ماند. یک روایت حاکی از زخمی شدن او در آن منطقه و حین حملات نیروهای ائتلاف است. روایت دیگر حاکی از کشته شدن او است و روایت دیگری هم می‌گوید که روی او جراحی پلاستیک انجام شده و با این شیوه فراری شده است و روایت دیگر هم حاکی از زندانی شدنش است.
به گفته آقای تبرائیان ما تا ‌سال 83 هم از او صداهایی داریم که پخش می‌شود و البته این صداها چندان قابل اعتماد نیست؛ اما از نیمه دهه گذشته تا به ‌حال سوال درباره سرکرده سازمان به خط قرمز سازمان تبدیل شد و هیچ‌کس حق ندارد درباره او سوالی بپرسد. در کنار آن از هسته اصلی نزدیک به او هم اطلاعاتی در دسترس نیست.


تعداد بازدید :  530