شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
فلاحت پیشه: در کمین تروریست‌ها گرفتار شدیم
ترور فرماندار و نماینده دالاهو ناکام ماند
سخنگوی وزارت کشور: دفتر رئیس‌جمهوری درباره سفر دولت به کرمانشاه تصمیم می‌گیرد

شهروند| حمله مسلحانه به مسئولان استان کرمانشاه و نماینده حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب موجب به شهادت رسیدن یک مسئول محلی و راننده فرماندار شد. حال فرماندار دالاهو نیز وخیم گزارش شده است.
براساس این گزارش، روز گذشته حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو همراه با جمعی از مسئولان استانی ازجمله فرامرز اکبری فرماندار دالاهو، سیدفرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در مسیر شهر ریجاب برای حضور در نشست مردمی بودند که 4نفر با بستن مسیر به سوی خودروی حامل آنها آتش گشودند. ضاربان همچنین با به آتش‌کشیدن خودرو خود، به‌سمت نواحی مرزی گریختند. گزارش‌ها حاکی از آن است که حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درجریان این حمله مورد آسیب قرار نگرفت. در این ترور که توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو پارس انجام شد، فرامرز اکبری فرماندار دالاهو و سیدفرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شدند و با بالگرد به بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه منتقل شدند.
همچنین کرمی، راننده فرماندار دالاهو و نیک‌عزم، مسئول دامپزشکی این شهرستان در این حادثه به شهادت رسیدند. براساس این گزارش با توجه به این‌که فلاحت‌پیشه بین دونفر در خودرو قرار گرفته بود، تنها دچار جراحت جزیی شده است. همچنین جاسم بختیاری همراه فلاحت‌پیشه نیز در این حادثه زخمی شده است. درهمین حال؛ احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به جزییاتی از حادثه گفت: در این حادثه علاوه بر کشته‌شدن راننده فرماندار، خودِ فرماندار شهرستان دالاهو نیز زخمی شده و وضع جسمی‌ وی وخیم است و توسط یک تیم پزشکی تحت عمل جراحی قرار گرفته است. وی افزود: عکس‌های تروریست‌ها موجود است و احتمال حمله تروریستی ازسوی گروهک پژاک وجود دارد اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی درباره آن اظهارنظر کرد.
درهمین حال؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس در نخستین اظهارنظر بعد از این حادثه به شبکه خبر گفت: پس از برگزاری نشست شورای اداری دالاهو عازم منطقه ریجاب بودیم که در کمین تروریستی گرفتار شدیم و دو تن از دوستان ما در این حمله تروریستی شهید شدند. وی اظهار کرد: این حوادث هرگز در گذشته رخ نداده و احتمال دارد که از بیرون مرزها سازماندهی شده باشد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم افزود: در این حادثه دو تن از دوستان ما نیز شهید شدند؛ همچنین راننده فرماندار و رئیس دامپزشکی منطقه در این حمله تروریستی جان باخته و فرماندار دالاهو و مدیرکل شیلات استان کرمانشاه به ‌شدت آسیب دیدند. فلاحت‌پیشه با تأکید براینکه هرگز مسلح به منطقه نمی‌رویم و چنین مواردی نیز هرگز در این منطقه نداشتیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم نیروهای امنیتی بسیار سریع عاملان این حمله تروریستی را شناسایی کنند. این درحالی است که سخنگوی وزارت کشور با اشاره به حادثه حمله به فرماندار دالاهو و یک نماینده مجلس گفت: تلاش برای دستگیری ضاربان ادامه دارد. حسینعلی امیری به ایلنا گفت: فرماندار مجروح شده و در اتاق عمل است. همچنین آقای فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب نیز درحین پیاده‌شدن از خودرو دچار یک آسیب سطحی شده است. سخنگوی وزارت کشور از متواری‌شدن ضاربان خبر داد و گفت: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در منطقه درصدد شناسایی و دستگیری ضاربان هستند و تلاش برای شناسایی آنها درحال انجام است. او با اشاره به این‌که زخمی‌های این حادثه به کرمانشاه منتقل شده‌اند، گفت: این دونفر در یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه درحال مداوا هستند. معاون وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این حادثه سفر آینده رئیس‌جمهوری به استان کرمانشاه انجام خواهد شد، گفت: در این مورد دفتر رئیس‌جمهوری تصمیم می‌گیرد و اعلام می‌کند. سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد: تلاش برای دستگیری ضاربان ادامه دارد اما هنوز هویت و هدف ضاربان مشخص نشده و این‌که این افراد عضو چه گروهکی بودند، را تأیید نمی‌کنیم. همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: منابع امنیتی درحال بررسی جزییات این حادثه هستند. یوسف شاه‌حسینی با اشاره به این‌که این حمله تروریستی ساعت 14: 30 روز یکشنبه در منطقه ریجاب شهرستان کرمانشاه رخ داده است، اظهارکرد: مسئولان به منظور بازدید از طرح کشاورزی در بخش شیلات به این منطقه سفر کرده بودند که خودروی آنها توسط افراد ناشناس و به وسیله رگبار مورد حمله قرار گرفت.


تعداد بازدید :  568