شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  عرضه 1066‌میلیارد تومان سهم دولتی| تنها ۱۰۶۶میلیارد تومان سهم دولتی در ۱۱۳روز ابتدای امسال توسط سازمان خصوصی‌سازی فروخته شده است. نگاهی به عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در 113روز ابتدایی آخرین‌ سال واگذاری‌ها حکایت از فروش تنها یک‌هزارو66‌میلیارد ریال سهم دولتی دارد که از این میزان 175‌میلیارد تومان در بورس، 6‌میلیارد تومان در فرابورس و 884‌میلیارد تومان از طریق مزایده به فروش رسیده است.

  سهم 48‌درصدی صنعت خودرو در حجم معاملات| بنابر گزارش هفتگی بررسی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران، در هفته گذشته، حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته قبل به ترتیب 8‌درصد کاهش و 4‌درصد افزایش پیدا کرد. در این میان صنعت «خودرو و ساخت قطعات» به تنهایی 48‌درصد از حجم معاملات و 33‌درصد از ارزش معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد. بعد از این صنعت، صنعت «بانک‌ها و موسسات اعتباری» 12‌درصد از کل حجم معاملات و صنعت «ساخت محصولات فلزی» 13‌درصد از ارزش معاملات را از آن خود کردند.

 حقوق برابر سرمایه گذاران خارجی و داخلی| علی سنگینیان- مدیرعامل تأمین سرمایه امین و رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران به پیش‌شرط‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی اشاره کرد و گفت:  حقوق برابر سرمایه گذاران خارجی با سرمایه‌گذاران داخلی، به‌روز و توانمندشدن سیستم معاملاتی، ارایه خدمات ازسوی کارگزاران و ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تسهیل دسترسی خارجی‌ها، رفع ابهامات قانون تجارت و قانون مالیات و همچنین اصلاح ساختار نظام بانکی و تعامل با دنیای خارج از پیش‌شرط‌های ضروری برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه است.

 


تعداد بازدید :  197