شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

 توافق گروه 20 در کاهش هزینه‌های تجارت| وزیر بازرگانی چین اعلام کرد با وجود  رشد فزاینده و نگران‌کننده حمایت از تولید داخلی در کشورها، وزرای بازرگانی کشورهای عضو گروه 20 بر کاهش هزینه‌های تجارت، افزایش سازگاری سیاست‌گذاری‌‌ها و همچنین افزایش حمایت‌های مالی از تجارت بین‌الملل توافق کردند. این وزرا همچنین طرحی را با هدف افزایش مبادلات تجاری بین‌المللی به تصویب رساندند تا روند نزولی کنونی تجارت جهانی را تغییر دهند. (رویترز)

 مکزیکی‌ها رکورددار بیشترین ساعت کاری جهان| براساس گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، در ‌سال گذشته میلادی مکزیکی‌ها و آلمانی‌ها به ترتیب بیشترین و کمترین ساعات کاری را به خود اختصاص دادند. در همین حال میانگین ساعات کاری ژاپنی‌ها، بریتانیایی‌ها و آمریکایی‌ها ‌هزار و ۷۶۶ ساعت در ‌سال ۲۰۱۵ میلادی بوده، این در حالی است که مکزیکی‌ها با میانگین ۲‌هزار و ۲۴۶ ساعت بیشترین ساعت کاری و آلمانی‌ها با میانگین یک‌هزار و ۳۷۱ ساعت کمترین ساعت کاری را به خود اختصاص دادند. (دیجیتال لوک)

 تردید در ذخایر نفت عربستان|
رویترز طی گزارشی با ابراز تردید نسبت به رقم ۲۶۰‌میلیارد بشکه‌ای ذخایر اثبات شده نفت عربستان نوشت: عربستان از ‌سال ۱۹۸۹ بالغ بر ۹۴‌میلیارد بشکه نفت صادر کرده اما ذخایر نفتش در رقم ۲۶۰‌میلیارد بشکه ثابت باقی مانده است. بر اساس برآوردهای دولتی ارایه شده به سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک)، میزان ذخایر نفتی اثبات شده عربستان 266‌میلیارد بشکه است؛ اما تردید گسترده‌ای نسبت به برآوردهای رسمی وجود دارد. رقم این برآوردها بدون هیچ‌گونه توضیحی به یک‌باره از 170‌میلیارد بشکه در‌ سال 1987 به 260‌میلیارد بشکه در ‌سال 1989 افزایش یافت. (رویترز)

 


تعداد بازدید :  313