شماره ۳۸۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فیلم داستانی بلند «نوراستنیا» به کارگردانی امید توتونچی در بخش مسابقه اصلی و مسابقه فیلم‌های اول و دوم جشنواره‌هامبورگ آلمان به نمایش درمی‌آید.  

علی قوی‌تن به‌زودی فیلمبرداری فیلم سینمایی «آسمان آبی مادرم» را به پایان می‌رساند تا در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان حضور داشته باشد.  

فروشگاه کتاب انتشارات سوره مهر واقع در میدان انقلاب تهران با پشت‌سر گذاشتن آخرین مراحل طراحی و آماده‌سازی، مهیای چینش کتاب و بهره‌برداری نهایی شد. این فروشگاه که با مساحت تقریبی 400 مترمربع و در جوار سینما بهمن واقع در ضلع شمالی میدان انقلاب طراحی شده تمامی آثار منتشر شده با برند سوره مهر را در راسته کتابفروشی‌های میدان انقلاب به علاقه‌مندان ارایه خواهد کرد.  
 
غلامعلی پورعطایی که چندی پیش دچار بیماری عفونت ریه و سنگ صفرا شد، همچنان در بیمارستان امام رضا (ع) بستری است.  

نمایش «آوا/ آدا» محصول کشور آمریکا در میان استقبال تماشاگران به صحنه رفت و گروه اجرایی آن، تماشاگران ایرانی را بهترین تماشاگران خود توصیف کردند.  

آنگ لی که با فیلم اقتباسی «زندگی پی» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی آکادمی اسکار 2013 شد، اعلام کرد: قصد دارد فیلم جدیدش را براساس کتاب پرفروشی از «بن فاونتین» بسازد.  

مجموعه عکس‌های مجید سعیدی از افغانستان با نام «زندگی در جنگ» که پیش از این چندین جایزه بین‌المللی را برده بود، به تازگی جایزه ویژه جشنواره فتوژورنالیسم ایتالیا را نیز از آن خود کرد.  

بهزاد شیشه‌گران پوستری را برای روز جهانی صلح طراحی کرد.  

قاسم روبین از ترجمه «مکان‌های دوراس» نوشته مارگریت دوراس و مقالات سینمایی «پاسکال بونیتزه» خبر داد.  

با تدبیر علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری‌های حسین طاهری، مدیرکل هنرهای نمایشی، بخش دوم مطالبات هنرمندان تئاتر به میزان 500‌میلیون تومان به حساب انجمن هنرهای نمایشی ایران واریز شد.  

جيمز فرانكو بازيگر و كارگردان، رماني از خالق «باشگاه مشت زني» را براي ساخت فيلم بعدی‌اش انتخاب كرده است.  

مونا واصف بازیگر سوری نقش هند جگرخوار در فیلم سینمایی «محمدرسول‌الله» همزمان با برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به ایران می‌آید.  

 کتاب گزینه اشعار جواد مجابی از سوی نشر مروارید منتشر می‌شود، این کتاب این هفته روی پیشخوان کتاب فروشی‌ها خواهد بود.  

 ترجمه شعر مانند «کمدی الهی» توسط کاوه میرعباسی با تطبیق بر زبان‌های اسپانیایی، انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی به پایان رسیده و در انتظار مجوز چاپ به‌سر می‌برد.  

دیروز پیکر علی‌اکبر زرین‌مهر در قطعه هنرمندان بهشت رضا در مشهد تشییع شد. این استاد مجسمه‌ساز و نقاش 27 شهریورماه، در 53سالگی بر اثر بیماری درگذشت.  

سفیر اسپانیا به همراه نماینده فرهنگی این کشور در ششمین روز از جشنواره تئاتر عروسکی به تماشای نمایش «دست‌های رقصان» نشستند. 


تعداد بازدید :  195