شماره ۳۸۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
پرسه در بازار

افزایش نرخ نان تا پایان ‌سال
علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اعلام خبر واقعی شدن قیمت نان تا پایان ‌سال‌جاری، در این خصوص توضیح داد: با پرداخت یارانه به مردم اجازه نمی‌دهیم واقعی شدن قیمت نان فشاری بر آنها تحمیل کند. او همچنین با تأکید بر این‌که دولت تصدی‌گری خود را در رابطه نان و آرد کاهش می‌دهد، گفت: باید مسئولیت را به انجمن‌ها و بخش خصوصی بسپاریم چون در شرایط کنونی که قیمت نان این‌گونه است هیچ‌کس از وضع موجود راضی نیست و به دنبال طرح جامعی هستیم که به سمت قیمت واقعی حرکت کنیم. به گفته قنبری اصلاح قیمت در انواع نان مختلف است.

هر کیلو مرغ 7500 تومان یا 5هزار تومان؟
مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با بیان این‌که سیاست‌ها در راستای حمایت از مصرف‌کننده است نه تولیدکننده، گفت: قیمت عرضه مرغ غیرمنطقی است و ادامه این روند وابستگی به واردات را در پی خواهد داشت. او ادامه داد: درحال حاضر هرکیلو گوشت مرغ 6700 تومان به مشتری عرضه می‌شود ولی قیمت 7500 تومان منطقی است. این در شرایطی است که قیمت تمام‌شده هرکیلو مرغ زنده نیز 4600 تومان برآورد می‌شود که باید کیلویی 5000‌هزار تومان به فروش رسد.  

افزایش صادرات کارخانه‌های لبنی به دلیل کاهش تقاضای بازار داخلی
سعید سلطانی رئیس اتحادیه سراسری دامداران از كاهش تقاضا برای لبنیات و افزایش تولید شیرخشك در كارخانجات خبر داد. او گفت: با پررنگ شدن بحث روغن پالم در محصولات لبنی و موضوعاتی كه مطرح شد تقاضای مصرف لبنیات در بازار كاهش یافت و همین موضوع باعث شد كارخانجات به تولید شیرخشك و پنیر صادراتی بپردازند. این در شرایطی است که افزودن روغن پالم در لبنیات نیز با مجوز بوده است و روی محصولات نیز عبارت روغن گیاهی درج می‌شد. سلطانی در پاسخ به این پرسش كه این محصولات بیشتر به كدام كشورها صادر می‌شود، افزود: عراق، آسیای میانه و چین ازجمله كشورهایی هستند كه شیرخشك و پنیر ایران را وارد می‌كنند.


تعداد بازدید :  182