شماره ۳۸۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
شب دوم هفته اول لیگ قهرمانان اروپا
مچ‌اندازی قهرمانان

هر 2 تجربه قبلی بایرن و منچستر‌سیتی در رویارویی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در هفته دوم این مرحله رخ داده بود اما حالا قهرمانان فصول گذشته بوندس‌لیگا و لیگ برتر در همان دور نخست، حساس‌ترین بازی شب دوم هفته اول مرحله گروهی فصل 2015-2014 لیگ قهرمانان را به میزبانی تیم آلمانی انجام می‌دهند. سیتی باید خوشحال باشد که برخلاف فصل قبل، بازی 2 تیم در دور پایانی گروهی برگزار نمی‌شود چون دراین صورت پلگرینی ضعف در ریاضی را به رخ می‌کشید و امکان داشت پس از عقب ماندن تیمش به جای یک مهاجم، مدافع به زمین بیاورد!
غایبان بازی  : زابالتا از منچستر‌سیتی به دلیل محرومیت قبلی قادر به همراهی میهمان نیست.  این بازی بزرگ، محروم دیگری ندارد اما تا دلتان بخواهد در ترکیب 2 تیم مصدوم دیده می‌شود؛ از شواین اشتایگر، خاوی مارتینز و تیاگو آلکانتارا، مصدومان زانو گرفته تا تا یووتیچ و رافینیا.  
 نکات آماری :   بایرن در 3 فصل اخیر همیشه به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده است.  /   برتری بایرن در بازی برگشت یک‌چهارم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان، اولین پیروزی خانگی باواریایی‌ها در 5 رویارویی خانگی قبلی با نماینده‌های انگلیسی بود.  به هرحال عملکرد بایرن در بازی‌های خانگی اروپایی مقابل نماینده‌های انگلیسی شامل 11 پیروزی، 6 تساوی و 3 باخت است.  /    جوهارت و وینسنت کمپانی، بازمانده‌های اولین پیروزی اروپایی منچستر‌سیتی در خانه آلمانی هستند؛ اتفاقی که درمرحله گروهی فصل 2009-2008 در زمین شالکه( با دروازه بانی نویر) رخ داد.  /    سیتی فقط در 2 رقابت از 71 جدال اخیرش گل نزده است.
 آبی پررنگ، آبی کم‌رنگ
آنالیزهای «بلومبرگ» ثابت کرده چلسی موفق‌ترین انگلیسی فصل جاری لیگ قهرمانان خواهد بود اما رقم زدن بهترین شروع از فصل 2011-2010، تضمینی برای حفظ رکورد قهرمان شدن مورینیو در دومین ‌سال هدایت تیم‌هایش نیست چون در 2 دهه گذشته تنها 2 بار، تیم‌هایی که در پایان هفته چهارم صدرنشین لیگ برتر بودند، قهرمان این مسابقات شدند که اتفاقا هر 2 بارهم چلسی این اتفاق را رقم زد. از طرفی شالکه برای اولین بار در 46‌سال اخیر هیچ یک از 4 بازی ابتدایی بوندس‌لیگا را نبرده است.
غایبان بازی : سانتا، گیفر، فارفان، گورتزکا، کرینچکو، کلاسنیچ، متیپ و سوبتکای مصدوم از شالکه، امکان بازی ندارند و احتمال نرسیدن کاستا و‌ هازارد به این بازی هم وجود دارد.
نکات آماری :     چلسی مقابل تیم‌های آلمانی، 9 پیروزی، 4 تساوی و 4 باخت به دست آورده است.  /     چلسی تا به حال در بریج به آلمانی‌ها نباخته است.  /    مورینیو در 11 شروع قبلی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، 7 پیروزی، 3 تساوی و تنها یک باخت به دست آورده که تنها شکستش در فصل گذشته مقابل بازل، اولین باخت خانگی چلسی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان پس از 30 بازی متوالی بود.  /    آبی‌های لندن در 13 حضور قبلی ( 12 بار متوالی) در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، 8 بار به‌عنوان سرگروه صعود کردند و 2 بار به‌عنوان تیم دوم صعود کردند.  /    هیچ یک از تیم‌های مورینیو در خانه مغلوب آلمانی‌ها نشده‌اند.  /      الکه در هفتمین حضور در مرحله گروهی به پنجمین صعود متوالی از گروه می‌اندیشد.  
سایر بازی‌ها:  گروه پنجم: رم- زسکا مسکو/گروه ششم:  آژاکس- پاری سن ژرمن، بارسلونا- آپوئل نیکوزیا/ گروه هفتم:  ماریبور- اسپورتینگ لیسبون/ گروه هشتم:  بیلبائو- شاختار، پورتو- باته


تعداد بازدید :  378