شماره ۳۸۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
به بهانه حمله شدید مایلی‌کهن به فردوسی‌پور روی آنتن سیما
فوتبالی‌ها علیه «کی‌روشی‌پور»!

گروه ورزش| برنامه 90 سال‌هاست که به‌عنوان پربیننده‌ترین برنامه ورزشی در ایران مخاطبان زیادی را دوشنبه‌شب‌ها با خود تا نزدیک صبح بیدار نگه می‌دارد. شاید در سال‌های شروع این برنامه فردوسی‌پور توانسته بود نگاه همه را به سوی خود جلب کند و به نوعی هیچ منتقدی نداشت اما برخی می‌گویند حمایت‌ها تا زمانی ادامه داشت که برنامه پرمخاطب 90 سمت و سو نگرفته بود یا حق را زیرپای نمی‌گذاشت.  صحبت‌های مایلی‌کهن در ساعات ابتدایی بامداد روز گذشته نکته‌هایی را دربر داشت که البته خود و برخی دیگر از اهالی فوتبال مدت‌هاست به آن اشاره می‌کنند.
وقتی همه چیز پیش‌بینی شده بود
مایلی‌کهن چند روز قبل در مصاحبه‌ای پیش‌بینی کرده بود که فردوسی‌پور (یا به قول خودش کی‌روشی‌پور) در برنامه این هفته‌اش به حمایت از علی دایی می‌پردازد و سوال پیامکی‌اش را در همین راستا اعلام می‌کند. دوشنبه‌شب دیدیم که برنامه 90 تریبونی شده بود برای دایی و رحیمی که بیشتر اوقات مورد حمایت مجری برنامه نیز قرار داشتند، درحالی‌که سیاسی به صورت تلفنی روی خط آمد و به مایلی‌کهن نیز در دقایق پایانی فقط چند دقیقه وقت رسید.  ضمن این‌که به گفته مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش، این وزارتخانه نیز قصد داشته خادم را به‌عنوان نماینده به این برنامه بفرستد اما با مخالفت فردوسی‌پور مواجه می‌شود. این سناریو که در ادامه جو متشنج پرسپولیس برای حمایت از دایی نوشته شده بود، درنهایت نیز در برنامه 90 به خوبی اجرا شد.
خون حاجی مایلی به جوش آمد
وقتی در این برنامه مدیرعامل سابق پرسپولیس و مجری برنامه قصد داشتند دیدار سیاسی، رئیس هیأت‌مدیره سرخپوشان و مایلی‌کهن را به نوعی مذاکره برای سرمربیگری پرسپولیس به شمار بیاورند، خون مایلی‌کهن به جوش آمد و صحبت‌هایش را به صراحت علیه فردوسی‌پور انجام داد. البته فردوسی‌پور با سیاست خاص خود مقابل مایلی‌کهن سکوت کرد و به دایی دقایق زیادی وقت داد تا هم از زبان خودش و هم از زبان مجری برنامه علیه مایلی‌کهن صحبت کند. اگرچه به هیچ وجه توهین در یک برنامه زنده، مورد تأیید هیچ‌کسی نخواهد بود. مایلی‌کهن که به گفته برخی از سر دلسوزی و به گفته برخی دیگر به‌خاطر مطرح ماندنش دایما بیانیه‌ها و اعتراضاتش را در رسانه‌ها مطرح می‌کند، نیز اگر قصدش هدایت این فوتبال است، بهتر است از راهی دیگر وارد شود.
کریمی و قلعه‌نوعی هم تأیید کردند
علی کریمی، کاپیتان سابق پرسپولیس نیز روز گذشته در حمایت از مایلی‌کهن صحبت‌هایی را بیان کرد و علیه دایی موضع گرفت:  «برادر آقايان علیه پیشکسوتان باشگاه مصاحبه کرده و به بازيکناني که همه عمرشان را در پرسپوليس بودند گفته کفترباز.  آقايان بايد دهان اطرافيانشان را ببندند تا بيش از اين بي‌حرمتي نشود. خدا اين حاجي مايلي‌کهن را براي ما نگه دارد که اگر نبود خيلي‌ از ما به خاطر يکسري از آدم‌ها بايد دم‌مان را روي کول‌مان مي‌گذاشتيم و از اين مملکت مي‌رفتيم.  خيلي از ما فقط اميدمان به اوست.» همچنین علاوه بر این، قلعه‌نوعی نیز که همیشه یکی از منتقدان فردوسی‌پور بوده اخیرا به شکلی از سمت و سو گرفتن برنامه 90 شکایت دارد که حتی حاضر نیست با آنها صحبت کند. وی بار دیگر به انتقاد از برنامه عادل پرداخت: «با این برنامه فوتبال ایران را نابود کرده‌اند.  اینها یکی، دو نفر نیستند و یک باند هستند که تریبون دستشان است و با آن هر کاری بخواهند می‌کنند.  شخصا بارها مورد حمله ناجوانمردانه‌شان قرار گرفتم، طوری که به من بعد از ناکامی از جام ملت‌ها آنطور اعتراض و در برنامه‌شان محاکمه‌ام کردند اما حالا می‌گویند جام ملت‌ها اصلا مهم نیست.»
عادل، دیگر عادل نیست
عادل فردوسی‌پور نزد مردم ایران همواره محبوبیت خاصی داشته و به همین خاطر صحبت‌هایش بسیار از نظر مردم مورد قبول قرار می‌گیرد اما در برنامه‌های گذشته 90 به کرار دیده شده، فردوسی‌پور نظرات شخصی خود را در قبال میهمانان و اهالی فوتبال اعمال می‌کند که گاه این نظرات خارج از عرف ورزشی است. برخی منتقدانش معتقدند فردوسی‌پور مدت‌هاست عدالت را سرلوحه کارها و برنامه‌هایش قرار نمی‌دهد و شاید دلیل اصلی این‌که روز به روز بر تعداد مخالفانش افزوده می‌شود، نیز همین امر باشد. 

فردوسی‌پور، مردم را بازی می‌دهد

نادر فریاد شیران، یار همیشگی محمدمایلی‌کهن در تیم‌های لیگ برتری که به‌عنوان دستیار او کار می‌کند، در رابطه با اتفاقات رخ داده در برنامه نود به «شهروند» می‌گوید: «ابتدا این را بگویم که فردوسی‌پور سال‌ها قبل در انتقال مسائل ریز فوتبال به خانه‌های مردم نقش مؤثری داشت و باید از او تشکر کرد اما متأسفانه در سال‌های اخیر دیگر او بر خلاف نامش عادل نیست. با همین نظرسنجی که می‌گذارد، مردم را با پاسخ‌هایی که در نظر گرفته، در واقع بازی می‌دهد. متأسفانه در برنامه دوشنبه شب این هفته به مایلی‌کهن زمان کمی داده شد و نگذاشتند این شخص که همیشه برای پیشرفت فوتبال دلسوز است، صحبت‌های اصلی‌اش را بیان کند. فردوسی‌پور او را چندبار تهدید کرد که صحبت‌هایش را قطع می‌کند که درنهایت نیز این کار را کرد.»
وی همچنین می‌افزاید: «هیچ‌کس به اندازه مایلی‌کهن از سر دلسوزی صحبت نمی‌کند اما متأسفانه برنامه 90 سمت و سو گرفته و آن هم به دلیل علایق مجری‌اش به برخی افراد است. چطور فردوسی‌پور به خودش اجازه نمی‌داد تا در برابر دایی موضع بگیرد اما در گفت‌وگو با مایلی‌کهن او را تهدید کرد.»

 


تعداد بازدید :  324