شماره ۳۸۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
سازمان غذا و دارو اعلام کرد
حذف «خمیر مرغ» از تولید سوسیس و کالباس

ایسنا| خمیر مرغ از تولید سوسیس و کالباس، حذف می‌شود.  این را رئیس سازمان «غذا و دارو» اعلام کرد و گفت: «این تصمیم از نیمه دوم امسال اجرایی می‌شود.» رسول دیناروند با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تأمین سلامت فرآورده‌های پروتیینی به‌ویژه سوسیس و کالباس، در توضیح بیشتر گفت: « بخشنامه مربوطه ابلاغ شده و در شش ماه دوم امسال عملیاتی می‌شود. حذف خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس قدم بسیار بزرگی است چراکه از سلامت خمیر مرغ اطمینان نداریم؛ بنابراین ورود آن به چرخه تولید سوسیس و کالباس ممنوع شده است.»
به گفته او، خمیر مرغ، گوشت‌های مازادی است که پس از تمیز کردن مرغ، توسط دستگاهی جدا شده و به چرخه مصرف وارد می‌شود.
دیناروند تأکید کرد: نمی‌توانیم سلامت خمیر مرغ را تضمین کنیم چراکه مشخص نیست ماده اولیه آن از سلامت برخوردار است یا خیر و ممکن است از چربی زیادی برخوردار باشد.»
او نسبت به مصرف افراطی و روزانه سوسیس و کالباس هشدار داد. «مشکل اصلی آن است که مصرف این چنین محصولاتی، تغذیه جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان را برهم می‌زند. بر این اساس مصرف افراطی و روزانه این فرآورده‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و از نظر تغذیه‌ای کاری خطرناک است.  توصیه به مردم آن است که سوسیس و کالباس نباید به‌عنوان مصرف روزانه و دایمی در عادات غذایی جای گیرد.»


تعداد بازدید :  314