شماره ۳۸۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
روي خط خبر

وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی از توافق با بیمه ایران خبر داد «ارش» کامل کودکان شین آبادی پرداخت   می‌شود
آنا| وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی از توافقات با بیمه ایران برای پرداخت «ارش» کودکان شین‌آبادی خبر داد. او دراین‌باره گفت:  «فرآیند پرداخت «ارش» کامل کودکان شین‌آبادی آغاز شده است.»
حسین احمدی نیاز دراین‌باره گفت:  «پس از جلسه‌ای که امروز با مسئولان بیمه ایران برگزار شد این بیمه قول مساعدت برای پرداخت مابه‌التفاوت «ارش» کودکان شین‌آبادی را داده است.»
او ادامه داد: «قبلا به علت جنسیت این کودکان ارش را نصف در نظر گرفته بودند که هم‌اکنون با استدلال حقوقی و دفاعیات ارایه‌شده از این کودکان و پذیرش آن توسط مسئولان بیمه ایران و همچنین تلاش‌های بسیار ارزشمند دفتر دکتر نوبخت ارش این دانش‌آموزان به‌طور کامل پرداخت خواهد شد.»
وکیل دانش‌آموزان شین‌آبادی گفت: «از امروز فرایند پرداخت ارش کامل دانش‌آموزان شین‌آبادی آغاز شده است و بر اساس‌ درصد سوختگی هریک از این کودکان میزان ارش آنان متفاوت خواهد بود و خوشبختانه پرداخت ارش این کودکان یک قدم بزرگ محسوب می‌شود.»
احمدی‌نیاز گفت: «بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی در ارش تفاوتی بین زن و مرد نیست و باید به‌طور یکسان و بدون توجه به نوع جنسیت افراد این مبلغ به افراد آسیب‌دیده پرداخت شود.»
معمولا جبران خسارات بدنی با پرداخت دیه یا ارش است. با این حال نوع و میزان خسارت دیه در قانون مشخص است ولی میزان خسارت ارش در قانون مشخص نیست.
از منظر حقوق مدنی، «ارش کسری است که صورت تفاوت قیمت صحیح و معیوب روز تقویم مال مورد معامله است و مخرج کسر قیمت صحیح روز تقویم می‌باشد. این کسر هرگاه ضرب در قیمت ثمن روز وقوع عقد شود ارش به‌دست می‌آید یعنی حاصل ضرب مزبور را اصطلاحا ارش می‌گویند.»

شهردار تهران در واکنش به انتقادهادرباره عملکردش در حوزه زنان:مشکلات زنان با شعارزدگی و آقاسالاری حل  نمی شود
شهروند| «چرا شعار بی‌ربط می‌دهید و حرف بیخود می‌زنید؟» این واکنش جدی «محمدباقر قالیباف»، شهردار تهران به انتقادهایی است که در چندماه گذشته درباره برنامه‌های جدیدش برای زنان کارمند در شهرداری تهران به او شده؛ او دیروز به افتتاحیه جشنواره زنان و تولید ملی رفت تا هم آغاز به کار این جشنواره را در پارک گفت‌وگوی تهران اعلام کند و هم آنچه تا به حال درباره انتقادها نسبت به عملکردش در حوزه زنان نگفته بود، به زبان بیاورد.  
شهردار تهران دیروز گفت جامعه زنان باید توجه کنند که با شعارزدگی و آقاسالاری و رفتارهای سیاسی، مشکلات زنان در جامعه قابل حل‌وفصل نیست: «ما به حضور کمی و کیفی زنان معتقدیم و در این جهت تلاش می‌کنیم.  امروز زنان ما با مسائل و مشکلات اساسی روبه‌رو هستند و ما به‌عنوان مدیران جامعه در هر سطحی باید در این زمینه اقدام کنیم.  زنان باید به این موضوع توجه داشته باشند که مدیران چه اقداماتی در زمینه موضوعات اقتصادی زنان، مسائل فرهنگی و آموزشی نسبت به خانواده و حقوق اساسی زنان کرده‌اند وگرنه حرف زدن از هرکسی برمی‌آید.»
او در ادامه افزود: در ماه‌های اخیر به بهانه‌های مختلف و بی‌اساس، انتقاداتی در حوزه زنان به بنده و شهرداری تهران شده است اما این انتقادات واقعا هیچ اساسی نداشته است چون متن صحبت‌های من روشن و مشخص است.»
او اما در ادامه حرف‌هایش، عملکردش را درباره زنان پلیس در زمان فرماندهی‌اش در نیروی انتظامی گواه «نگاه خوبش» به حوزه زنان دانست: «تا آن زمان پلیس زن نداشتیم و زنان فعال در مجموعه نیروی انتظامی قراردادی بودند و کار اداری می‌کردند و ارتقا نمی‌یافتند. تا قبل از حضور من مخالفت‌هایی با فعالیت‌های زنان در مجموعه پلیس می‌شد اما امروز شاهد زنان درجه‌دار و ارشد در پلیس هستیم که درحال انجام وظیفه هستند.  بنابراین ما به زنان در عرصه اجتماع و عمل پرداخته‌ایم و به آنها اعتقاد داریم. این‌که بعضی از مشاغل را تعیین کنیم و در شأن زنان نباشد. به‌طور مثال در نیروی انتظامی زنی سر چهارراه برود و سوت بزند و ترافیک باز کند، این زیبنده یک مادر، خواهر، دختر تحصیلکرده و زن نیست که راه را باز کند. چرا شعار بی‌ربط و حرف بیخود می‌زنند؛ چرا باید از فرهنگ غرب و شرق تبعیت کنیم چرا به گذشته افتخار نمی‌کنیم.»
قالیباف گفت: «امروز افسر زن در پاسگاه مرزی و در دورترین نقاط کشور برود و از مرز دفاع کند کدام مرد ایرانی و افسر ایرانی این موضوع را می‌پذیرد که زن به آن‌جا بروند چرا برخی می‌گویند اگر نفرستید نابرابری است این حرف‌ها چیست.»


تعداد بازدید :  323