شماره ۳۸۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
خبر

جدیدترین رتبه‌بندي دانشگاه‌های جهان منتشر شد شريف و تهران در جمع برترین‌های دانشگاه‌های دنیا
مهر| رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری با اشاره به انتشار رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در‌سال 2015 – 2014 میلادی از سوی موسسه (QS) گفت:  دانشگاه صنعتی شریف همانند رتبه‌بندی‌ سال گذشته در بین 800 دانشگاه برتر جهان در دامنه 650-601 و دانشگاه تهران در دامنه 700-651 قرار گرفته‌اند.
دکتر جعفر مهراد درخصوص رتبه‌بندی QS یادآور شد:  QS رتبه‌بندی جهانی خود را براساس دامنه گسترده‌ای از فعالیت‌های دانشگاه طراحی کرده است و از 6 شاخص اصلی بررسی شهرت دانشگاه (40 درصد)، ارزیابی کارفرمایان (10 درصد)، نسبت عضو هیأت علمی به دانشجو (20 درصد)، استنادها به ازای اعضای هیأت علمی (20 درصد)، دانشجویان بین‌المللی (5 درصد) و هیأت علمی بین‌المللی (5 درصد) استفاده می‌کند.
این مسئول آگاه در زمینه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها با اشاره به رتبه‌بندی نهایی QS می‌افزاید: موسسه فناوری ماساچوست همچون ‌سال گذشته رتبه نخست را در این رتبه‌بندی کسب کرده است. دانشگاه کمبریج نیز با 1 پله صعود رتبه دوم جدول را کسب کرده است. دانشگاه امپریال کالج لندن نیز با 2 پله رشد حایز رتبه 3 جدول شده است.  دانشگاه‌ هاروارد با 2 پله نزول در رتبه، جایگاه 4 جدول را به خود اختصاص داده است.  دانشگاه آکسفورد نیز با 1 پله رشد در رتبه و دانشگاه کالج لندن با 1 پله افت در رتبه، تواما رتبه 5 جدول را به خود اختصاص دادند.
مهراد گفت: دانشگاه صنعتی شریف همانند رتبه‌بندی ‌سال گذشته در بین 800 دانشگاه برتر جهان در دامنه 650-601 و دانشگاه تهران در دامنه 700-651 قرار دارند.

محکومیت «بهار»به جزای نقدی بدل از حبس
ایسنا| وکیل‌مدافع روزنامه بهار گفت که مدیرمسئول این روزنامه به 10‌میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده است.
جمال خندان کوچکی، اظهار کرد:  شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، سعید پورعزیزی را در هر یک از عناوین اتهامی فعالیت تبلیغی علیه نظام و پخش شایعات و مطالب خلاف واقع، به 5‌میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم کرده است.
جلسه رسیدگی به پرونده روزنامه «بهار» چهارم خردادماه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی و با حضور اعضای هیأت منصفه مطبوعات برگزار شد. هیات منصفه مطبوعات مدیرمسئول این روزنامه‌ را در اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و پخش شایعات و مطالب خلاف واقع مجرم تشخیص داد. روزنامه‌ بهار با نظر هیأت منصفه مطبوعات مستحق تخفیف در مجازات دانسته نشده بود.

عاملان کشتار خرس قهوه‌ای در گلستان دستگیر شدند
مهر| مدیر روابط عمومی محیط‌زیست گلستان از دستگیری عاملان کشتار یک خرس قهوه‌ای در گلستان خبر داد.
احمد دباغیان افزود: شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار یک خرس قهوه‌ای ارزشمند، حادثه تلخ دیگری را برای محیط‌زیست کشور رقم زدند.
او اظهار داشت: به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر شکار یک خرس قهوه‌ای در مناطق جنگلی شهرستان بهشهر و تلاش شکارچیان برای فروش پوست خرس، نیروهای یگان محیط‌زیست استان گلستان به بررسی و تحقیق در این زمینه مشغول شدند.  دباغیان تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات و شناسایی عامل کشتار خرس، یکی از نیروهای یگان محیط‌زیست به صورت ناشناس به‌عنوان خریدار با فروشنده پوست وارد مذاکره شده و پس از جلب اعتماد وی برای خرید پوست خرس به مبلغ 10‌میلیون ریال با فروشنده به توافق رسیدند.
به گفته وی، یکشنبه 23 شهریور امسال، مامور ناشناس برای تحویل پوست و انجام معامله با فروشنده مربوطه در میدان بسیج شهر گرگان قرار ملاقاتی ترتیب داد و سایر نیروهای یگان محیط‌زیست نیز به صورت نامحسوس در قالب شهروندان عادی در حوالی میدان مستقر شدند. دباغیان افزود: محیط‌بانان دو نفر از متخلفان را در محل ملاقات غافلگیر کرده و بازداشت کردند اما یک نفر از آنان به محض مشاهده ماموران با استفاده از ازدحام جمعیت و شلوغی میدان موفق به فرار شد.
به گفته وی،  متهمان در بازجویی‌ها به شکار یک خرس قهوه‌ای ۳ روز پیش از دستگیری در مناطق جنگلی شهرستان بهشهر اعتراف کرده و هویت همدست متواری خود را نیز اعلام کردند.
دباغیان اظهار داشت: بررسی پوست خرس قهوه‌ای شکارشده نشان می‌داد که پوست کاملا تازه بوده و شکار خرس حداکثر چند روز قبل رخ داده است به نحوی که وجود خون در پوست و حتی درون بینی خرس کاملا مشهود بود. پس از اعترافات متهمان و تماس تلفنی با فرد متواری وی نیز که هویت خود را فاش‌شده می‌دید روز بعد خود را به اداره محیط‌زیست معرفی و به شکار خرس اعتراف کرد. متهمان درحال حاضر با دستور مقام قضایی، برای مشخص شدن نوع اسلحه به‌کاررفته در جریان شکار و تخلفات احتمالی قبلی در اختیار پلیس آگاهی شهرستان گرگان قرار گرفته و در بازداشتند.

 


تعداد بازدید :  353