شماره ۳۸۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
به اتهام آزار یک زن صورت گرفت
دستگیری یکی از همراهان تیم امید در کره

گروه ورزش| تیم فوتبال امید ایران با‌ هزار امید به اینچئون کره‌جنوبی سفر کرده بود.  تیمی که بازیکنان زیر 23‌سال تیم‌های لیگ برتری را جمع کرد و برای کسب موفقیت و قرار گرفتن روی سکو رهسپار بازی‌های آسیایی شد، حالا نه در بعد فنی و در بعد اخلاقی نتوانسته انتظارات را برآورده کند. باخت مفتضحانه شاگردان نلو وینگادا در بازی اول مقابل ویتنام حسابی همه ایرانیان را دلخور کرد اما خارج از بحث فنی نیز مطالبی عنوان شده که شاید باعث ناامیدی همه از تیم امید شود.
ادعای تکان دهنده رویترز
خبرگزاری رویترز از یک رسوایی بزرگ در ورزش ایران خبر داده است.  این رسانه معتبر ادعایی تکان‌دهنده مطرح کرده است:  «عضو 38 ساله کادر فنی تیم امید ایران هنگام عکس گرفتن کنار یکی از خانم‌های داوطلب کار در ورزشگاه «آنسان وا» حرکات ناشایستی در قبال این خانم انجام داد که با شکایت این شخص، پلیس روز دوشنبه فرد خاصی را دستگیر کرد.  طبق گفته پلیس، دستگیری مرد 38 ساله ایرانی بدون هیچ درگیری فیزیکی رخ داد.»
ایران مسئول است
طبق ادعای رویترز کاروان ایران باید پاسخگوی افتضاح به وجود آمده باشد.  این درحالی است که مرد متهم در بازجویی‌هایش به آزار و اذیت اعتراف کرده اما به درستی گفته کار غیرقانونی و قابل شکایتی انجام نداده است.  خانم آزاردیده در بازجویی‌های انجام‌شده، گفته هنگام عکس گرفتن با این عضو کادرفنی ایران مورد آزار قرار گرفته اما اقدام بدتری از سوی طرف ایرانی شکل نگرفت.  کمیته رسمی برگزاری رقابت‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد در صورت وقوع اتفاقی مشابه به شدید‌ترین وجه با طرف خاطی برخورد می‌کند!
برگشت تیم فوتبال ایران؟
احتمال دارد در صورت جدی‌تر شدن ماجرا، تیم امید ایران از حضور در ادامه رقابت‌هایی که با شکستی تحقیرآمیز شروعش کرده، خارج شود البته این موضع در حد فرضیه است و اتفاقی قابل مجازات شدید رخ نداده است.  طبق قوانین موجود، برای این اقدام، مجازاتی مانند محرومیت از حضور در بازی‌ها و جلوگیری از خروج تیم از محل برگزاری رقابت‌ها وجود دارد. تیم امید کشورمان با مربیگری وینگادا در اولین بازی خود در فوتبال مردان بازی‌های آسیایی با نتیجه عجیب 4 بر یک مغلوب ویتنام شد و سنگین‌ترین شکست دوران حضورش در فوتبال بازی‌های آسیایی مقابل تیم‌های کوچک را نصیب برد.
آیت‌اللهی:  هیچ گزارشی دریافت نکرده‌ایم
با وجود گزارش‌هایی که از کره‌جنوبی منتشر شده، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال از چیزی خبر ندارد. ‌هادی آیت‌اللهی دراین‌باره می‌گوید: «من این خبر را از شما می‌شنوم و هیچ گزارشی از کره‌جنوبی بر این اساس به دست ما نرسیده است.  نمی‌دانم روی چه حسابی این خبر منتشر شده اما بعید می‌دانم چنین اتفاقاتی رخ داده باشد.» او می‌افزاید: «با این‌که اطمینان داریم مسئولان و مربیان تیم ایران خطایی نکرده‌اند اما پیگیر می‌شویم تا ببینیم قضیه از چه قرار است.  من بهتر است صحبتی انجام ندهم تا پس از پیگیری ماجرا دقیق‌تر درباره این موضوع
اظهارنظر کنم.»
کفاشیان:  با فرد خاطی قاطعانه برخورد می‌کنیم
علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال نیز دیروز با اعلام این‌که فرد خاطی یکی از مسئولان تدارکات تیم امید بوده است، درباره حاشیه اینطور اظهارنظر کرد: «جزئیات مسأله را نمی‌دانیم اما آنطور که از حراست استعلام کردیم آن فرد چندبار به سفرهای خارجی رفته و سوءپیشینه نداشته است. نمی‌دانیم در اینچئون دقیقا چه اتفاقی رخ داده است اما قطعا با آن فرد که کار زشتش در دنیا انعکاس داشته، قاطعانه برخورد  می‌کنیم.»
این رشته سر دراز دارد
انگار تیم امید ما پر از منابع عصیان‌گری است.  پس از حذف بر اثر اشتباه حاجیلو، سرپرست وقت تیم امید در فرستادن یک بازیکن دو اخطاره به زمین در بازی‌های مقدماتی المپیک 2012 لندن، این بار در اولین بازی‌های آسیایی اینچئون، محمدرضا خانزاده به‌خاطر کتک زدن بازیکن حریف کارت قرمز گرفت و حتی داور را که می‌خواست مانع کتک زدن او شود، نوازش کرد تا محرومیت چند ماهه انتظارش را بکشد. اتفاقی هم که خبرگزاری معتبر رویترز از آن گزارش داده، می‌تواند آتش این مسائل را بیشتر شعله‌ور کند.

دیدگاه‌های دیگران

ج
جواد |
مخالف 0 - 0 موافق
بایستی با فرد خاطی بشدت برخورد کرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد جای بس تاسف است ما که دم از اسلام میزنیم نماینده های کشورمان دست به چنین رسوایی می زنند .

تعداد بازدید :  462