شماره ۳۸۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
خبر

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی اعلام کردند:عمر شریف عالم وارسته شیخ محمدتقی‌نصیری در تبلیغ معارف اسلامی و قرآنی و هدایت مردم سپری شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم وارسته حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدتقی‌نصیری را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عالم وارسته جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدتقی‌نصیری رحمه الله علیه را که عمر شریف خود را در تبلیغ معارف اسلامی و قرآنی و هدایت مردم سپری کرد و دلسوزانه به تربیت طلاب و فضلای علوم دینی همّت گماشت، به حوزه علمیه سمنان و روحانیت مکرّم آن سامان و به همه ارادتمندان و علاقه‌مندان به ایشان و بیت آن مرحوم تسلیت می‌گویم و رحمت و غفران الهی برای آن فقید سعید و حشر با اولیای الهی خاصه فرزند شهیدش را از پروردگار مسألت می‌نمایم.
 سیّدعلی‌خامنه‌ای
  24 شهریور 1393

خاطره آیت‌الله ‌هاشمی از روحانی که مبارزه با شاه را حرام می‌دانست
پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی حاشیه‌نگاری از دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با خانواده شهید آیت‌الله قدوسی را منتشر کرده است.
چنانکه سایت‌ هاشمی نوشته است، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام يك روحانی نام هم برده است اما خبرنگار نام وی را رسانه‌ای نکرده،‌ هاشمی رفسنجانی در دیدار با بیت آیت‌الله شهید قدوسی گفته  است: «این روحانی در‌سال 48 در اوج غربت امام گفت: من دیگر مبارزه نمی‌کنم. مبارزه حرام است! می‌خواهم کار علمی و فرهنگی کنم.»
هاشمی در ادامه خاطره‌ای از همراهی با آیت‌الله خامنه‌ای برای مجاب کردن همین آقا برای ادامه مبارزه در‌سال 48 می‌گوید: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: «دو نفری – به اتفاق آقای خامنه‌ای- صبحانه رفتیم منزل آقای قدوسی.  این آقا هم آن‌جا بود. نشستیم تا ظهر با او بحث کردیم تا قانعش کنیم.  برای ادامه مبارزه. آخرش هم گفت من این مبارزه را حرام می‌دانم! به جامعه مدرسین هم گفته‌ام، مبارزه با شاه حرام است! آقای خامنه‌ای از او پرسیدند: دلیلت چیه؟  آن آقا در جواب گفته بود: مبارزه‌ای که مجاهدین و چپی‌ها در آن باشند، حرام است. آقای خامنه‌ای هم به تلخی به او گفته بود: اگر اهل مبارزه نیستی، خب مبارزه نکن ولی لااقل مبارزه را با این حرف‌ها خراب نکن.»
هاشمی در ادامه می‌گوید رهبری از‌سال 48 تا ‌سال 57 با آن آقا یک کلمه هم حرف نزد.

مجید انصاری: خاتمی، ‌هاشمی و سیدحسن خمینی شخصیت‌های کلان ملی هستند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با تاكید بر اینكه اقدامات نامهربانانه اقلیت را نباید به پای همه مجلس گذاشت، لازمه تعامل بیشتر دولت و مجلس را خودداری از مچ‌گیری و بهانه‌جویی‌های سخت‌گیرانه عنوان کرد.
مجید انصاری در گفت‌وگویی با ایلنا، درباره احتمال تشکیل یک حزب فراگیر با حضور‌ هاشمی‌رفسنجانی و سیدحسن خمینی و سیدمحمد خاتمی گفت: اینها شخصیت‌های کلان ملی هستند كه باید فرا‌تر از یک جریان حزبی آنها را ارزیابی کرد چرا كه آنها باید کمک‌حال رهبری در کشور باشند نه به‌عنوان یک لیدر جریان خاص.
 وی همچنین ابراز امیدواری کرد كه مجلس آینده مجلس همسو با سیاست‌های دولت باشد و وظیفه دولت در انتخابات آینده را تنها برگزاری انتخابات سالم با حضور حداكثری مردم در عین رعایت امانتداری عنوان می‌كند و می‌گوید از نظر دولت فعلی استفاده از امکانات در جهت مسائل حزبی مردود است.
حجت‌الاسلام مجید انصاری در بخش دیگری از گفت‌وگویش با بیان این‌که در مجمع روحانیون مبارز تاکنون هیچ بحثی را راجع به انتخابات آینده نداشته‌ایم، گفته است: هرچند مجمع روحانیون یک گروه و مرجع سیاسی و از یادگاران امام است و توصیه امام این بوده که این مجمع وظیفه طبیعی خود را در مسائل مهم انقلاب انجام دهد که انتخابات هم ازجمله آن است ولی تاکنون نه درمورد انتخابات مجلس و نه خبرگان ورودی نداشتیم، اما در آینده خواهیم داشت. 


تعداد بازدید :  300