شماره ۳۸۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
هشدار سازمان ملل در مورد رعایت قوانین جنگی در مبارزه با داعش

به‌رغم آن‌که گروهک تروریستی داعش به هیچ قانونی پایبند نیست، کارشناسان سازمان ملل در ارتباط با سوریه به ائتلاف موسوم به کشورهای به‌اصطلاح ضد داعش هشدار دادند تا در مبارزه با عناصر این گروه تروریستی «قوانین جنگی» را رعایت کنند و برای محافظت از جان غیرنظامیان، از هیچ اقدام ممکنی دریغ نکنند. به گزارش ایرنا، کارشناسان سازمان ملل گفتند که عناصر گروهک داعش مرتکب قتل عام گروه‌های مذهبی و قومی و آزار و اذیت زنان شده‌اند.  
پائولو پینهرو رئیس کمیسیون تحقیقات سازمان ملل در شورای حقوق بشر این سازمان اظهار داشت: درحالی‌که اقدام نظامی به مواضع داعش بسیار محتمل به نظر می‌رسد، به همه طرف‌ها یادآور می‌شویم که باید به قوانین جنگی پایبند باشند.  
وی افزود: همه طرف‌ها موظفند تلاش‌های جدی را برای محافظت از جان غیرنظامیان به‌کار گیرند. به موجب مقررات جنگی قیدشده در کنوانسیون‌های ژنو، طرف‌های جنگ باید بین اهداف نظامی و غیرنظامی همچون مدارس و بیمارستان‌ها فرق قایل شوند و عملیات خود را متناسب با تهدیدهای واقعی انجام دهند.  
واشنگتن از هفته گذشته وعده داد که درصدد تشکیل ائتلافی برای مبارزه با گروه داعش برآمده است.
 فرانسه روز دوشنبه جت‌های خود را برای ماموریت تجسسی به عراق اعزام کرد، تا اولین متحد پیوستن به کارزار هوایی در این کشور به سرکردگی آمریکا باشد.  پینهرو در ادامه سخنان خود اظهار داشت که عناصر داعش در سوریه به‌طور وحشیانه و علنا غیرنظامیان را اعدام کرده و همچنین نیروهای مخالف دولت و سربازان ارتش را طی دو ماه گذشته به اسارت گرفته‌اند.


تعداد بازدید :  260