شماره ۳۸۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
خانه به خانه

افزایش قیمت ماکارونی‏های فرمی غیرقانونی است
شهروند | سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، با ارسال نامه‏ای به تولیدکنندگان این استان که قطب صنعت ماکارونی ایران محسوب می‏شود، هرگونه افزایش قیمت محصولات ماکارونی فرمی را غیرقانونی اعلام کرد.   براساس این گزارش، در اواسط مردادماه‌ سال جاری تعدادی از تولیدکنندگان ماکارونی طبق مصوبه داخلی انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران، اقدام به تولید و عرضه محصولات ماکارونی فرمی با افزایش 15‌درصدی قیمت مصرف‏کننده کردند که درحال حاضر نیز این افزایش قیمت در سطح بازار مشاهده می‏شود.  
در پی چنین اقدامی و حدود یک ماه پس از عرضه کالا با قیمت غیرقانونی، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تأکید بر پیگیری سازمان حمایت از مصرف‏کنندگان تصریح کرد: «در حال حاضر قیمت انواع ماکارونی فرمی تغییری نداشته و مجدداً تأکید می‏شود هرگونه افزایش قیمت این محصولات در‌سال جاری غیرقانونی است.»
لذا با توجه به توزیع کالاهای فرمی با قیمت غیرقانونی در سطح بازار، تنها ارسال نامه برای جلوگیری از تداوم عرضه، کفایت نمی‏کند و طبعاً باید شاهد اقدامات تاثیرگذار از سوی نهادهای ذیربط بود.  

انجام 4000 زایمان طبیعی رایگان در استان همدان
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان از انجام 4000 زایمان طبیعی رایگان از آغاز طرح تحول نظام سلامت تاکنون در استان خبر داد.   
به گزارش ایسنا، دکتر رشید حیدری‌مقدم  در مراسم گرامیداشت روز بهورز افزود: تاکنون 58‌هزار نفر از پکیج‌های طرح تحول نظام سلامت بهره‌مند شده‌اند.   
وی میزان کاهش پرداختی از جیب مردم در بحث درمان را 7/22‌میلیارد تومان اعلام کرد.   
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: درحال حاضر بحث بهداشت در حوزه بهورزی و رسیدگی به امکانات قشر محروم و آسیب‌پذیر جامعه جزو اولویت‌های کشور قرار دارد.   
 حیدری‌مقدم شغل بهورزی را شغلی دارای استرس و اضطراب دانست و خواستار قرار گرفتن آن در رده مشاغل سخت شد و تصریح کرد: لازم است دوره هم‌اندیشی برای بهورزان کل استان تشکیل شود.   
وی همچنین با اشاره به این‌که با گذشت 7‌سال از خدمت بهورزان این افراد دچار فرسودگی می‌شوند از مسئولان خواست دوره دوساله آموزش بهورزان جزو سابقه شغلی آنها محسوب شود.   

راه‎اندازی فاز اول نیروگاه خرم‎آباد در ‌سال ۹۴
نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت:   فاز اول نیروگاه‌ هزارمگاواتی خرم‎آباد، خرداد ۹۴ راه‎اندازی می‌شود.   
ایرج عبدی در گفت‎وگو با ایسنا، درباره آخرین وضع نیروگاه‌ هزارمگاواتی خرم‌آباد افزود: درآخرین جلسه تعیین تکلیف این پروژه که معاون وزیر نیرو، استاندار لرستان و چند تن از نمایندگان مردم در مجلس حضور داشتند مقرر شد ۴۰۰‌میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت سرمایه‎گذاری بنیاد مستضعفان محقق شود.   
وی افزود: همچنین در مصوبه اولیه مقرر شد وزارت نیرو نیز ۴۰۰‌میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز را تأمین کند، بنابراین فاز اول نیروگاه‌ هزارمگاواتی خرم‌آباد خرداد ۹۴ راه‎اندازی می‌شود.   
نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس، اظهار کرد:   خوشبختانه مشکلاتی که این پروژه با صندوق توسعه ملی داشت حل‌وفصل شده است.   
عبدی اضافه کرد: با راه‎اندازی این پروژه ۵۰۰ فرصت شغلی پایدار به‌طور مستقیم ایجاد خواهد شد. 


تعداد بازدید :  375