شماره ۳۸۲ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور
صفحه را ببند
درنگی بر کتاب های دارویی
دارو و داروشناسي به روايت كتاب

|  پژوهش و تدوین: سهيلا نعيمي . فاطمه رحمدل. رويا فيلي |   

 یکی از این كتاب‌ها «راهنمای منابع اطلاعات دارویی» است. این كتاب که موفق به دريافت جایزه کتاب فصل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب تخصصی و علوم کاربردی شده باعث افزایش آگاهی همکاران کادر درمان نسبت به منابع اطلاعات دارویی می‌شود.  
در این منبع نحوه پاسخگویی به سوالات دارویی به‌طور مختصر مورد بحث قرار گرفته است و در قسمت بعدی آن منابع اطلاعات دارویی چاپی، نرم‌افزاری و اینترنتی مورد توجه قرار گرفته و خصوصیات هرکدام اعم از نقاط ضعف و قوت هر منبع مورد بررسي قرار گرفته است. در قسمت آخر این کتاب مقایسه منابع اطلاعات دارویی در ارایه اطلاعات تخصصی دارویی مورد ارزیابی قرار گرفته است و در جداول کاربردی و مفید هرکدام از منابع ارزش‌گذاری و امتیازدهی شده‌اند. در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:  
امروزه با افزایش حجم اطلاعات در حوزه علوم پزشکی و به‌منظور عرضه خدمات بهینه پزشکی، بسترسازی مناسب برای دسترسی به اطلاعات روزآمد اجتناب‌ناپذیر است. حوزه اطلاعات دارویی نیز به‌عنوان یکی از ارکان‌های اصلی درمان از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده و با توجه به وجود روش‌های مختلف دسترسی اعم از اینترنت، نرم‌افزارهای رایانه‌ای و کتب اطلاعات دارویی به منظور تسهیل دستیابی به اطلاعات، کادر پزشکی نیازمند کسب مهارت و مدیریت اطلاعات دارویی است.   هدف اصلی این کتاب، ارتقای توانایی مدیریت و کاربری موثر کادر بهداشت و درمان از منابع اطلاعات دارویی است و خوانندگان این کتاب قادر خواهند بود نحوه جست‌وجوی مناسب، تفسیر و مقایسه، تهیه و تنظیم اطلاعات دارویی را به بهترین نحو ممکن و به صورتی کاربردی فراگیرند.  

 


تعداد بازدید :  232